Jump to content

kakke lyd forstilling


matros

Recommended Posts

Guest vrtx

Bytta indre stabstag foringer foran og bak, det er nå INGEN kakkle lyd. takk gud. kosta vel 25kr stk for foringene og en times arbeid cirka å bytte foran og bak. så da er min bil kakklfri :D var ikke store slakken i foringene men de var blitt harde og kaklet derfor.

Link to comment
Share on other sites

Bytta indre stabstag foringer foran og bak, det er nå INGEN kakkle lyd. takk gud. kosta vel 25kr stk for foringene og en times arbeid cirka å bytte foran og bak. så da er min bil kakklfri :D var ikke store slakken i foringene men de var blitt harde og kaklet derfor.

 

Samme problem på min, slark i foringene foran.

Link to comment
Share on other sites

Guest vrtx
men denne kakkelyden, Hadde du også noe risting i rattet, og noen andre lyder?

 

Hadde ingen risting i rattet nei. var kun den "klonke" lyden jeg hadde i homper. Så nå skal det meste være byttet i forstillinga mi, bærebruer, støtdempere, stabstag ledd og foringer samt nettop avbalansert alle hjul. kjempe fornøyd ;)

Link to comment
Share on other sites

Hadde ingen risting i rattet nei. var kun den "klonke" lyden jeg hadde i homper. Så nå skal det meste være byttet i forstillinga mi, bærebruer, støtdempere, stabstag ledd og foringer samt nettop avbalansert alle hjul. kjempe fornøyd ;)

hmm.. Har kjøpt inn en brukt drivaksel nå, får se om det løser en god del av problemene mine.. Men var det vanskelig å bytte stabstagsforingene?

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

 

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Link to comment
Share on other sites

Guest vrtx
hmm.. Har kjøpt inn en brukt drivaksel nå, får se om det løser en god del av problemene mine.. Men var det vanskelig å bytte stabstagsforingene?

 

Neida. Må løsne bunnramma under motor i bakkant ellers så får du ikke den bakre skruen til branketten for stabstag foringa ut.. så er det rein skruing, litt trangt men en helt grei jobb. Var vel 17mm kopp på boltene til bunnramma og 13mm fastnøkkel på brankettene til stabstagforingene. Foringene bak er en drøm å bytte, trenger kun skralle, langforlenger og 13mm kopp.

Link to comment
Share on other sites

  • 13 years later...
On 5/17/2007 at 8:11 PM, Mondeo Power said:

 

Samme problem på min, slark i foringene foran.

 

On 5/17/2007 at 2:19 PM, Guest vrtx said:

Bytta indre stabstag foringer foran og bak, det er nå INGEN kakkle lyd. takk gud. kosta vel 25kr stk for foringene og en times arbeid cirka å bytte foran og bak. så da er min bil kakklfri :D var ikke store slakken i foringene men de var blitt harde og kaklet derfor.

 

Heter det foring til stabilisatorstag?

Sånn som her?

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...