Jump to content

Manuelt gear i 24v??


Guest dølle

Recommended Posts

Ikke bare det at den veier 57kilo. Den tåler juling deretter også. Har nok sin naturlige forklaring at denne girkassa sitter i dodge viper:p

 

Må være ærlig å si at jeg ikke har lest hele innlegget, men baer skummet igjennom. Jeg leste noe om at bw T5 kanskje ble i det minste laget for 24v scorpio motoren. Jeg trodde det var snakk om litt trimming:)

Link to comment
Share on other sites

With all due respect, det er ikke snakk om bare litt trimming når T5'en må kaste inn håndkledet.. ;)

 

Men hvis man ikke er kølhakkende nødt til å ha seks gear hadde jeg heller satset på TKO'en.. Rett og slett. Mye arbeid er det lell!

Det er sikkert mange som kan gjøre den jobben for deg dølle, men jeg ville først konsentrert meg om å få motoren opp på det nivået, og så bekymret meg for gearkassetilpasningen.. :)

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

Skulle faktisk til å si det selv, men så tenkte jeg meg om...  

Til og med ei T5-kasse kan bli uenig med de Newtonmetrene.

Funker sikkert bra som midlertidig løsning. 24V og 2WD Cos har begge 290NM :wink:

 

MEN, en løsning finnes selvfølgelig. Ei Tremec 3550 TKO kasse tåler sikkert en frontkollisjon med en Hellfire missil, og ikke er de spesielt dyre heller, hvis du vet hvor og hvordan du skal handle dem. Det er da snakk om statene..

En som var endel på Cosworth.no før hadde installert ei slik kasse i Sierra Cosworthen sin, og han var strålende fornøyd!

Disse T-5ene finnes i flere utgaver. Har også sittet i GM Fbody som TA og Z28.

Å flikke på en 29 12Vkasse med Clubmandrev er jo teit om momentet skal kjøres opp i framtiden

Link to comment
Share on other sites

Funker sikkert bra som midlertidig løsning. 24V og 2WD Cos har begge 290NM :wink:

Disse T-5ene finnes i flere utgaver. Har også sittet i GM Fbody som TA og Z28.

Å flikke på en 29 12Vkasse med Clubmandrev er jo teit om momentet skal kjøres opp i framtiden

Joda, men her var det jo snakk om mellom seks og sju hundre Newton, og jeg vil nok tro at til og med T5'en kommer til kort da.

En 2,9 MT75 er nok en bedre midlertidig løsning enn en T5, mye mindre arbeid å få alt til å passe. :!:

Clubmandrev...? Hva er det..? :oops: Noe jeg har gått glipp av det da. :lol:

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

Jeg er egentlig ikke glad i midlertidige løsninger, har funnet ut at det blir dyrere til slutt med dem :wink:

Også gidder ikke ha hatt tre forskjellige gearkasser i bilen min når det er den siste jeg ønsker meg :?

Og hvis jeg setter i ei max overdimensjonert gearkasse så slipper jeg å tenke på at jeg skal greie å slite den ut noen gang, da kan jeg spinne, børne, rive den løs og gjøre nesten hva jeg vil med den uten at jeg trenger å være redd for at den skal ryke :twisted:

Men alt dette blir uansett D Y R T så det blir nok ikke med det første akkurat at jeg skal gjennomføre dette :cry:

Link to comment
Share on other sites

Clubmandrev...? Hva er det..?  :oops:  Noe jeg har gått glipp av det da.  :lol:

Det er innmaten Quaife selger.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...