Hopp til innhold

Bilde

Min Trimming av 2.9i

• Please log in to reply
210 svar i denne tråden

#21 staff

staff

Bil

• Gjest
  • PipPipPipPip
  • 89 innlegg

Postet 08. June 2010 - 02:21

litt ute å trimmer i tråden din nå :cool2: men eg har egr på ein gammel 2.8 fra xr4x4, så er vist utrule ke det har vert på.
Skal du gjere noe med bunndel også eller kun oppe du gjør noe? er vel grait å bytte noe bolter i bunn så den tåler litt meir turtallkjør.

nei det som gjøres med bunnen er slipe veiva. hone blokka å nye stempel ringer. joda kjøpt forsterka veivlager som er på vei :)
Du vinner ikke 2 plass.. du taper 1...

#22 twin turbo

twin turbo

Ford RS

• Gjest
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2359 innlegg

Postet 08. June 2010 - 18:15

okay. Men eg for min del hadde vurdert å bytte råde og berebolter til arp, da det koster lite når først motor er demontert. Er ein av svakheitene på v6en, kjedli vis det smeller av ein råde også :whistling:
trehjulsykel

#23 staff

staff

Bil

• Gjest
  • PipPipPipPip
  • 89 innlegg

Postet 08. June 2010 - 20:53

okay. Men eg for min del hadde vurdert å bytte råde og berebolter til arp, da det koster lite når først motor er demontert. Er ein av svakheitene på v6en, kjedli vis det smeller av ein råde også :whistling:

rådene holder i masse vis. skal bare suge trimmes.

#24 D.Toft

D.Toft

Ford RS

• Gjest
  • PipPipPipPipPipPip
  • 10616 innlegg

Postet 08. June 2010 - 21:00

These engines are very smooth and do rev well although it’s easy to over-rev them too. For this reason most engines feature rev limiters although the Capri’s is safe to 6,000rpm. Since the con rods are the weak link, HD ARP con rod bolts are essential for over 6000 rpm. A con rod that has been stress relieved and shot peened can rev safely to 6500 rpm. An electronic rev limiter is a must have for any engine not fitted with one to prevent the consequences of over-revving. 2.8s are better catered for in terms of cams and heads.

hentet fra burton power, så pass på turtallet ditt.....

#25 staff

staff

Bil

• Gjest
  • PipPipPipPip
  • 89 innlegg

Postet 08. June 2010 - 21:42

da er jo saken grei.. turtall sperra er på 5900 så da lar jeg den bare ligge pent å pyntlig der :) kammen fungerer fra 2200-6800 å de 900 siste er ingen vits å presse den :) hjelper ikke noe alike vell :) takk ;) hehe

#26 RS 1000

RS 1000

Ford RS

• Teknisk rådgiver
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7451 innlegg

Postet 09. June 2010 - 08:56

da er jo saken grei.. turtall sperra er på 5900 så da lar jeg den bare ligge pent å pyntlig der :) kammen fungerer fra 2200-6800 å de 900 siste er ingen vits å presse den :) hjelper ikke noe alike vell :) takk ;) hehe

Til en bilcross jr. motor er dette helt rett innstiling.
Når man er mer seriøs som i dette tilfelle, så må sterkere rådebolter anbefales på det sterkeste. Det samme gjelder kontrollmål av hvor høyt stemplene stikker over blokken i ØD.

Hvis du får orden på innsugsmanifolden så vil denne motoren trekke veldig fint --- rett inn i turtallsperre. Dette vil garantert irritere endel og du vil komme til å ønske å flytte sperre til noe rundt 7000 o/min.

Med rett klaring mellom stempel og topp + ARP rådebolter, så lar dette seg gjøre og da ser man slik ut bak rattet. ->: :lol:

Etterhver som tiden går så har jeg begynt å fokuser på hvem som er målgruppen for det som skrives.
Typisk eks.:"Since the con rods are the weak link, HD ARP con rod bolts are essential for over 6000 rpm."
Siden rådene er svake så er nye HD bolter essensielt???
De originale råde BOLTENE er svake!! og bør/må byttes ut.
Veivlagrene er ganske smale og trenger en sterk og solid olje + bra med oljetrykk for å ha det bra.
At råden er "the weak link" betviles.
Ford V6 bygger Jerry Spotts har visstnok uttalt:" Har aldri hatt NOEN problemer med den originale bunndelen,(unntatt rådeBOLTENE) selv ved "virkelig heavy" bruk på motorer som "makes power between 2500 and 7500 o/min!

2,9 rådene er i tillegg betydelig kraftigere enn rådene på de eldre motorene.

Dette innlegget har blitt redigert av RS 1000: 09. June 2010 - 08:43

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

#27 staff

staff

Bil

• Gjest
  • PipPipPipPip
  • 89 innlegg

Postet 09. June 2010 - 21:42

kom fin pakke i dag :)

Postet bilde

Til en bilcross jr. motor er dette helt rett innstiling.
Når man er mer seriøs som i dette tilfelle, så må sterkere rådebolter anbefales på det sterkeste. Det samme gjelder kontrollmål av hvor høyt stemplene stikker over blokken i ØD.

Hvis du får orden på innsugsmanifolden så vil denne motoren trekke veldig fint --- rett inn i turtallsperre. Dette vil garantert irritere endel og du vil komme til å ønske å flytte sperre til noe rundt 7000 o/min.

Med rett klaring mellom stempel og topp + ARP rådebolter, så lar dette seg gjøre og da ser man slik ut bak rattet. ->: :lol:

hehe.. den er god.. da bestiller jeg det å en skikkelig oljepumpe :)

#28 D.Toft

D.Toft

Ford RS

• Gjest
  • PipPipPipPipPipPip
  • 10616 innlegg

Postet 09. June 2010 - 21:58

Etterhver som tiden går så har jeg begynt å fokuser på hvem som er målgruppen for det som skrives.
Typisk eks.:"Since the con rods are the weak link, HD ARP con rod bolts are essential for over 6000 rpm."
Siden rådene er svake så er nye HD bolter essensielt???
De originale råde BOLTENE er svake!! og bør/må byttes ut.
Veivlagrene er ganske smale og trenger en sterk og solid olje + bra med oljetrykk for å ha det bra.
At råden er "the weak link" betviles.
Ford V6 bygger Jerry Spotts har visstnok uttalt:" Har aldri hatt NOEN problemer med den originale bunndelen,(unntatt rådeBOLTENE) selv ved "virkelig heavy" bruk på motorer som "makes power between 2500 and 7500 o/min!

2,9 rådene er i tillegg betydelig kraftigere enn rådene på de eldre motorene.

ja eg vet ikke hva som er rett, men som jeg har lest her inne, så er det jo boltene som er svakheten.

#29 RS 1000

RS 1000

Ford RS

• Teknisk rådgiver
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7451 innlegg

Postet 10. June 2010 - 08:36

kom fin pakke i dag :)
hehe.. den er god.. da bestiller jeg det å en skikkelig oljepumpe :)

Ja det må man si. Alltid kjekt å se at det følger med gradskive som er helt nødvendig for å VITE hva man driver med.
Kamtimingen MÅ stemme.
Godt, og skikkelig som i korrekt og ikke misforstått overkill. ;)
Husk å porte opp oljeinngangen i blokken - til samme størrelse som utgangen fra oljepumpen.
Originalt er dette ille, mye likt 2,9 innsugsmanifolden.
Motoren på bildet står opp/ned og oljen kommer da altså ut fra den store kanalen i oljepumpen og skal inn i den små oljekanalen i blokken, via stygge skarpe kanter som skaper turbulens. :mad2:
Postet bilde

Dette innlegget har blitt redigert av RS 1000: 09. February 2011 - 09:56

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

#30 staff

staff

Bil

• Gjest
  • PipPipPipPip
  • 89 innlegg

Postet 23. June 2010 - 11:55

Ja det må man si. Alltid kjekt å se at det følger med gradskive som er helt nødvendig for å VITE hva man driver med.
Kamtimingen MÅ stemme.
Godt, og skikkelig som i korrekt og ikke misforstått overkill. ;)
Husk å porte opp oljeinngangen i blokken - til samme størrelse som utgangen fra oljepumpen.
Originalt er dette ille, mye likt 2,9 innsugsmanifolden.
Postet bilde

Takker.. det er notert ;)

Fikk disse fra sverige nå.. 620 ink frakt.. pen pris.. må skryte litt av svenskene.. skrev bare inn nr på dysene å googlet det.. så kom det opp masse fra sverige.. de er en hel del flinkere en oss i norge når det gjelder slike ting. alle er nummerert å hylle vare... eller er det bare at svenskene er mere gjerrige å sparsomme så de tar vare på alt? hehe.. vel det går litt tregt her ikke pga meg men pga de ikke har alt på lager fra www.summitracing.com/ men det kommer da de har alt klart :) de regent med 1.7 kunne de sende meg pakka. da hadde de alt jeg skulle ha jaja... :)

Postet bilde

Dette innlegget har blitt redigert av staff: 23. June 2010 - 11:59

#31 staff

staff

Bil

• Gjest
  • PipPipPipPip
  • 89 innlegg

Postet 20. July 2010 - 00:29

jaja.. tiden går... venter på deler.. lovet at de er her nå slutten av denne mnd. så da er det bare å begynne å sette i sammen :)

#32 staff

staff

Bil

• Gjest
  • PipPipPipPip
  • 89 innlegg

Postet 27. July 2010 - 20:28

Endelig kom det en pakke til meg :) hentet i dag. så nå er det vel på tide å sette sammen igjen :)
Postet bilde

Dette innlegget har blitt redigert av staff: 27. July 2010 - 20:28

#33 Sierra-Ole

Sierra-Ole

Ford RS

• Gjest
  • PipPipPipPipPipPip
  • 743 innlegg

Postet 27. July 2010 - 20:38

Ser ut som du har tatt julaften på forskudd ja ;) Blir spennende å følge med, skal ikke slite med å slå gnist ser jeg ^_^

1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)
1998 Audi A4 1.8T Quattro

2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion

#34 staff

staff

Bil

• Gjest
  • PipPipPipPip
  • 89 innlegg

Postet 27. July 2010 - 20:43

Ser ut som du har tatt julaften på forskudd ja ;) Blir spennende å følge med, skal ikke slite med å slå gnist ser jeg ^_^

hehe ja budsjettet sprakk fælt.. men morro skal det bli :)

#35 Sierra-Ole

Sierra-Ole

Ford RS

• Gjest
  • PipPipPipPipPipPip
  • 743 innlegg

Postet 27. July 2010 - 20:47

Arp bolter neste da eller er det også i boks? ^_^

1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)
1998 Audi A4 1.8T Quattro

2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion

#36 staff

staff

Bil

• Gjest
  • PipPipPipPip
  • 89 innlegg

Postet 27. July 2010 - 20:52

Arp bolter neste da eller er det også i boks? ^_^

alt i rute ;)

#37 RS 1000

RS 1000

Ford RS

• Teknisk rådgiver
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7451 innlegg

Postet 28. July 2010 - 07:36

Så nå er det vel på tide å sette sammen igjen :)

Husk å runde av de skarpe kantene i toppene, der hvor oljen kommer opp fra blokken.

#38 staff

staff

Bil

• Gjest
  • PipPipPipPip
  • 89 innlegg

Postet 28. July 2010 - 07:56

Husk å runde av de skarpe kantene i toppene, der hvor oljen kommer opp fra blokken.

Det skal jeg huske :) takk takk :)

#39 staff

staff

Bil

• Gjest
  • PipPipPipPip
  • 89 innlegg

Postet 29. July 2010 - 23:10

Da er blokka ferdig hona å fått borra oljehull :)

Postet bilde

Her har jeg borra opp oljekanalen i blokka der oljepumpa skal sitte :)
Postet bilde

Borra bitte litte i olje kanalen fra blokka som skal opp i toppen. samme gjøres med toppen da jeg kommer dit :)
Postet bilde

Dette innlegget har blitt redigert av staff: 29. July 2010 - 23:04

#40 Zykotec

Zykotec

Ford RS

• Gjest
  • PipPipPipPipPipPip
  • 992 innlegg

Postet 29. July 2010 - 23:11

Dette ser ut til å gå mye fortere enn 2,8 bygget mitt, ser snadder ut foreløpig ;)
noe bedre overflate i oljehullene du har borra kommer vel håper jeg ?
'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.
'03 Honda CR-V

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

0 bruker(e) leser denne tråden

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere