Hopp til innhold


Bilde

DPF Ford Transit Connect 2013


  • Please log in to reply
8 svar i denne tråden

#1 Ryger

Ryger

    Trehjulssykkel

  • Gjest
  • Pip
  • 5 innlegg
  • Bosted:Fet

Postet 24. February 2019 - 19:48

Hei

Har problemer med en Transit Connect. Partikkelfilteret blir tett, har tatt det av og spylt det reint med varmtvann. Da går det 2-3mnd så er det tett igjen. Etter jeg har spylt det så kan jeg slette feilkode P2463.

Noen tips til hva som er galt siden partikkelfilter blir tett? kjører 30-40min hver dag så er ikke bare småkjøring. Prøvde å kjøre en tvungen regenerering, men fikk bare temperatur opp i 380grader, det var visst for lite.

 

Når jeg har kjørt ca 1mil får jeg opp rød varsellampe+ det gule utropstegnet og det står "motor felfunktion". Finner ikke noen feilkode når dette skjer og hvis jeg starter og stopper bilen forsvinner varsellampen, det gule utropstegnet og "motor felfunktion", men etter ca en mil er det tilbake igjen. Merker ikke noe forskjell på bilen.

Noen som vet hva dette kan være? 

 

 

Er en lekkasje i en slange ved turbo som jeg ikke har fått fikset, kan dette ha noe med det å gjøre?

 

Har ikke lyst til å koste på denne bilen all verden så fint med noen gode tips! 



#2 HoelRacing

HoelRacing

    Ford RS

  • Gjest
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1496 innlegg
  • Bosted:Sogn og fjordane

Postet 24. February 2019 - 21:14

Mulig tett drivstoffordamper
92' Ford Sierra Cosworth 4x4

#3 Ryger

Ryger

    Trehjulssykkel

  • Gjest
  • Pip
  • 5 innlegg
  • Bosted:Fet

Postet 24. February 2019 - 21:26

Mulig tett drivstoffordamper

mener du dieselfilter? det har jeg byttet



#4 xr4ti

xr4ti

    Ford RS

  • Klubbmedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4320 innlegg
  • Bosted:Sandefjord

Postet 24. February 2019 - 21:55

Står litt om fordamper her, dog er det til MOndeo men prisippet er det trolig  samme http://www.fordclubn...toff-fordamper/



#5 Ryger

Ryger

    Trehjulssykkel

  • Gjest
  • Pip
  • 5 innlegg
  • Bosted:Fet

Postet 24. February 2019 - 22:14

Ahh gikk litt fort her... ja kan nok være den. Prøvde å kjøre strøm direkte på den og den ble veldig varm, men kan jo hende dysa er tett!
Kan jeg sjekke den hvis jeg tar av dpf og kjører strøm rett på pumpa? Skal vel komme litt diesel i røret da?

#6 grcossie

grcossie

    Teknisk rådgiver

  • Teknisk rådgiver
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7124 innlegg
  • Bosted:Voss

Postet 25. February 2019 - 07:28

Du pumper opp trykk på dysa, og ser om det siger, visst det ikke siger er dysa tett



#7 Ryger

Ryger

    Trehjulssykkel

  • Gjest
  • Pip
  • 5 innlegg
  • Bosted:Fet

Postet 25. February 2019 - 10:37

Da skal jeg teste det. Hvis den er tett, er det bare å bytte eller kan den renses/åpnes?



#8 grcossie

grcossie

    Teknisk rådgiver

  • Teknisk rådgiver
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7124 innlegg
  • Bosted:Voss

Postet 25. February 2019 - 11:35

Vi bytter de, men kan prøve å rense og bruke trykkluft på de



#9 Ryger

Ryger

    Trehjulssykkel

  • Gjest
  • Pip
  • 5 innlegg
  • Bosted:Fet

Postet 25. February 2019 - 21:39

Prøvde å løsne den fordamperen engang og den satt fryktelig godt fast pluss at det var vanskelig å komme til, har noen noe tips til verktøy eller fremgangsmåte?




0 bruker(e) leser denne tråden

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere