Hopp til innhold


Bilde

Frosk oppgradering


  • Please log in to reply
3 svar i denne tråden

#1 BR Racing V6

BR Racing V6

    Ford RS

  • Gjest
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2386 innlegg
  • Bosted:oppland. Gjøvik

Postet 07. July 2012 - 17:47

Har en 98 frosk 2,3
Noen som vet om frontrør fra 2,0dohc passer på manifold på 16v
sånn at man får vekk katt på 2,3?

Så ombygging av fronten.plan er cosworth frontfanger og dobble morette
noen som har eller vet hva deler skjermer.panser som går over?
83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015
85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014
85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)
88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013
88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

#2 mr_scorpio

mr_scorpio

    Ford RS

  • Gjest
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1287 innlegg
  • Bosted:Østfold

Postet 07. July 2012 - 22:47

Frontrør passer ikke. panser og skjermer passer over men vil ikke stemme mot dørene pga frosken er mer bua. lykte/grill fester må sveises om

1969 Mercury Cyclone Fastback 351w
1976 Ford Cortina 1,6 GL Estate
1977 Ford Granada 2,3L Automatic ,1982 Ford Granada 2,0 L
1986 Ford Scorpio 2,9i GL, 1991 Ford Scorpio 2,9 24v Cosworth, 1993 Ford Scorpio 2,9i Ghia Estate, 1994 Ford Scorpio 2,0i CLX Estate
 


#3 BR Racing V6

BR Racing V6

    Ford RS

  • Gjest
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2386 innlegg
  • Bosted:oppland. Gjøvik

Postet 05. June 2013 - 10:46

Heisan. Da ble det litt skruing ettersom pluggen hoppet seg løs fra syl nr 3. Hadde en 2.0 delemotor på handa som jeg fikk,men den mangla seff indre del av innsuget så kun topp og kammer ble satt over . 2.0 topp gir øket kompresjon og kammer fra 2.0l har mere løft og mere sportslig opptreden. fra org komp på 10:1 ble det nå 11.7:1 og siden jeg kjører e85 er det bare pluss.

fixa opp hele ledningsnettet som går til coiler og div sensorer bak dynamo. her hadde det blitt mange plasser hvor det mangla issolering så merkelig ting har fungert. også kamsensor og coila hadde gnissninger. Bilen fungerer mye bedre og man merker det er drag i den nå:) mangler å bytte til 2.0 innsuget med dobble gasspjeld så rekner med litt mere effekt etter bytte.

Nå står bytte av de svindyre bærearmene foran for tur. opphengskula har sett bedre dager. heldigvis fått tak i bra brukte armer foran med foringer bak, nypris på meca er 2500kr pr side. med slitt kule så forandrer spissinga seg under kjøring ,så dekkslittasje og litt tullette i ugjemn veg og bremsing.Håper dette blir bra igjen så man kan ha på nye dekk og så prøve å få senka bil ned litt.

Noen som har liggende senkefjører til scorpio frosk? de vil selge? dempere foran av bedre kvalitet en std. :)
83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015
85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014
85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)
88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013
88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

#4 Leo

Leo

    Ford RS

  • Gjest
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1188 innlegg
  • Bosted:Trondheim for tiden

Postet 05. June 2013 - 16:15

Har du skaffa deg tårnstag til frosken? Jeg har ikke montert mitt enda, men det ser helt ok ut.
http://qwt.no/produk...24v_2_1994-1998
Bilmekaniker / tekniker
01' Honda VTR SP-1
95' Frosk stv. 2,0 DOHC
A BE (før 19.01.2013) C D

Women don't really wanna hear men's opinion,
they just wanna hear their opinion in a deeper voice




0 bruker(e) leser denne tråden

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere