Hopp til innhold

Bilde

Min Trimming av 2.9i

• Please log in to reply
210 svar i denne tråden

#41 staff

staff

Bil

• Gjest
  • PipPipPipPip
  • 89 innlegg

Postet 29. July 2010 - 23:14

Dette ser ut til å gå mye fortere enn 2,8 bygget mitt, ser snadder ut foreløpig ;)
noe bedre overflate i oljehullene du har borra kommer vel håper jeg ?

hehe ja dette ble tatt for 30 min siden da jeg satte opp blokka. så morgen finpusser jeg rundt i hulla ;)

ja her skal det gå unna :P
Du vinner ikke 2 plass.. du taper 1...

#42 staff

staff

Bil

• Gjest
  • PipPipPipPip
  • 89 innlegg

Postet 01. August 2010 - 21:40

Ja i dag her det gått unna..fant brått ut at det var en del deler å ting som skulle vaskes rene.. så måtte på finn.no en tur.. jaggu fant jeg noe.. rett borti gata.. gratis var den å.. så i dag har mye rart blitt vasket hehehe :) ps den gamle vannpumpa ble vasket kun for å teste. ny montert så slipper folk å kommentere dette hehe

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

fått montert veiva,stempler,kam,kamdekselet,oljepumpe å vannpumpe. å malt litt. valgte blå å sølv for dritt lei å være som alle andre å ha alt sort å sølv hehe

Postet bilde

Postet bilde

Dette innlegget har blitt redigert av staff: 01. August 2010 - 21:37

#43 87RS

87RS

Ford RS

• Gjest
  • PipPipPipPipPipPip
  • 612 innlegg

Postet 01. August 2010 - 21:45

He he var og titta istad..
Synes stempla vender høyt jeg..Er det sånn orginalt?

Postet bilde

Mvh

#44 staff

staff

Bil

• Gjest
  • PipPipPipPip
  • 89 innlegg

Postet 01. August 2010 - 21:51

He he var og titta istad..
Synes stempla vender høyt jeg..Er det sånn orginalt?

Postet bilde

Mvh

Jepp det er det :) morgen blir det aksjon plenium :P

#45 RS 1000

RS 1000

Ford RS

• Teknisk rådgiver
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7451 innlegg

Postet 02. August 2010 - 07:29

Postet bilde

Ser man det! Her går det unna. Du har allerede innsauset kammen GODT med godstoff, sant?
Minner allerede nå om bruk av riktig motorolje ved oppstart da man av erfaring vet at dette lett kan glemmes eller blir nedprioritert i den store iveren.
Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

#46 staff

staff

Bil

• Gjest
  • PipPipPipPip
  • 89 innlegg

Postet 02. August 2010 - 09:11

Ser man det! Her går det unna. Du har allerede innsauset kammen GODT med godstoff, sant?
Minner allerede nå om bruk av riktig motorolje ved oppstart da man av erfaring vet at dette lett kan glemmes eller blir nedprioritert i den store iveren.

jepp.. fulgte med en tube med seig olje som var klissette :P pleier å fylle på billig olje.. kjøre motoren varm på tomgang.. så fylle på nye olje å bytte filteret igjen :) regner med å bruke ARP racing olje :)

#47 RS 1000

RS 1000

Ford RS

• Teknisk rådgiver
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7451 innlegg

Postet 02. August 2010 - 13:41

1. jepp.. fulgte med en tube med seig olje som var klissette :P
2. pleier å fylle på billig olje..
3. kjøre motoren varm på tomgang..
4. så fylle på nye olje å bytte filteret igjen :)
5. regner med å bruke ARP racing olje :)

1. Godt.
2. Det går bra.
3. NEI!! Det skal du overhode ikke gjøre fordi da ødelegger du kammen på stedet. Du skal starte opp og ta motoren rett opp på ca. 2500 o/min. Du SKAL holde den OVER ca. 2500 o/min i 20 minutter!!
http://www.pipercams...nstallation.php
Hvis du får problemer med lekkasjer eller hva som helst så stopp motoren, ordne problemet, start opp igjen og hold motoren på ca. 2500 o/min til minst 20 min er gått totalt.
4. Husk at du absolutt bør kjøre en god mineralolje med API rating SG eller SJ de første 1500 Km. IKKE syntetisk! ZDDP oljetilsetning anbefales ALLTID!
5. Etter de første 1500 km kan du fylle det du vil, men sjekk API ratingen.
Hvilken API rating har denne racing oljen du nevner?

Dette innlegget har blitt redigert av RS 1000: 13. August 2010 - 09:06

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

#48 staff

staff

Bil

• Gjest
  • PipPipPipPip
  • 89 innlegg

Postet 02. August 2010 - 18:01

1. Godt.
2. Det går bra.
3. NEI!! Det skal du overhode ikke gjøre fordi da ødelegger du kammen på stedet. Du skal starte opp og ta motoren rett opp på ca. 2500 o/min. Du SKAL holde den OVER ca. 2500 o/min i 20 minutter!!
Hvis du får problemer med lekkasjer eller hva som helst så stopp motoren, ordne problemet, start opp igjen og hold motoren på ca. 2500 o/min til minst 20 min er gått totalt.
4. Husk at du absolutt bør kjøre en god mineralolje med API rating SG eller SJ de første 1500 Km. IKKE syntetisk! ZDDP oljetilsetning anbefales ALLTID!
5. Etter de første 1500 km kan du fylle det du vil, men sjekk API ratingen.
Hvilken API rating har denne racing oljen du nevner?

1. :)
2. jepp :)
3. sorry var trøtt på morran å tenkte meg ikke om hehe.. vet jo dette egentlig etter jeg bygde en OHC motor til min mk2
4. Det er notert :)
5. skal sjekke dettte etterpå da jeg drar tilbake til verkstedet :)

#49 staff

staff

Bil

• Gjest
  • PipPipPipPip
  • 89 innlegg

Postet 02. August 2010 - 22:09

Trøtt om dagen gitt.. AGIP Racing SAE 10W-60 API SL er olja jeg skal bruke :)

#50 RS 1000

RS 1000

Ford RS

• Teknisk rådgiver
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7451 innlegg

Postet 03. August 2010 - 07:07

3. sorry var trøtt på morran å tenkte meg ikke om hehe.. vet jo dette egentlig etter jeg bygde en OHC motor til min mk2
4. Det er notert :)

3. Godt.
4. Flott. Da får du nok 1500 problemløse km.

Trøtt om dagen gitt..
AGIP Racing SAE 10W-60 API SL er olja jeg skal bruke :)

:D
Det var i utgangspunktet trist å høre, men-men, pytt-pytt.
Hmm, skeptisk, men forhåpentligvis går det bra likevel...
"Ekte Hard Core" oljer for støtstangsmotorer holder ikke hvermansens Toyota Prius SL rating...
Bare sjekk Mobil 1 MOTORSPORT 15W/50 ;)
og denne: http://www.liqui-mol.../id/e_1525.html

Dette innlegget har blitt redigert av RS 1000: 04. August 2010 - 13:28

#51 staff

staff

Bil

• Gjest
  • PipPipPipPip
  • 89 innlegg

Postet 03. August 2010 - 08:53

hehe skal sjekke opp jeg ;) olja er ikke kjøpt inn enda heller :)

#52 RS 1000

RS 1000

Ford RS

• Teknisk rådgiver
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7451 innlegg

Postet 03. August 2010 - 13:22

hehe skal sjekke opp jeg ;) olja er ikke kjøpt inn enda heller :)

Så bra. :)
Du skal bare ikke forhaste deg med å kjøpe helsyntetisk versting olje. Du kommer VELDIG langt med en god mileralolje med de tidligere nevnte API ratingene og evt ZDDP oljetilsetning. Oljeskift utføres ved fornuftige intervall. Da har disse motorene det godt og da varer de lenge.
Ett eks: http://www.liqui-mol.../id/e_1250.html

Dette innlegget har blitt redigert av RS 1000: 04. August 2010 - 13:35

#53 staff

staff

Bil

• Gjest
  • PipPipPipPip
  • 89 innlegg

Postet 11. August 2010 - 21:09

Så bra. :)
Du skal bare ikke forhaste deg med å kjøpe helsyntetisk versting olje. Du kommer VELDIG langt med en god mileralolje med de tidligere nevnte API ratingene og evt ZDDP oljetilsetning. Oljeskift utføres ved fornuftige intervall. Da har disse motorene det godt og da varer de lenge.
Ett eks: http://www.liqui-mol.../id/e_1250.html

Motatt :)

Gått litt tregt pga summit ikke hadde sendt med topplooks bolter. umbrako 12.9 ble valget..men var skivene som tok tid å få tak i. valget ble fra cat i oslo. dro til toppen 10.5 kg :)
Måtte bare hekte på heddersa for å se + at jeg vet flere her lurer på hvordan de ser ut :)
Postet bilde

Postet bilde
Postet bilde

Dette innlegget har blitt redigert av staff: 11. August 2010 - 21:11

#54 sierra andy

sierra andy

Ford

• Gjest
  • PipPipPipPipPip
  • 119 innlegg

Postet 12. August 2010 - 00:09

den blå lakken du har brukt på toppene å blokka må tåle mye varme! :) hvilken lakk er det du bruker? :)

#55 staff

staff

Bil

• Gjest
  • PipPipPipPip
  • 89 innlegg

Postet 12. August 2010 - 01:45

den blå lakken du har brukt på toppene å blokka må tåle mye varme! :) hvilken lakk er det du bruker? :)

Benga :P blokka vil fargen sitte på.. det vet jeg.. toppene vil vel etter verdt bli sorte :P

#56 staff

staff

Bil

• Gjest
  • PipPipPipPip
  • 89 innlegg

Postet 12. August 2010 - 02:19

Da har jeg fått brukt noen timer på pleniumet.. å er faktisk meget fornøyd for å si det selv :P
Postet bilde
Postet bilde

Dette innlegget har blitt redigert av staff: 12. August 2010 - 02:23

#57 RS 1000

RS 1000

Ford RS

• Teknisk rådgiver
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7451 innlegg

Postet 12. August 2010 - 05:46

Postet bilde
Postet bilde
Postet bilde

Dette ser flott ut og jeg vil komme med to tips.
De som har hørt etter har nok fått med seg at eksoslyden i Ford V6 ikke er like jevn og fin som i de gamle 12V BMW motorene. Grunnen til at det låter forskjellig er ulike eksosanlegg.
Hvis du ønsker å få den jevne fine BMW lyden, samt få en effektøkning, så må du gjøre følgende.

Fra eksospakningen på den midtre sylinderen på hver side måler du ca. 110 cm og kapper du eksosanlegget. Så må du lage deg 2 stk. potter. Disse utformes som V og har ett volum på minst 5L. Inngangen blir loddrett inn på flaten på taket på V´en og utgangen blir i bunnen av V´en slik som på en faltklemt trakt.

Etter disse to V´ene kommer det evt. to gode eksospotter og etter dette kobles begge rørene sammen. For lyden sin del er det viktig at rørlengdene etter de to V´ene og bort til sammenkoblingen er like lange og ikke slik som originalt og på siste bildet. Etter sammenkoblingen kan du gjøre som du vil, men gode "rett-gjennom" potter anbefales. :)

Da har jeg fått brukt noen timer på pleniumet.. å er faktisk meget fornøyd for å si det selv :P
Postet bilde
Postet bilde

Det forstår jeg godt. Enig med du der. B)

#58 Dolk

Dolk

Ford RS

• Gjest
  • PipPipPipPipPipPip
  • 733 innlegg

Postet 13. August 2010 - 10:26

Jasså ja, fin bil. :P
-Rs Cosworth-

#59 staff

staff

Bil

• Gjest
  • PipPipPipPip
  • 89 innlegg

Postet 13. August 2010 - 20:08

Jasså ja, fin bil. :P

hehe.. ingen her vet hvordan bil å det er vel slik det skal være å :P

#60 RS 1000

RS 1000

Ford RS

• Teknisk rådgiver
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7451 innlegg

Postet 13. August 2010 - 21:28

Det er vel derfor du har laget en motortråd i V6 forumet og ikke en prosjekttråd et annet sted?

0 bruker(e) leser denne tråden

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere