Hopp til innhold


Bilde

Cosworth T25 turbo ønskes


  • Please log in to reply
6 svar i denne tråden

#1 BjørnV

BjørnV

    Ford

  • Klubbmedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 380 innlegg
  • Bosted:Østfold

Postet 13. May 2019 - 20:05

Hei.

Noen som selger en T25 turbo til escort Cosworth «nye motoren»?
Ser på finn.no at Turbokongen har, men leser flere steder at kvaliteten på disse varierer.

#2 xr4ti

xr4ti

    Ford RS

  • Klubbmedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4309 innlegg
  • Bosted:Sandefjord

Postet 13. May 2019 - 20:52

Hva med å overhale den du har da, om den ikke er helt crap da.



#3 BjørnV

BjørnV

    Ford

  • Klubbmedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 380 innlegg
  • Bosted:Østfold

Postet 13. May 2019 - 22:26

Jeg har T34 turbo i nå, med en ukjent chip. Har lyst på T-25 igjen. Kan da samtidig nappe ut chipen også i håp om at den vil gå bedre på tomgang 😃

#4 xr4ti

xr4ti

    Ford RS

  • Klubbmedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4309 innlegg
  • Bosted:Sandefjord

Postet 14. May 2019 - 06:48

Ok, ja sånn ja. 



#5 RS 1000

RS 1000

    Ford RS

  • Teknisk rådgiver
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7513 innlegg
  • Bosted:BERGEN

Postet 14. May 2019 - 16:16

Hei.

Noen som selger en T25 turbo til escort Cosworth «nye motoren»?
Ser på finn.no at Turbokongen har, men leser flere steder at kvaliteten på disse varierer.

Har du vurdert å sette på en Sierra Cosworth T3 turbo? 


Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

#6 BjørnV

BjørnV

    Ford

  • Klubbmedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 380 innlegg
  • Bosted:Østfold

Postet 14. May 2019 - 17:07

Nei ikke vurdert det. I og med jeg tror den chipen ødelegger tomgangen ( tomgangsregulator utkoblet ) samt at jeg synes det er bedre akselasjon med T25 ønsker jeg prøve den. Da får jeg også plass til det turbo dekselet jeg har 😃

#7 RS 1000

RS 1000

    Ford RS

  • Teknisk rådgiver
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7513 innlegg
  • Bosted:BERGEN

Postet 18. May 2019 - 13:14

T34 turboen, spesielt med det originale A/R0,63 turbinhuset, er utrivelig treg og seig i forhold til en T25 turbo ja.

For aldri så mange år siden var det en kar her lokalt som selvsagt kjörte istykker sin "T25" Escos turbo. Han valgte å oppgradere til en Sierra Cosworth 4x4 turbo og med godt resultat.  Kompressorhusene er så godt som identisk i störrelse og kan ikke sammenlignes med det mye större T34 kompressorhuset.


Dette innlegget har blitt redigert av RS 1000: 18. May 2019 - 13:18

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.




0 bruker(e) leser denne tråden

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere