Hopp til innhold


Bilde

Koble fra strømkabel til dyser


  • Please log in to reply
6 svar i denne tråden

#1 Mandiras

Mandiras

    Sykkel

  • Gjest
  • PipPip
  • 10 innlegg
  • Bosted:Rogaland

Postet 13. May 2018 - 20:28

Hei! Lurer på om kontakten til dysene (fellesrør/common rail?) kan kobles fra uten at noe må programmeres på ny? Er klar over at det skaper litt hodebry hvis en kobler fra batteriet, og skrekken er jo å rote til noe med dysene. Planen er å ta ut og rense EGR-ventilen i håp om å unngå problemer seinere, men det ser ikke ut til at jeg klarer å komme til den bakerste skrua til EGR-ventilen uten å ta ut kontakten til dysene som befinner seg rett over den.

Bilen er en 2006-modell med 2.0 TDCI på 116 hk.

Dette innlegget har blitt redigert av Mandiras: 13. May 2018 - 23:14


#2 dohcboy

dohcboy

    Ford RS

  • Gjest
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4858 innlegg
  • Bosted:Bodø

Postet 13. May 2018 - 21:14

eh, egr ventilen sitter jo rett inntil innsuget på den motoren.


Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 


#3 Mandiras

Mandiras

    Sykkel

  • Gjest
  • PipPip
  • 10 innlegg
  • Bosted:Rogaland

Postet 13. May 2018 - 22:22

Jeg er forholdsvis grønn på å skru bil, så litt usikker på hva du vil fram til her? Problemstillinga er i alle fall at jeg ikke kommer til den bakerste skrua til EGR-ventilen med skiftenøkkel/skralle.

Dette innlegget har blitt redigert av Mandiras: 13. May 2018 - 23:07


#4 grcossie

grcossie

    Teknisk rådgiver

  • Teknisk rådgiver
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6760 innlegg
  • Bosted:Voss

Postet 13. May 2018 - 23:16

Ingen problem å kople fra dysekontaktene, kodinga forsvinner ikke av den grunn, men det er ikke behov for å ta de av på disse motorene



#5 KooPa

KooPa

    Ford

  • Gjest
  • PipPipPipPipPip
  • 134 innlegg
  • Bosted:Kana, Hurum

Postet 14. May 2018 - 06:09

Jeg tror du mener kontakten til trykksensoren, den kan vel sitte i veien for EGR-skruen hvis jeg husker riktig.

Fortsatt ingen problemer å ta av denne  :D


2008 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) STV Automat

2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) GHIA-X STV Automat


#6 Mandiras

Mandiras

    Sykkel

  • Gjest
  • PipPip
  • 10 innlegg
  • Bosted:Rogaland

Postet 14. May 2018 - 07:59

Stemmer nok det ja. Ikke konktaktene som sitter rett i dysene, men den svære som sitter i enden av common rail’en(?) som da antagelig er til trykksensoren.

Høres uansett bra ut. Hadde en hunch av at dette ikke skulle være noe problem, men stiller heller et dumt spørsmål for mye enn å risikere verkstedsbesøk for nært opp mot bilens verdi fordi en har lekt hobbymekaniker :P Prøver meg nok på en EGR-rens når helga kommer igjen. Takk til alle som har svart!

#7 Complexity

Complexity

    Ford RS

  • Gjest
  • PipPipPipPipPipPip
  • 876 innlegg
  • Bosted:Troms

Postet I går, 22:56

Tror ikke jeg kobleet av noe når jeg hadde av EGR ventilen på min bil som er den samme. Om jeg tok av noe så gjorde der iallefall ingenting.

Skjer deg en tett pakning av en brusboks og blomber eksosdelen etter du har renset så slipper du mere problemer med den.

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vistnok blitt spiker
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006





0 bruker(e) leser denne tråden

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere