Jump to content

Truckdriver

Admin
  • Content Count

    7949
  • Joined

About Truckdriver

  • Rank
    Focus RS
  • Birthday 01/27/1985

Medlemsinfo

  • Bosted
    Fauske, Nordland
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Contact Methods

  • Hjemmeside
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Interesser
    Bil, bilelektro, motor/motorstyring.

Recent Profile Visitors

13919 profile views
  1. Til Sierraen vil jeg i grunn anbefale å beholde de originale om de er i god stand. Kjørte til tider med ca 50% E85 på OHCen min for nesten 10 år siden, med samme slanger som i dag. Og den jeg hadde før den, kjørte jeg i lange perioder med rein E85 med datasprut uten problemer med slanger. Men nye slanger man kjøper nå til dags derimot... Kjøpte nye bensinslanger for å bruke til synkronisering av dobbeltgasserene. De har begynt å sprekke, selv om det aldri har vært drivstoff igjennom de, og de er oppbevart mørkt.
  2. Ja som du sikkert har fått med deg så driver jeg stort sett på med sprut som til tider får en del kritikk, så har vel blitt litt herdet der Høres for meg ut som de har brukt en dårlig algoritme på MAP signalet, med for dårlig filtrering. Moderne datasprut har så raske prosessorer at en form for filtrering av signalene er nødvendig, og i spesielle tilfeller kan det være nødvenig med mulighet for å gjøre enkle justeringer på filtrene. At de er dårlig på å ta til seg feedback på feil ser jeg på som mer alvorlig enn at det har vært feil i firmwaren dems.
  3. Fra autodata OHC moment.pdf Riflede skruer er også kjent som stjerneunbraco, eller 12 kant stjerne. Det er de som var brukt opp ca til 84/85. Hexagonal fra autodata er vanlig 12.9 unbraco. Om du buker torx bolter på nytt, sjekk at de ikke har strukket seg og blitt deformert.
  4. Jeg vil gjerne høre mer om hva disse greine med Maxxecu, om du har mer info du kan dele, og ønsker diskutere det litt Kjenner flere som bruker og har brukt Maxx, og som har bare posistivt å si om det. Kjenner til ett tilfelle for noen mnd siden med en som konverterte fra ett pirat MS2 sprut med problemer til Maxx for å bla. beholde DBW. Tar gjerne diskusjonen i MS tråden min for å unngå for mye offtopic her. Der har jeg uansett snart tenkt å fortelle litt om ett nytt sprut, ikke MS, som ble lansert for noen dager siden
  5. Google translate er håpløst på slikt. Kan du ta noen skjermdump av alle de aktuelle innstillingen og/eller en link til en online manual til sprutet? Dette er innstillinger der nøyaktig funksjon og navn på de varierer litt fra sprut til sprut. Så ett overblikk vil hjelpe
  6. Er det bil med K-Jetronic? Om ikke så har det liten betydning om bensintrykket blir borte med en gang pumpa stopper.
  7. Jeg er akkurat ferdig med å fornye medlemskap til alle som har en stilling i klubben. Så du skal nettopp ha fått en mail med bekreftelse på fornyet medlemskap.
  8. Hmm, kanskje montere interiør og eksosanleg på Mustangen min. 21 år i år
  9. Hei og godt nyttår. Er desverre ingen løsning på problemet foreløpig. Problemet bør "løse" seg selv når datoen har skiftet til 6. januar, og de gamle medlemskapene har gått ut. Jeg har skrevet litt mer her: http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/80976-betaling-medlemskontigent-2019/
  10. Sjekket kalipper fra US Ford? Mustangen min har samme patent på håndbrems som Cosworth, med 300mm skiver bak originalt. Om det er betydelig forskjell på målene vet jeg ikke.
  11. Truckdriver

    Varmeapparat

    Eksosvarme. Ikke dum den
  12. Begyner å bli litt avsporing her nå, så om mr grandisjohn ikke ønsker så mye rot i tråden sin så kan kan jeg skille ut de siste innleggene om luftmassemåler i en egen tråd om du ønsker det. Nei så klart fungerer ikke en massemåler full av dritt som tiltenkt. Det er en svakhet de har hatt siden de først kom ut. Med fult av dritt på blir de unøyaktig, uansett hvilket bilmerke de står i. Jeg har ikke undersøkt det i senere tid, så om det har kommet noe forsking som tilsier at luftfilterolje skader luftmassemålere i nyere tid så har jeg ikke fått det med meg. Temaet kan leses mer om hos K&N https://www.knfilters.com/MAF/massair.htmLink inne på siden til testingen K&N har utført. Følgende kan ikke betraktes som bevis på verken det ene eller det andre, men heller som en liten tankevekker. PMAS som jeg nevnte lenger opp selger Ford massesensorer som universalsensorer, så det er nærliggende å tro at de selger mest Ford sensorer, både til de som oppgrader en Ford, og som universalsensorer. Så vidt jeg vet leverer de de mest nøyaktig kalibrerte luftmassemålerene i verden, også til veldig høy effekt i forhold til rørdimensjon. Her er en av de vanligste sensorene de selger http://www.pmas-maf.com/product/hpx-mass-airflow-sensor-ford-universal-tune-required/ Legg gjerne merke til beskrivelsen "Universal MAF for blow-through application." for de som skjønner hvilke utfordringer det innebærer. Og til sist, rensekitt med olje til filterene de selger, som selvsagt kan brukes sammen med massemålerene som de selger. http://www.pmas-maf.com/product/f-cln-b-air-filter-cleaning-kit-blue/ At folk har fått deffekte massemålere mens de har kjørt med oljeinnsatt luftfilter tviler jeg ikke på, selv om jeg aldri har sett noen tegn til problemer på de 2 bilene jeg nå har med massemåler og K&N filter. Men er det noen som føre deffekten tilbake til olje fra luftfilter? Jeg vil tillegge det tilfeldighet som følge av mange luftmassemåleres skrøpelige natur. Men finn gjerne bevis som viser til at luftfilterolje ødelegger massemålere, om det beviset er der ute
×
×
  • Create New...