Hopp til innhold


Bilde

2018 F-150 Power Stroke 3L V6


  • Please log in to reply
Ingen svar i denne tråden

#1 and

and

    Klubbleder

  • Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6496 innlegg
  • Bosted:oslo

Postet 10. January 2018 - 22:27

Ordreboken for F-150 Power Stroke åpner i midten av januar, med forventet levering til våren.

I den anledning er det sluppet litt informasjon om dieselutgaven denne uken.

 

For aller første gang med diesel i F-150.

3L V6 250hk/3250rpm og 596nm/1750-2250rpm

Forbruket er ikke ferdigtestet av EPA, men målet er 30mpg/7.84L/100km på motorvei med tom bil.

3.5L Ecoboost har 25mpg/9.41L/100km.

 

Så til det som betyr noe i dieselverden om man ikke bare er en posør. Nyttelast og trekkevne.

Riktig valgt på utstyrlisten så får Power Stroke som 2WD 909kg nyttelast, og 5130kg på hengerfestet.

Det er litt rart da 3.5L Ecoboost har 5940kg på hengerfestet, og bedre vekttall.

 

Som uansett ikke er relevant i Norge for valget mellom bensin eller diesel da det her er maks 3500kg på hengerfestet.

Alle norske selges som firmabiler i toppversjoner. Da står man igjen med forbruket, og en norsk avgiftpolitikk som kan tippe litt i favør av Power Stroke ved innkjøp selv om den fra fabrikk blir dyrere enn Ecoboost.

Men 3.5L Ecoboost 375hk har en større kulhetsfaktor enn 3L diesel 250hk.

Og er det diesel som er tingen har du Ranger 3.2L 200hk. Mindre i størrelse, men lik i nytte og hengervekt.

Er nok en bedre trekkopplevelse med F-150 enn med en Ranger, men kan det verdsettes eller forsvares?

 

Over tid og i varme så har diesel sin fordel fullastet, men her skal det kjøres langt og mye for F-150 Power Stroke blir ikke billig da den starter på utstyrsnivået Lariat i SuperCab eller SuperCrew.

Som privatperson får du ikke velge utstyrsnivået selv slik du får med RAM EcoDiesel. Den kan du få i alle versjoner. Også med kort hytte.

 

Som flåtekunde kan F-150 Power Stroke kjøpes i XL og XLT, men ikke i kort hytte.

Som igjen ikke er relevant i Norge da det bare selges toppmodeller i SuperCrew.

 

Så ja det jubles for diesel i F-150, men den skal selges som en toppmodell til privatpersoner i USA? Er ikke lange spranget til en mindre utstyrt Super Duty.

Hektet som man er blitt på diesel drag så hadde jeg sett frem til en strippet 2WD XL med kort hytte og flak på Youtuben. For det er der kule ting med nyere US diesel pickup skjer. Her til lands så er det ikke mye hotrodda RAM EcoDiesel å se, og den er 4 år gammel snart. Og fortsatt dyr nok som brukt til å tukle med.

 

https://www.ford.com/trucks/f150/

 

Her er video. Men må skrive litt om den også.

Er det dette som er målgruppen?

Øvre middelklasse med kontorjobb og lang pendling til jobb. Som røffer det til med nyinnkjøpte arbeidshansker fra Walmart i helgene med juletreinnsamling i nabolaget til forstaden.

Ser jo det med naturen, miljøet og gjenbruktemaet på slutten her. Men ja tja.

 

Introducing F-150’s newest engine: the 3.0L Power Stroke Turbo | F-150 | Ford

 

 

Her leves Fordlivet hardt og brutalt, men ikke helt ukritisk til alt som skjer. 

Har du lest helt ned hit skal du få en klapp på skulderen.


FCN Hovedtreffet Vålerbanen 2019 3-4 august her http://www.fordclubn...ust-vålerbanen/

 

Digitalt klubbmedlemskort er å finne øverst til høyre over Siste tråder her http://www.fordclubnorway.no/forum/

Se også http://www.fordclubn...lt-medlemskort/

 

 

 

 





0 bruker(e) leser denne tråden

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere