Hopp til innhold


Bilde

Transit 140T350 - Code: P20CB - Exhaust Aftertreatment Fuel Injector A Control Circuit Open


  • Please log in to reply
14 svar i denne tråden

#1 gom

gom

    Sykkel

  • Gjest
  • PipPip
  • 11 innlegg
  • Bosted:Trondheim

Postet 18. March 2019 - 21:26

Hei
Jeg har denne feilmeldingen på en Transit 140T350
Code: P20CB - Exhaust Aftertreatment Fuel Injector A Control Circuit Open
 
Har koblet fra drivstoffordamper (Exhaust Aftertreatment Fuel Injector) og verifisert at det ikke er brudd i denne.
Kan være så lav motstand at det regnes som kortslutting.
 
Har ikke klart å måle spenning inn til drivstoffordamper nå jeg slår på tenningen.
Vil tro at det skal være spenning et lite øyeblikk for feil overvåkningen?
Så det jeg leter etter nå er hvilken sikring som skal forsyne denne kretsen.
 
Tror dette kan være sikring 84, men jeg har ikke klart å lokalisere denne.
I manualen står det at denne skal være under sikringsboks i motorrommet?
 
Er den noen som kan være behjelpelig med lokasjonen på denne, eller andre alternativer på hva som er galt?
 
Auxiliary fuses
Fuse         Ampere rating     Colour      Circuits protected                Location
84              7.5                      brown       DPF glow plug sensing       Below the engine compartment junction box
 


#2 grcossie

grcossie

    Teknisk rådgiver

  • Teknisk rådgiver
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7124 innlegg
  • Bosted:Voss

Postet 18. March 2019 - 21:28

Hvilken års modell ?



#3 gom

gom

    Sykkel

  • Gjest
  • PipPip
  • 11 innlegg
  • Bosted:Trondheim

Postet 18. March 2019 - 21:41

2011 (FORD Transit Mk6 Van (V347, V348) 2.2 TDCi (103 KW / 140 HK)



#4 grcossie

grcossie

    Teknisk rådgiver

  • Teknisk rådgiver
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7124 innlegg
  • Bosted:Voss

Postet 18. March 2019 - 22:00

Har du et skilt eller ch nummer



#5 gom

gom

    Sykkel

  • Gjest
  • PipPip
  • 11 innlegg
  • Bosted:Trondheim

Postet 19. March 2019 - 12:16

Hei

Synes å huske at R8 og F29 eller F32 går til glødepluggen som er på samme kontakt som Injektoren.

Ved å bryte disse får jeg frem:

Code: P269D - Exhaust Aftertreatment Glow Plug Control Circuit Low

 

Har du noe skjema jeg kan bruke?

Har du funnet noe om sikring 84? (DPF glow plug sensing)

 

Er ikke i nærheten av bilen de neste dagene, men jeg skal sjekke disse sikringene når det blir tid.

 

28 T-MAF sensor

29 Vaporiser glow plug monitoring

31 VAP pump/UEGO

32 Vaporiser glow plug


Når jeg åpner kontakten slik at den sorte ledningen til Fuel Injector/Glow Plug brytes får jeg:

Code: P26A2 - Exhaust Aftertreatment Glow Plug Circuit High

Dette innlegget har blitt redigert av gom: 19. March 2019 - 12:13


#6 grcossie

grcossie

    Teknisk rådgiver

  • Teknisk rådgiver
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7124 innlegg
  • Bosted:Voss

Postet 19. March 2019 - 18:38

Får ikke kopiert skjema. Er ikke uvalig at glødepluggen ryker der, har byttet litt slike. Mener å huske det var noe greier, som tok sikringen til den, som ikke direkte hadde noe med det å gjøre, må se om jeg kommer på det



#7 gom

gom

    Sykkel

  • Gjest
  • PipPip
  • 11 innlegg
  • Bosted:Trondheim

Postet 22. March 2019 - 11:01

Hei
Da er alle sikringer sjekket og funnet i orden.
Glødepluggen ser også ut til å være i orden.
Men jeg lurer litt på om jeg har missforstått noe rundt denne.
Trodde først at det kunne være 2 enheter i forbindelse med drivstofdamperen, men det er vel bare glødeplugg og jord?
 
Hvis jeg kobler ifra glødepluggen får jeg:
P26A2 - Exhaust Aftertreatment Glow Plug Circuit High
 
Tar ut R8:
P269D - Exhaust Aftertreatment Glow Plug Control Circuit Low
 
Så hvilken krets er det da denne feilmeldingen går på?
P20CB - Exhaust Aftertreatment Fuel Injector A Control Circuit Open
 
Kan det ha med diesel pumpa etc?
 
Hvilken føler er det som ligger mellom Turbo og drivstofdamper?
Regner med denne har med måling av resten av feilene jeg må begi meg ut på etter hvert?
P2463 - Diesel Particulate Filter - Soot Accumulation
P246C - Diesel Particulate Filter Restriction - Forced Limited Power
P24A4 - Diesel Particulate Filter Restriction - Soot Accumulation Too High (Bank 1)


#8 Mondeo Power

Mondeo Power

    Ford RS

  • Gjest
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1736 innlegg
  • Bosted:Akershus

Postet 22. March 2019 - 16:58

P20CB - Exhaust Aftertreatment Fuel Injector A Control Circuit Open

 

Er vel den lille dieselpumpa til fordamperen..



#9 grcossie

grcossie

    Teknisk rådgiver

  • Teknisk rådgiver
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7124 innlegg
  • Bosted:Voss

Postet 22. March 2019 - 19:49

P20CB - Exhaust Aftertreatment Fuel Injector A Control Circuit Open

 

Er vel den lille dieselpumpa til fordamperen..

 

Ja det kan nok stemme



#10 gom

gom

    Sykkel

  • Gjest
  • PipPip
  • 11 innlegg
  • Bosted:Trondheim

Postet 23. March 2019 - 09:33

Da vil jeg anta at det er disse som er brukt i denne kretsen?
31 VAP pump/UEGO
R7 Fuel pump     (Litt dårlig beskrivelse når den kalles bare Fuel pump)


#11 gom

gom

    Sykkel

  • Gjest
  • PipPip
  • 11 innlegg
  • Bosted:Trondheim

Postet 21. April 2019 - 10:54

Hei

Fant egentlig aldri ut hva som forårsaket P20CB

Min far plukket ut DPF og spylte denne. Drivstoffamperen så grei ut. 

Etter dette var feilmeldingen borte.

 

Hadde fremdeles feilmeldingene for ned-sotet partikkelfilter

Prøvde å kjøre en DPF Static Regeneration, men fikk bare feilmelding om at det ikke kunne gjennomføres.

Endte opp med å kjøre en "reset DPF learned values" Dermed var i alle fall feilmeldingene borte og bilen ute av nødmodus.

 

Jeg har kjørt en DPF Static Regeneration på denne bilen en gang tidligere, så jeg er litt forvirret om hvilke parametre som må være på plass for at denne skal gjennomføres.

Er det noen som har noen forslag her?

 

DSC-1415.jpg

 

DSC-1422.jpg



#12 grcossie

grcossie

    Teknisk rådgiver

  • Teknisk rådgiver
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7124 innlegg
  • Bosted:Voss

Postet 21. April 2019 - 11:04

Har du prøvd statisk regenerering etter at du nullstillte opplæringsverdien? 



#13 gom

gom

    Sykkel

  • Gjest
  • PipPip
  • 11 innlegg
  • Bosted:Trondheim

Postet 21. April 2019 - 11:11

Nei det har jeg ikke gjort.

I FORscan kom det en varseltekst om at man ikke skar kjøre en regen etter DPF reset. (Mulig overoppheting)

Så jeg tenkte jeg skulle vente en stund til det eventuelt er nødvendig å kjøre denne igjen.

Men jeg lurte litt på kriteriene i tilfelle jeg får problemer igjen neste gang.



#14 Mondeo Power

Mondeo Power

    Ford RS

  • Gjest
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1736 innlegg
  • Bosted:Akershus

Postet 21. April 2019 - 12:48

Den samme advarselen kommer på ford sin IDS også. Kjør på.



#15 grcossie

grcossie

    Teknisk rådgiver

  • Teknisk rådgiver
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7124 innlegg
  • Bosted:Voss

Postet 21. April 2019 - 19:10

Kriteriene er at det ikke er feilkoder tilgjengelig og at at drivstoff fordamperen fungerer, slik at du får opp rett temp






0 bruker(e) leser denne tråden

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere