Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Today
  2. Jeg ser at noen biler har 1,5 liter diesel med 120HK og noen har bare 100 HK (ser ut som nyere biler bare har 100HK) Min bil er en 2023 Transit Connect Active L1 har kun 100HK. Hvordan får man "programmert originaleffekt til 120HK? Er det noen som kan gjøre det i Norge som kan anbefales? Det skal være samme/identisk motor uten noen endring av deler, kun software programering Ja, jeg vet at det går an å chiptrimme, men jeg vil helst ha dette utført med Fords spesifikasjoner.
  3. Ingenting er som å høre lyden av en motor som har fått ny olje med filter. Bytter hver 15000 km, men siste skift idag ble gjort etter 10000 km, dette da vinteren innebærer mye kaldstart. 🐣🐤 20240328_111624.mp4
  4. Sant det. Mk4 er gode biler og gjør man som du, passer godt på de så varer de lenge 👍
  5. Ja med dagens regjering og økonomi må man ivareta bila våre. Dagens jobb blir å bytte motorolje med filter. Se over understellet, rengjøre bremsene før sommerdekk skal på om et par uker. Tross for bilens alder og 240000 km på telleren, så har det vært lite problem med den, bare byttet slitedeler og oljer. Såpe og vann pluss olje er jo hva som gjør til at vi har bila lengre 🧽🧼🪣
  6. Trygt og godt å være bil hos deg ser det ut som 😉 Bilen ser veldig bra ut, nice and clean 👍
  7. Yesterday
  8. Min Ford Mondeo 20L Duratorq, 2011 mod facelift. Innvendig rengjøring
  9. Last week
  10. Min Ford Mondeo 20L Duratorq, 2011 mod facelift.
  11. Har en Ford Mondeo 20L Duratorq CR TC (140PS) DW10C. Det er byttet gearolje på 56000 km, 92000 km, 170000 km og sist 229000 km. Utfra det jeg har funnet ut så er det ikke byttet clutch på denne. Jeg har hatt bilen siste 4,5 år. Powershift kasse girer fint uten noen ulyder på alle funksjoner. Men har jo lest litt og ser flere har hatt problemer med denne typen gearkasse. Det jeg lurer på. Lønner det seg å bytte clutch før evt feilmeldinger viser seg? Tenkte da være " føre var " som man sier. Eller er det bare å tute å kjøre? Vet jo at det ikke er noe fasitsvar, men her med mange kloke hoder så vil jeg tro at det finnes noen gode svar. God Påske til Dere alle.
  12. grcossie

    Drivaksel

    Det vil fungere det, selv om det beste hadde vært å skiftet hele greia
  13. Ako_71

    Drivaksel

    Har fått av gammel tripod og satt på ny. I pakken med tripod jeg bestilte var det med nytt "hus" for tripoden, se vedlagt bilde. Er det nødvendig å bytte dette samtidig? Har nå bare satt inn ny tripod med masse medfølgende grease og montert drivaksel på igjen.
  14. Jepp, jeg såg innlegget på face, men da var det for sent
  15. Har du sjekket f.eks. Autodoc? Har elektroniske dempere på min MK4, og prisen på demperne er en brøkdel av hva Ford forlanger. Vet ikke om denne passer, men jeg gjorde et kjapt googlesøk på Mondeo mk5 electronic shock absorbers. https://www.autodoc.co.no/monroe/14762817?utm_medium=cpc&utm_source=google&tb_prm=20179215723&gshp=1&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwnv-vBhBdEiwABCYQA34ZySjLO37CUpO5eBOa5dg14QHG7ynmrzj1YyUKOZexcN31X4jb-xoCMN4QAvD_BwE Det er vel Monroe som lager disse til Ford. Er i hvert fall det til MK4.
  16. Ser det finnes på eBay så burde være mulig å skaffe i Norge Ford Fiesta Mk5 Manual Window Regulator OffSide Front Right 1528040 NEW ORIGINAL | eBay (OBS, engelsk så trolig er driverside høyre side/passasjerside og vet ikke om det er til 3 dørs). Har du hørt med Ford? Ellers så er det sikkert en hugger som har noe.
  17. Synd han ikke fullfører denne, 6 hjuls Transitt i breisladd hadde vært kult
  18. Har en veldig enkel utgave uten elektriske momenter. Vindusheis er manuell og jeg finner ikke noen som har manuell vindusheis til salgs på noen bildeler- butikker. Noen som kan si meg hvordan jeg kan få tak i en til venstre dør? Det er wire´n som har flisa seg opp så hele mekanismen i døra må byttes.
  19. Mk2 Tvilling med 3.7L Cyclone V6? https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=342092656 Med 300hk og 380Nm så vil ikke det være en sinke i brattbakken. 3.7L er jo også hva Transit Mk8 leveres med i Nord-Amerika så dette bygget er helt riktig, men 2L Cosworth er kanskje en enklere jobb?
  20. Ble litt ventetid, men da er treffinformasjonen ute. Se posten over. Store forskjellen fra tidligere FCN Vålertreff er at Alkohol ikke er tillatt i depot i år! FCN har aldri hatt slike problem, men det er lett å skjønne som arrangør hvorfor det er blitt så strengt. #Hvorforviikkekanhafineting Det er mye infotekst, men les igjennom så vil du finne svar på det meste.
  21. Växjö er 7,5 timer og 60 mil reisevei til Vålerbanen. Om det er verdt det? Ja om det er Sierra du vil se på utstilling og bane. Vi gjør det slik at kommer du så kjører kjører du gratis. Eneste som er større er Gatebil.
  22. Ok. Finns det någon officiellt större träff i Norge som man kanske skulle prioritera annars?
  23. Det varierer fra år til år, men generelt dukker det opp endel folk til utstilling og for å kjøre på bane. Det som er nytt i år er at det er større treff mtp at det skal holdes ilag med vw-audi club og dermed vil det være annerledes enn tidligere treff
  24. Brukar det vara många bilar på utställningen? Mycket folk över lag?
  25. Earlier
  26. Lenge siden jeg gjorde det på en, mener jeg endret konfigurasjons data og satt det tl standar hjuloppheng
  27. Vil tro at det er likt som det pleier å være og da er det kombinasjon av banekjøring, og utstilling
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...