Jump to content

///M-Power

Gjest
  • Content Count

    425
  • Joined

  • Last visited

About ///M-Power

  • Rank
    Ford
  • Birthday 09/09/1992

Medlemsinfo

  • Bosted
    Sandefjord
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Contact Methods

  • MSN
    kristoffersolberg@hotmail.com

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Sandefjord, Vestfold
  1. Hei, har fått meg en 2019 Transit Custom 2.0 130hk diesel med sync 3 touchskjerm, manuell girkasse. Har kobla bilen opp mot telefonen min med FordPass men der var det ikke mye man kunne gjøre... ingenting egentlig? Det jeg er ute etter er å kunne fjernstyre/starte parkeringsvarmeren på bilen via app på android telefonen, bruker bilen som arbeids bil (elektrikker) og kjører mye rundt men er ganske tungvindt å måtte gå til bilen hver gang jeg snart skal kjøre med bilen. Eneste måten jeg selv klarer å starte parkvarmer på nå er med timer med bestemt tidspunkt noe jeg aldri vet bortsett fra fast mandag til fredag før jeg starter på jobb. Ser at tidligere transiter kan kjøpe egen fjernkontroll til parkvarmeren men det er ikke mulighet på de nyeste modellene forteller ford sin tilbehørs side. Noen ideer? Fordpass kan jeg egentlig bare slette fra telefonen skjønner ikke poenget med den appen gjør jo ingenting hehe.
  2. Fuskinga stoppa etter hardkjøring.... men så begynte den å gå generelt dårlig og fikk Underboost feilkoder. Kobla av EGR og bilen ble frisk igjen umuiddelbart så der tenker jeg vi har feilen Comunication fault gjenstår dog.... noen tips til noen som mapper/chipper ford diesel med dpf/egr fjerning i vestfold? Eller kan dette gjøres i Forscan e.l?
  3. At bilen i det hele tatt starter med alle disse feilkodene er nesten ett mirakel haha, å det er kun på OBD og ECM enheter, er masse com feils etc på alle andre hjerner i bilen som kommer tilbake. Diagnostic System (EOBD/OBDII) P2002 DIESEL PARTICULATE FILTER EFFICIENCY BELOW THRESHOLD BANK 1 U0073 CONTROL MODULE COMMUNICATION BUS A OFF Engine Control Module (ECM) 1936 CLUTCH SWITCH / SENSOR SIGNAL 1402 EXHAUST GAS RECIRCULATION SYSTEM (EGR) 1181 FUEL DELIVERY SYSTEM HIGH 193B THROTTLE PEDAL SIGNAL 2002 PARTICULATE TRAP EFFICIENCY (BANK 1) BELOW THRESHOLD C073 CAN COMMUNICATION BUS FAULT C416 INVALID DATA RECEIVED FROM VEHICLE DYNAMICS MODULE 0087 FUEL RAIL PRESSURE SENSOR Engine Control Module (ECM) 1934 VEHICLE SPEED SIGNAL FAULTY 0299 TURBOCHARGER/SUPERCHARGER UNDERBOOST 1935 BRAKE SWITCH / SENSOR SIGNAL C073 CAN COMMUNICATION BUS FAULT 193B THROTTLE PEDAL SIGNAL 2002 PARTICULATE TRAP EFFICIENCY (BANK 1) BELOW THRESHOLD C416 INVALID DATA RECEIVED FROM VEHICLE DYNAMICS MODULE 0500 VEHICLE SPEED SENSOR INPUT ERROR SIGNAL IMPLAUSIBLE OR MISSING 1936 CLUTCH SWITCH / SENSOR SIGNAL 061B INTERNAL CONTROL MODULE TORQUE CALCULATION PERFORMANCE
  4. Aner ikke om EGR er byttet før, men står Valeo på EGRen, burde vell kanskje stått ford om den var original eller? Bilen går dårlig i seg selv, og har rulla 180k uten dpf bytte så både dpf og egr burde vært mappet ut sammen med skikkelig tuning, men denne fuskinga er nok noe annet. Når den fusker så nykker den ****** hardt, kjennes ut som den kutter på alle 4 sylindere når det skjer så kunne nok vært diesel relatert, at den plutselig mister fuel trykk pga tett filter, dårlig pumpe, sensor feil etc, hva som er vanlige feil der på disse bilene aner jeg ikke, er egentlig totalt diesel noob. Alle kontakter og da mener jeg alle ser helt fine ut, har prøvd å røre på absolutt alt av ledninger og kontakter mens motor sviver på tomgang uten at turtall endrer seg. Når jeg står på tomgang noen ganger etter å ha slettet feilkoder så gir motoren ett lite "rus" på turtallet, kjapt opp og ned før den piper og viser en kort "engine malf" feil på display i dash før det forsvinner igjen. Leser jeg da av feilkoder så får jeg opp feil på gasspedal bryter og clutch bryter/sensor, det som er rart der er at jeg alltid kan gå inn å se gasspedal "prosent" og den virker alltid til å vise korrekt på freeze frame der. Har også noenganger etter den stopper helt etter fusking i fart feil på diesel trykk. Når den stopper så må den alltid stå i noen minutter før jeg får start igjen. Fusker stort sett på normalt kjøring, er den skikkelig ille så kan jeg kjører som en vilmann ei runde så er den stort sett fin igjen, helt til jeg setter den ifra meg og skal kjøre neste gang. Så er det jo komunikasjons feil på absolutt alt som er ifølge diagnose uten at jeg kan begripe hvorfor. HS-CAN.
  5. Bilen kutter når jeg skal opp i fart fex ut av ett kryss eller påkjøringsfelt til motorveg, så fort bilen kommer litt opp i turtall å turbo begynner å spole så fusker den veldig, kommer og går litt skjer ikke hele tiden men noen ganger er det helt umulig og hvis jeg bare holder flatt jern gjennom fuskinga så stopper bilen til slutt å får ikke start på den igjen før den står i ro noen minutter. Feilkode på DPF, dette skjedde etter at ABS HCU ble byttet på verksted pga antispinn ville ikke slå seg på så jeg begynte å lete i område de hadde skurdd og så at trykk ledninger til dpf sensor var ryki, satte på nye og da går bil i nødmodus med feilkode 242f eller noe sånt (tett partikkelfilter), derimot tar jeg utt slangene og fjerner feilkoder så kan bilen kjøres igjen, får da selfølgelig feilkode på thresholdbank DPF blabla. Bilen fusker dog uansett om slanger er koblet inn eller ikke. Har på følelsen at disse har vært ryki for lenge siden og at DPF har tettet seg pga dette...vell tett ifølge sensoren bilen går jo fint og har gått fint før denne fuskinga starta og det starta over natta. Har tidligere hatt dyse lekk på ene dysa som jeg har vært klar over, men dette ser ikke ut til å være så ille etter jeg stramma litt, spruter ikke ut eksos eller væske hvertfall og bilen fuska overhode ikke mens dysa lakk på sitt verste. Det jeg derimot stusser på er at jeg konstant får opp feilkode på HS-can systemet med comunication fault og det samme med "veichle dynamics module", regner med dette er GEM som sitter under passasjer dashen? Masse feilkoder med komunikasjon på disse hvertfall. Når jeg skanner bilen så finner den 14 ECUer, en av disse er TCM og her får den ikke kontakt, jeg har dog bil med 5 girs manuell har man da ikke TCM slik at det er normalt at diagnose ikke finner denne ECUen eller er det faktisk en komunikasjons feil her også? Har gått over alt føler jeg, ikke noe vakuum lekk, turbo er ganske så ny, ikke noe trykkslanger som lekker, ikke noe luftbobler i returrøret. Hvis jeg som nevnt over holder flatt jern mens bilen fusker og den til slutt stopper og ikke vil starte før den står i noen minutter så får jeg noen ganger feilkode på diesel trykksensor eller lavt diesel trykk. Noen ideer? Alle sikringer er hele, har også helt dpf rens og dyse rens på tank uten noen endring.
  6. Noen som har prøvd å få igjennom EU uten DPF? Ser for meg at det er like umulig så å ta EU uten katalysator. Eller er det noen ford mekanikere her som kan forklare om det er lett å bytte DPF selv? Ser at de bare koster rundt 2k på ebay, og med lett så mener jeg ikke må ta ned girkasse, forstilling eller må ta 4 hjuls kontroll etterpå. Har nemmelig samme driten med en 2008 focus 1,6 tdci jeg kjøpte denne uken Feil melding på dpf, gått 160k km aldri bytta dpf og går jææææ***ig dårlig, må nesten ruse bilen opp på sperra for å komme meg ut av krøss uten å kvæle bilen.
  7. Dægen å flaks at den kom frem igjen, og kanskje flaks det var en nordmann ellers hadde den vell vært smelta i polen for 2 år siden Kan bare ikke fatte og begripe at folk klarer og holde på sånn, må være ****** flaut og ha sånt på seg for vedkomne, idiotisk. Så det var en annen som også hadde flaks i stjelinga denne måneden også https://www.facebook.com/photo.php?fbid=515639425183736&set=pb.100002130499258.-2207520000.1379520635.&type=3&theater noe info rundt den eller hvem?
  8. Nydelig felgvalg, nydelig bil! Mye bra bakover i tråden og drømme seg bort i også hehe
  9. Er det Ford deler det "RS-Sportstyling" er fra? De selger jo slik "styling" på Bs Bildeler...gjore hvertfall, husker de hadde fangeren på den beige sierraen der, trodde det var noe jalla
  10. Enig... får de andre bil opplegga til og virke helt "biltema" hehe... de andre kommer med FALLSKJERM tillegg... så bremser sierraen bare rolig ned et stykke forran i høyere fart... god jul
  11. Haalllooo, STRØKENBAGERA twin turbo YB, hallloo? Sover dere, SE DA!! Nyyyydelig edit:.... Dægen tror jeg ble litt fort forelska...det bildet er photoshoppa til de grader tror jeg haha .... no insug
  12. Kommer fusion bare i fwd som all annen moderne ford?.. Nydelig vinterbil Roger
×
×
  • Create New...