Jump to content

Jarvarix

Moderators
  • Content Count

    2040
  • Joined

  • Last visited

About Jarvarix

  • Rank
    Ford RS

Medlemsinfo

  • Bosted
    Hedmark
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Profile Information

  • Kjønn
    Male

Recent Profile Visitors

4934 profile views
  1. Takker. Vi klarte det, jeg syntes bygging er halve moroa. Planen var jo egentlig å kunne dra på flere banetreff, men tida strekker ikke til. Så da syntes jeg bilen fortjente å bli brukt og valget ble derfor salg. Vet ikke om/hva personen heter her inne, men godt inne i Fordmiljøet er han.
  2. Etter maaange runder med meg selv, har jeg besluttet å lufte bilen for salg. Vil prøve her først, før den legges ut andre plasser. Fult spec og info ligger her, for de som ikke vet. http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/76427-jarvarix-sin-88-2wd-cosworth-banebil/ Men, kan jo liste opp her også. YBP Motor, escos t25 Full avbalansert, original innmat. Lomma stempler. Original komp. KM cams slipte kammer, ca bd16+. Porta og paknings matchet topp. Nye styringer og ventiler 2016. Alle innfestninger til kam bukker er skiftet til time sert gjenger. Nyoverhalt Precision SC 3431 a/r 63 turbo 2017.(kh turbo) Nye rådelager 2016. Nye simmeringer veiv 2016. Electromotive tec 2 datasprut, med GFB digital turbotrykk styring. Stor kjøler på servo, boret opp og nyoverhalt tannstang. Alt av slanger er nytt. Store bremser foran, Focus rs mk1 skiver og BMW 735 calippere, Brembo 4 stempla.Bluestuff klosser. 4x4 bremser bak.(Utslitte klosser) Pedalboks m/hydraulisk clutch og senterpush lager. Overhalt T5 kasse med Quick skift spak. Fullt justerbar forstilling, justerbare bærearmer, casterstag og støtdemper topper. Selholm knivstag stabstag foran og bak, 280nm. Gas coilovers. Quiafe ATB diff med 4,27 utveskling og nye lager Fullt wrc spec bur Allt ledningsnett nytt, silvercore kabler. Ny sikringsboks og relèr. Nye Sparco stoler og 6 punkt seler fra Schroth. Sparco ratt med snap off Longacre vidvinkel speil Stumme traversfester bak og poly i armer Compositt fuelcell og nye dobble 044 pumper Nye alu bensinrør Nye hjullager bak Polycarbonat ruter, alle 6 med sliders i fører og passasjer dør. Alu dørpaneler Flocket dash med masse instrumenter, turbotrykk, oljetrykk, oljetemp, bensintrykk, eksostemp, turteller, shiftlight. Plexi takluke, fast. 4 stk Compomotive Mo5 7,5x17 med 205-40/17 Nankang Sportnex NS-2r halvslitt 4 stk Compomotive Mo5 8,5x17 med 205-40/17 Nankang Sportnex NS-2r nye Ny Tial 38mm wastegate medølger. Masse deler kan medfølge, original kronhjul og pinjong, ekstra diffhus, 2wd panser, ekstra bakluke med vinge, mange 2wd brytere, listverk+++ Hel lakkert 2017 og stickers, kopi av Gravett traxstar Shell BTCC -91 Bremset hos Volden 455whp/ 555wnm Pris er alltid vanskelig på slike biler. Men prøver meg på 150.000,- For ytterligere informasjon,ta kontakt. Jarle 40010390 - Espa.
  3. Jeg mener vi burde ta 4 ss kjøringer, siste kan være lø og sø. Så blir det litt mer sosialt den siste gangen, med premiering. Så kanskje kutte ned til en helg på banetreff.
  4. Dette var litt av grunnen til at jeg startet tråden, vi må få innspill fra alle. Så vi tar imot tips ønsker fra alle medlemmene med åpne armer. Det hjelper fint lite om vi i styret bestemmer at sånn eller slik skal det være. Hvis folk ikke møter opp. Så kjør på med forslag, så vi kan utvikle dette sammen.
  5. Masse fine bilder, og det er bra. Rakk nesten ikke noe titting på lørdag.
  6. Da var treffsesongen 2018 over for denne gang og inntrykkene er blandet, hvertfall for min del. Det startet lovende med mye interesse for SS kjøring på Gardermoen, og vi hadde store forhåpninger ift. Oppmøte på første kjøring. Men mange glimret med sitt fravær, så den dagen gikk i minus. Endring til neste SS kjøring var å publisere mye på FB, i håp om at folk husket datoen. Med nytt pågangsmot til 2 kjøring håpet vi folk skulle ta turen, omtrent akkurat samme antall oppmøtte som første kjøring. Og underskudd igjen. Ferien kom og det ble en del frem og tilbake vedr. Rudskogen. OMCN kjørte sitt løp og det ble treff her, uten og si noe mer rundt det. Med nytt mot og forhåpninger om at siste SS kjøring skulle bli knall, rigget vi oss opp i finværet og håpet på det beste. Alt lå til rette for en bra dag. Og endelig, mange tok turen denne søndagen i september og vi klarte et lite overskudd. Men sett under et, så tapte vi penger på disse 3 SS treffene. Noe som jeg syntes er veldig synd, for enklere og rimeligere kjøring får man ikke. Og ikke minst utrolig morsom bane for de fleste typer biler. Så kom endelig hovedtreffet nå i helgen, jeg har vel aldri vært så mye inne på YR iløpet av ei uke, som jeg var forrige uke. Med fjorårets litt labre treff friskt i minne, mye pga været, håpet vi at solen skulle være på plass fra skyfri himmel. Duret opp på fredag sammen med en kompis og rigget oss opp. Det kom en god del på fredagskvelden, og vi øynet et håp om stort oppmøtet. Våknet til det knallværet på lørdag og tenkte at i år kommer det mange. Litt trått gikk det, men det kom folk jamnt og trutt. Men, det kom langt ifra det antallet vi håpet på. Vi solgt færre lisenser enn ifjor, og det syntes jeg er veldig rart. Det kom færre utstillere enn ifjor også, uten at jeg har konkrete tall å sammenligne med. Og lurer jeg veldig på hvorfor.. Har treffene blitt kjedelige? Er det for dyrt? Er det ikke organisert bra nok? Er det feil tid på året? Hva kan evt gjøres annerledes? Og her må folket gjerne komme med forslag. Det kan umulig ha blitt så mye mindre interesse for Ford, eller mindre antall biler. Regnskapet for Vålertreffet er ikke klart, så tallene vet jeg ikke. Men har en liten anelse om hvilken vei det går. FCN er en non profitt org. Men for å holde liv i treff o.l. må det gå med overskudd når disse treffene arrangeres. Avslutningsvis vil jeg takke alle som har stilt opp på treffene vi har avholdt.
  7. Er det ikke en port lenger bort som blir avlåst? Mulig jeg husker feil.
  8. Trodde det bare var forskjell på calippere mellom 4x4 og 2wd. Er skivene forskjellig også? Foruten om diameteren?
×
×
  • Create New...