Jump to content

Blårøyk fra motorvarmer


Siberiantiger

Recommended Posts

har ny caddy arbeidsbil, å første gang tempen gikk under 4 grader så startet brenneren første gang.

Sto selvfølgeli stille akuratt da det skjedde, da steig det skikkelig mye hvit/blåaktig røk opp, kunne tro det brant i bilen :)

Mvh Ronny S


2013 - Focus Titanium 2.0 TDCI Powershift automat, STV, Styling :cool2:

2010 - Mondeo Titanium X 2.0 TDCI Automat, STV
2005 - Mondeo, 2.0 TDCi Automat, STV
2005 - Focus 1,6i 16v 5-dørs, full MS styling :)
1995 - Mondeo, 2.0i 16v GLX Sedan
1986 - Opel Kadett 1,8 GSI

Link to comment
Share on other sites

har ny caddy arbeidsbil, å første gang tempen gikk under 4 grader så startet brenneren første gang.

Sto selvfølgeli stille akuratt da det skjedde, da steig det skikkelig mye hvit/blåaktig røk opp, kunne tro det brant i bilen :)

 

En HELT ny Caddy?

2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn

2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn

1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan

1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en 04 Mondeo 130tdci der dieselvarmen har gitt fra seg mye røyk og laget mye lyd når

den har brunnet, dette førte til at varmeren til slutt låste seg og ikke startet. Verkstedet foreslo

at jeg måtte skifte rep. sett, dette gjorde susen og varmeren har sluttet å røyke og går meget

stille. Men historien er ikke slutt der for når varmeren var reparert ville den fremdeles ikke

starte når motoren var kald, den starter bare når motoren er varmkjørt og igjen mister litt

varme grunnet tomgangskjøring eller veldig rolig kjøring.

KONKLUSJON: den hjelper ikke motoren bli varm den bare vedlikeholder motortempen når

motoren er varm. Skjønte noen det?? :D

Nå har mitt lokale Fordverksted (Svolvær I Lofoten) som er et avdelingsveksted henvist bilen

videre til hovedverkstedet som ligger på Sortland (Vesterålen) jeg må ta en dag fri fra jobben

så håper veldig at de nå endelig klarer å ordne dette etter nesten 2mnd forskning!!

Er glad dette er en garantijobb :cool2:

Link to comment
Share on other sites

  • 11 years later...

Hei, har Ford mondeo 2016 model 2,0D. Har motorvarme stoppet å virke også ble lite av kjøleveske. Selfølgerig bilen fikk ikke farme nok. Var innom verksted og de sier at grunnen til at motorvarmen stoppet pga var lite kjøleveske. De  sier at varmen er fikset og påfylt kjøleveske. Også bilen skal igjen til verksted fordi Ford servise mener at radiator og en slange bør byttes. 

Etter første servise samme dagen var alt ok. Men neste dar oppdaget at temperaturen kommer ikke opp normalt. kjørte 1,5 time med par pauser, men under pauser la bilen å gå i tomtkjøring og hver gang temperaturen ble igjen på 60. I dag var det likt, kjørte rolig ca 15km, temperaturen var nesten 70 og bilen hatt kjøring pause men allikevel var på tomt kjøring (max 10 min,) og da viste jeg igjen at temperaturen var helt i bunn. greier at temperaturen kommer opp til 90 men da man må kjøre sporty men igjen bare 15min på tomtkjøring og det gar ned til 60. 

 

Hva er årsak til at bilen beholder ikke temperaturen?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...