Hopp til innhold


Bilde

Min Trimming av 2.9i


  • Please log in to reply
210 svar i denne tråden

#1 staff

staff

    Bil

  • Gjest
  • PipPipPipPip
  • 89 innlegg
  • Bosted:akershus

Postet 02. June 2010 - 09:49

Får vel lage en tråd jeg å da :)

Dette innlegget har blitt redigert av staff: 11. August 2010 - 22:11

Du vinner ikke 2 plass.. du taper 1...

#2 Taumas91

Taumas91

    Ford

  • Gjest
  • PipPipPipPipPip
  • 184 innlegg
  • Bosted:Arendal

Postet 02. June 2010 - 16:27

ja? skal du ikke legge ut hva du skal gjøre å sånn? :P
Ford Sierra XR4i Prosjekt
Ford Focus 1.6 3 dørs, bruksbil.

#3 staff

staff

    Bil

  • Gjest
  • PipPipPipPip
  • 89 innlegg
  • Bosted:akershus

Postet 03. June 2010 - 10:16

ja? skal du ikke legge ut hva du skal gjøre å sånn? :P



hehe.. joda.. kommer sakte men sikkert.. :whistling:

Postet bilde

vi begynner her men en nyvaska motor.. ps den er allerede demontert innen jeg rakk å lage denne tråden. så flere bilder kommer på løpende bånd :)

Lokkene er ferdig portet å div er kjøpt inn. jeg er ikke noe flink til å lage slike tråder for å si det enkelt å greit.. men trur de bildene som kommer etter verdt vil snakke for seg selv B)

Postet bilde

planen er å nå 220-240hk
følgene gjøres:

Toppene planes 1,75 mm og dette er det maksimale man kan ta av
Innsugsmanifolden planes 2,0 mm på undersiden
Innsugsmanifolden 1,0 mm på hver av sidene.
toppene portes av en kompis som jobber med porting så der blir det hentet ut max
porte innsuget å pleniumet til innsuget
hedders
kammsett
dyser
lette svinghjul

i tilleg kommer da annet små plukk som oljekjøler å div annet småplukk.

Dette innlegget har blitt redigert av staff: 03. June 2010 - 11:06

Du vinner ikke 2 plass.. du taper 1...

#4 staff

staff

    Bil

  • Gjest
  • PipPipPipPip
  • 89 innlegg
  • Bosted:akershus

Postet 03. June 2010 - 12:17

Postet bilde
Postet bilde
Postet bilde
Postet bilde
Postet bilde
Postet bilde

Dette innlegget har blitt redigert av staff: 03. June 2010 - 12:26

Du vinner ikke 2 plass.. du taper 1...

#5 Sierra-Ole

Sierra-Ole

    Ford RS

  • Gjest
  • PipPipPipPipPipPip
  • 743 innlegg
  • Bosted:Bømlo

Postet 03. June 2010 - 13:06

Kan hende jeg ser feil men EGR system på 2.9 motoren? Eller er det noe helt annet? Har ikke sett det før liksom. Gjelder dette eventuelt eldre/nyere å de med/uten lmm?

1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)
1998 Audi A4 1.8T Quattro

2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion


#6 87RS

87RS

    Ford RS

  • Gjest
  • PipPipPipPipPipPip
  • 612 innlegg
  • Bosted:Follo

Postet 03. June 2010 - 15:30

Se der ja...prosjekt tråd å greier... :lol:

Der har iver gravd og kosa seg....ser jo bra ut.

Nå mangler vi bilde av go-vogna som maskin skal inn i..

Mvh

#7 Zykotec

Zykotec

    Ford RS

  • Gjest
  • PipPipPipPipPipPip
  • 992 innlegg
  • Bosted:Møre og romsdal

Postet 03. June 2010 - 17:30

Så meget bra ut portinga der ja, noe bedre enn min hjemmeporting :P Blir spennende å se hva denne maskinen klarer når den blir ferdig.
'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.
'03 Honda CR-V

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

#8 Cortiworth

Cortiworth

    Ford

  • Gjest
  • PipPipPipPipPip
  • 228 innlegg
  • Bosted:Bergen

Postet 03. June 2010 - 17:56

Postet bilde



Skeptisk til å fjerne så mye av ventilstyringene, de er korte nok som de er. Ventilene leder vekk mye av varmen gjennom styringen.
Håper du ikke får problemer med stor slitasje og slarkete ventiler etter kort tid. Spesiellt på eksos.

...ellers pent arbeid!

#9 staff

staff

    Bil

  • Gjest
  • PipPipPipPip
  • 89 innlegg
  • Bosted:akershus

Postet 03. June 2010 - 18:52

Kan hende jeg ser feil men EGR system på 2.9 motoren? Eller er det noe helt annet? Har ikke sett det før liksom. Gjelder dette eventuelt eldre/nyere å de med/uten lmm?

EFI :rolleyes:

Se der ja...prosjekt tråd å greier... :lol:

Der har iver gravd og kosa seg....ser jo bra ut.

Nå mangler vi bilde av go-vogna som maskin skal inn i..

Mvh


Nei her er det så mange umskelumske folk som titter. hørt at til å med folk i politiet er ansatt kun for å gå gjennom forumer hele døgnet :ph34r:

Skeptisk til å fjerne så mye av ventilstyringene, de er korte nok som de er. Ventilene leder vekk mye av varmen gjennom styringen.
Håper du ikke får problemer med stor slitasje og slarkete ventiler etter kort tid. Spesiellt på eksos.

...ellers pent arbeid!


Dise bildene er tatt rett etter ferdig jobbing. blir satt in nye styringer :) men ikke full lengde da :)

Dette innlegget har blitt redigert av staff: 03. June 2010 - 18:52

Du vinner ikke 2 plass.. du taper 1...

#10 Sierra-Ole

Sierra-Ole

    Ford RS

  • Gjest
  • PipPipPipPipPipPip
  • 743 innlegg
  • Bosted:Bømlo

Postet 03. June 2010 - 18:54

EFI er greit, men tilbakeføring på eksos til innsug. For noX gass redusering, miljøgreier. Trodde ikke Ford begynte med det før Zetec motorene, der er det jo veldig vanlig :)

1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)
1998 Audi A4 1.8T Quattro

2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion


#11 staff

staff

    Bil

  • Gjest
  • PipPipPipPip
  • 89 innlegg
  • Bosted:akershus

Postet 03. June 2010 - 19:01

Postet bilde
Postet bilde

EFI er greit, men tilbakeføring på eksos til innsug. For noX gass redusering, miljøgreier. Trodde ikke Ford begynte med det før Zetec motorene, der er det jo veldig vanlig :)


Sikkert en mørk dag da det ble satt på eller så kommer motoren fra en bil som er import. men ser du de nye bildene så er dette ingen fare :whistling:

Dette innlegget har blitt redigert av staff: 03. June 2010 - 19:02

Du vinner ikke 2 plass.. du taper 1...

#12 Sierra-Ole

Sierra-Ole

    Ford RS

  • Gjest
  • PipPipPipPipPipPip
  • 743 innlegg
  • Bosted:Bømlo

Postet 04. June 2010 - 15:41

Hey.. Se der du hehe :) Kan jeg spør hvor dem er kjøpt?

1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)
1998 Audi A4 1.8T Quattro

2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion


#13 staff

staff

    Bil

  • Gjest
  • PipPipPipPip
  • 89 innlegg
  • Bosted:akershus

Postet 04. June 2010 - 17:48

Hey.. Se der du hehe :) Kan jeg spør hvor dem er kjøpt?

Det kan du å svar får du :P

http://www.summitracing.com/parts/PSM-70-1117/
Du vinner ikke 2 plass.. du taper 1...

#14 RS 1000

RS 1000

    Ford RS

  • Teknisk rådgiver
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7492 innlegg
  • Bosted:BERGEN

Postet 06. June 2010 - 11:52

Postet bilde

Jeg er ikke enig i at det originale forbrenningskammeret er så godt at det ikke bør forbedres. Jeg mener at avstanden fra innsugsventilen og bort til veggen på tennpluggsiden av forbrenninskammeret er ALT for liten og at dette struper flødet.
Avstanden mellom ventil og vegg bør være størst det hvor den er minst på disse toppene.
Se bedre eksempler her.
http://www.superchev...s/photo_20.html
Postet bilde

Dette innlegget har blitt redigert av RS 1000: 15. June 2010 - 19:24

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

#15 Slåstad RS

Slåstad RS

    Ford RS

  • Klubbmedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4678 innlegg
  • Bosted:Hedmark

Postet 06. June 2010 - 14:34

Går det greit å sveise i disse toppene?
Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

#16 Cortiworth

Cortiworth

    Ford

  • Gjest
  • PipPipPipPipPip
  • 228 innlegg
  • Bosted:Bergen

Postet 06. June 2010 - 15:46

Går det greit å sveise i disse toppene?


Min erfaring er ja. Men det kreves forsiktighet, riktig tilsatsmateriale, tålmodighet og teknikk.

#17 grandisjohn

grandisjohn

    Ford RS

  • Gjest
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2623 innlegg
  • Bosted:akershus

Postet 06. June 2010 - 20:05

Kan hende jeg ser feil men EGR system på 2.9 motoren? Eller er det noe helt annet? Har ikke sett det før liksom. Gjelder dette eventuelt eldre/nyere å de med/uten lmm?


Du ser riktig. EGR systemet ble montert på 2,9 motorer uten LMM (fra `88). Men det er jo bare å fjerne hvis motoren skal inn i en ikke-katalysator pliktig bil.
Det er ikke en ting jeg kan.

#18 twin turbo

twin turbo

    Ford RS

  • Gjest
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2359 innlegg
  • Bosted:norge desverre

Postet 06. June 2010 - 21:09

litt ute å trimmer i tråden din nå :cool2: men eg har egr på ein gammel 2.8 fra xr4x4, så er vist utrule ke det har vert på.
Skal du gjere noe med bunndel også eller kun oppe du gjør noe? er vel grait å bytte noe bolter i bunn så den tåler litt meir turtallkjør.
trehjulsykel

#19 grandisjohn

grandisjohn

    Ford RS

  • Gjest
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2623 innlegg
  • Bosted:akershus

Postet 06. June 2010 - 22:08

litt ute å trimmer i tråden din nå :cool2: men eg har egr på ein gammel 2.8 fra xr4x4, så er vist utrule ke det har vert på.


Er vel på grunn av at Sierra ikke fikk 2,9 maskinen før fra `89.
Det er ikke en ting jeg kan.

#20 twin turbo

twin turbo

    Ford RS

  • Gjest
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2359 innlegg
  • Bosted:norge desverre

Postet 06. June 2010 - 22:23

denne var mk1 sierra. me mekanisk innsprøyt. ikkje katt eller noe.
trehjulsykel




0 bruker(e) leser denne tråden

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere