Jump to content

"Sierra-pang"


Servofrøken

Recommended Posts

I dag hadde jeg endelig fått bygd om til IS(!!!), og fasilitetene skulle selvfølgelig testes på en våt og fin vei. Alt gikk bra den første halvtimen og så måttte man selvfølgelig herje litt:D! Etter noen runder brett i en rundkjøring skulle jeg bare ta den siste skikkelige sladden før jeg sa meg fornøyd... La på ordentlig med gass, la lådan brett og skulle gire om til 2 gir, men i stedet for å gjøre det låt det en fin skrikende lyd, etterfulgt av et pang :P Kan tru hele helgen var bortkastet. For nå går verken bilen fram eller bak over... FI##ER! :angry:

 

Så her kommer forumets nye gjettekonkuranse: Hva har tatt kvelden?

 

Jeg personlig gjetter på clutch og girkasse!

Sleng igjen det du tror er riktig, og så blir en vinner kåret når jeg får tid til å åpne og hvirkelig se omfanget av skadene. :lol:

 

btw: gleder meg fryktelig til å gå til jobben i morra

06 BMW Z4 2,5 SI *godværs-bil*

04 Ford Connect 1,8TD *Pendlebil*

87 Ford Sierra Sedan IST *Prosjekt*

83 Ford Sierra XR4I 24v. BOB Cosworth *Grombil* :D

***97 Ford Courier *SPIKER* ***

Link to comment
Share on other sites

Kondolerer. Jeg tipper også på diff.

MY13 Mustang Shelby GT500
MY20 Volvo V60 T8, MY12 MB C63 AMG, '66 Mustang HT ProTouring
'15 Ranger Wildtrak ,'80 Mazda RX-7 13bt, '88 Sierra Sedan Cosworth 2wd, - '90 Sierra Sedan DOHC - '81 Ford Granada 2.3L

Link to comment
Share on other sites

Måkke sladde rundt i første gir vett :D

 

Er jo i første det trekker best da :D

 

 

Høres ut som alle mener det er diffen ja. Vet jeg har en litt sliten kasse, så forundrer meg ikke om den strøyk med og :(

Litt of topic men:

 

Skal IS sende ut ubrukt bensin i eksos? Hadde litt bobble lyd i går og fikk årna noe stikkflammer. Hadde liksom håpa jeg var ferdig med det tullet når jeg bygde om fra forgasser. Og bilen gikk skikkelig som ei bøttte med dritt når den var kald. Som at en kald sensor har hengt seg opp eller noe. Mens når den var varm gikk den fenomenalt.

 

Takker for alle innspill!

06 BMW Z4 2,5 SI *godværs-bil*

04 Ford Connect 1,8TD *Pendlebil*

87 Ford Sierra Sedan IST *Prosjekt*

83 Ford Sierra XR4I 24v. BOB Cosworth *Grombil* :D

***97 Ford Courier *SPIKER* ***

Link to comment
Share on other sites

Er jo i første det trekker best da :D

 

 

Høres ut som alle mener det er diffen ja. Vet jeg har en litt sliten kasse, så forundrer meg ikke om den strøyk med og :(

Litt of topic men:

 

Skal IS sende ut ubrukt bensin i eksos? Hadde litt bobble lyd i går og fikk årna noe stikkflammer. Hadde liksom håpa jeg var ferdig med det tullet når jeg bygde om fra forgasser. Og bilen gikk skikkelig som ei bøttte med dritt når den var kald. Som at en kald sensor har hengt seg opp eller noe. Mens når den var varm gikk den fenomenalt.

 

Takker for alle innspill!

 

Det med smelling og litt stikk flammer er bare kos.:)

Min er slik den også, men vi har styra mye med tenning, så det er vel en smule overtenning trur jeg.

Diff er jo 1 times jobb å bytte, så det er vel å håpe på at det er det.:)

Link to comment
Share on other sites

Det med smelling og litt stikk flammer er bare kos.:)

Min er slik den også, men vi har styra mye med tenning, så det er vel en smule overtenning trur jeg.

Diff er jo 1 times jobb å bytte, så det er vel å håpe på at det er det.:)

 

Men taper man ikke mye bensin på det? Er jo lit kos, men bensinprisene er jo avskylige!

 

Times jobb å bytte, men flere dagers leting etter donor :lol: hehe, har heldigvis en plan B. Så tar nok ikke lange stunda før bilen er oppe å går igjen!

06 BMW Z4 2,5 SI *godværs-bil*

04 Ford Connect 1,8TD *Pendlebil*

87 Ford Sierra Sedan IST *Prosjekt*

83 Ford Sierra XR4I 24v. BOB Cosworth *Grombil* :D

***97 Ford Courier *SPIKER* ***

Link to comment
Share on other sites

Da var konkuransen over! Og jeg vant! Hehe... Det var clutchen som var sprengt i tusen biter. Fikk forøvrig alt i trynet når jeg tok ut girkassa :blush:.

 

Ble mitt allerførste girkasse + clutch skift. Jobben ble gjort alene og skrudd for hånd, tok meg 5 timer. 5 smertefulle men lærerike timer :lol:

06 BMW Z4 2,5 SI *godværs-bil*

04 Ford Connect 1,8TD *Pendlebil*

87 Ford Sierra Sedan IST *Prosjekt*

83 Ford Sierra XR4I 24v. BOB Cosworth *Grombil* :D

***97 Ford Courier *SPIKER* ***

Link to comment
Share on other sites

hehehe jaja neste gang gjør du jobben på under halvparten av tia ;)

 

Ja, det gjør jeg nok. Men stuka noe jævelig med å få på den gummiknuta som skal sitte ved kardangsakselen! Brukte vel 3 timer på å skjønne at den skulle presses mindre, for ellers så passer det jo ikke

 

Her ligger det strødd med clutch, mest clutch-støv under bilen der :lol:

sierra2.jpg

 

 

 

Den øverste er en vanlig clutch og den nederste er restene av clutchen som satt der. Begge sider er like knust på den nederste!

sierra3.jpg

 

 

Er dette en sånn ting som skal henge over senga :lol: ? Noen som har prestert det samme?

06 BMW Z4 2,5 SI *godværs-bil*

04 Ford Connect 1,8TD *Pendlebil*

87 Ford Sierra Sedan IST *Prosjekt*

83 Ford Sierra XR4I 24v. BOB Cosworth *Grombil* :D

***97 Ford Courier *SPIKER* ***

Link to comment
Share on other sites

Knuste 2 fjører av det som ligger sirkel på siste Nordisk Bilorienterings jeg var med på , fikk ny clutch fra prudusent :)

 

Tror jeg ryker på en helt ny clutch selv. Erstatningen som ble satt inn er den øverste og den er også bra slitt. Noen som vet om noen forhandlere som har slikt i litt grommere utgave?

06 BMW Z4 2,5 SI *godværs-bil*

04 Ford Connect 1,8TD *Pendlebil*

87 Ford Sierra Sedan IST *Prosjekt*

83 Ford Sierra XR4I 24v. BOB Cosworth *Grombil* :D

***97 Ford Courier *SPIKER* ***

Link to comment
Share on other sites

Guest Ford For Life

har jo i england da (burtonpower.com)

eller så har du jo flere ford forhandlere eller div trim/tuning butikker rundt om.

kan jo ta de billige da hehe som torshov eller biltema

Link to comment
Share on other sites

har jo i england da (burtonpower.com)

eller så har du jo flere ford forhandlere eller div trim/tuning butikker rundt om.

kan jo ta de billige da hehe som torshov eller biltema

 

Trenger en som kan tåle litt respirator bar :lol: om du tog an. Så tror nok ikke den billigste utgaven er noe å gå for. Har hørt at den orginale clutchen man får kjøpt hos ford ikke er noe å stole på. noen som har erfaring med anderledes clutcher enn ford sine?

06 BMW Z4 2,5 SI *godværs-bil*

04 Ford Connect 1,8TD *Pendlebil*

87 Ford Sierra Sedan IST *Prosjekt*

83 Ford Sierra XR4I 24v. BOB Cosworth *Grombil* :D

***97 Ford Courier *SPIKER* ***

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...