Jump to content

Sierra og Cosworth LE hugges


Truckdriver

Recommended Posts

Jeg har da begynt på demonteringen av ISen. Legger ut deler etter hvert.Vraka.

 

-Sota baklykter som passer mk1, og da altså også vingebil. Lyktene var nye/ubrukte når jeg monterte de engang i 2007, så jeg vil si de er svært pene. De har selvsagt noen småriper, men ingen store. Noen få småsprekker i støypeskjøten på høyre lykt. Synest kunn på svært nært hold. Jeg oppdaga de faktisk først under demontering. Røde reflekser med dobbeltsidig tape følger med. I henhold til lov er det påbudt med røde reflekser bak på kjøretøy, så disse er lure å ha vist man møter på noen vriene statlige ansatte. Jeg har ikke hatt bruk for de, så de har aldri vært montert. Bakplater med diodepærer, orange blinklys og rødtona tåkebaklys kan om ønskelig følge med. Lyktene er orginalt levert uten fargefilter, så farga pærer er nødvendig. Disse lyktene begyner å bli svært sjeldene, og det er med tungt hjerte jeg selger de. Kan vurdere delbetaling i Ghia baklykter i bra stand. Prisen jeg ønsker er 2000,- , bud blir vurdert. Solgt

Lyktene er svært skittene på bildene.

DSC01060.jpg

 

-4x4 panser. En liten bulk framme i grillen, og bak på passasjersiden, ved hengslet. ellers pent. 3500,- , eller bud vurderes.

DSC00977.jpg

 

-Alutravers til 4x4. Vet ikke hva de bruker ligge i pris, så jeg tar imot bud på den.

 

-Orginale sota baklykter til cosworth 4x4 LE. De skal være pen, men har ikke studert de. Skal undersøke de nærmere vist noen er interessert. Har ikke bilder av de. jeg tar imot bud.

 

- Dasjbord med Limited Edition emblem, tror det var nr.65. Har ikke studert det, men det skal være helt og pent. Tror det var ett par småsprekker oppe ved luftdysene til frontruta. Jeg tar imot bud. Solgt.

 

- Tårnstag bak vurderes også solgt. Dette er i stål, og lakkert rødt. Er vel av merket Momo. 600,- eller bud.

 

- T9 girkasse til Scorpio, med elektrisk speedometer, fungerte helt fint i bilen den sto i, med fin synk. 300,- , eller fornuftig bud. Den ligger bare i veien her. Gitt bort.

 

- 4 stk kammer til cosworth v6. Har målt løftet på ene kammen til 9mm, så tror det er BOA kammer. Kan ta bilder vist noen er interessert. Perfekt for omsliping. Bud ønskes.

 

-Pga. endrede planer har jeg ett sett med nye stempelringer til cosworth 2wd/4x4 til salgs. De stammer fra gruppekjøpet med BR Racing V6. Standard dimensjon. Har åpna en pakke, og kvaliteta ser grei ut. 600,- + porto for ett sett til 4 stempler, i uåpna esker. Monteringsanvisning følger ikke med.

Har ikke bestemt meg for hva jeg skal bruke det ene av de resterende 2 settene jeg har igjen til, så det er godt mulig det ene av de settene også blir solgt.

DSC01100.jpg

 

- MS2 pcb v3.0 med eec-iv adapter og MSD coiler vurderes solgt til fordel for nytt prosjekt. Solgt. 6500,- ønsker jeg for dette. I tilleg til det på bildet følger det med en ekstra MSD coil av samme type, altså 3 stk coiler totalt. Coilene drives direkte med de 2 transistorer som står i eec-iv adapteret, og en som står i selve MS vist man skal bruke alle 3 coilene(v6). På 4 sylindra(dohc og IS) motorer brukes transistoren i MS til å drive orginalt sluttrinn for å få turteller til å virke(rele som erstatter coil for dette formålet kan følge med). På IS og dohc motorene kreves det kunn forandring i software for å bytte imellom fordeler og wasted spark, og man må selvsagt bytte om på pluggledningene. Det står transitor i eec-iv adapteret som brukes når MS styrer ladetrykket; Open loop boost controll, eller closed loop boosst controll. Denne er ikke ferdig kopla opp enda, og solonid medfølger ikke. Jeg beholder denne selv om den ikke er ønskelig. Brukes ikke tomgangsmotor kan drivern til denne brukes til boost controll.

Det er montert 4 bars map sensor i den. MS har stått i orginal ecu holder, så det er noen riper i dekslene.

Om ønskelig kan også clutchpedal med bremselysbryter, og tilhørende ledninger og stikk som går inn i eec-iv kontakten følge med. Dette er da til launchcontroll. En liten modifisering av bryter bør gjøres for å få justert den optimalt.

Hærligheta kan tilpasses dohc, is, v6; 2.4, 2.8 og 2.9 motorer med lmm og uten kat. Til is og v6 motorer som har lmm kan IAT(innsugstempsensor) følge med. Denne plugges rett i kontakten der lmm har vært. Det ligger drivere klar i eec-iv adapteret for å styre opp til 4 rele, f.eks til kjølevifte, nos. Og til 2 brytere, som launchcontroll og nos aktivering.

På ohc og v6 motorer må triggerhjul monteres for å bruke MSD coilene,

Prisen er med tilpassing, og siden det må tilpasses motor må det regens med litt leveringstid.

Spørsmål som ikke omhandler dette direkte taes på PM eller i prosjekttråden min :)

DSC01125.jpg

Solgt.

 

-Har i grunn en MS2 med EEC-IV adapter til salgs enda. Beregna til biler med dohc 8v motor. Ikke helt ferdigstilt, ferdigstilles etter ønske til eventuell kjøper. Helt ny og ubrukt. Kan leveres med 4 bar map sensor og andre mods om ønskelig.

Ønsker ca 6000,- for dette for å ikke gå så mye i tap. Denne er holdt av til eget prosjekt inntil vidre.

 

-Fordeler til IS med ny TFI(sluttrinn). Fordelerlokk og rotor er også rimelig ubrukt. Sluttrinn har produsert gnist i ca 1 mnd etter det ble montert, og drevet turteller i noen mnd. Fordelerlokk og rotor har fordelt gnist i kanskje 2 mnd. 500,- eller bud for denne. Solgt.

 

DSC01122.jpg

- Lilla polyforinger til 26mm stabstag. Tror det et powerflex. Ikke mye brukt. 100,- eller bud for disse?

DSC01121.jpg

 

-T3 pakningsett http://cgi.ebay.com/...RK%3AMEWNX%3AIT

For å få ned prisen per stk kjøpte jeg like godt 10 stk, så vist noen trenger har jeg noen jeg kan avse. De kosta meg 75,- stk, og inneholder stålpakning og pakning til oljetilførel og oljeretur. Kjører med ei slik pakning selv, og den ble helt tett selv med rimelig skjeiv flens på turboen.

Selges for selvkost + eventuell porto.

 

Jeg har også mye anna av Sierra deler, og cosworthdeler. Også karosserideler. LE cosworthen skal hugges i småbiter. Spør vist det er noe jeg ikke har lista opp her.

 

Delene befinner seg i nordland.

tlf 90119659. Jeg arbeider skift, og pga. borteværende telefondekning kan jeg være vanskelig å få tak på telefon. Ikke alltid sms kommer framm heller. Jeg foretrekker derfor svar hær i tråden, eller PM.

 

Edit: Lagt til nye bilder.

Edit: Lagt til BOA kammer

Edit: Lagt til stempelringer

Edit: Lagt til MS, fordeler og polyforinger

Edit: Lagt til T3 pakningsett

Edit: Lagt til MS2 + EEC-IV adapter, og redigert til solgt på noen solgte deler.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Importert med ihjelrusta rammevanger. Men ellers er det mye bra av karosserideler :)

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Lenge siden sist, så jeg kan ta en forsiktig opp her. Har enda en god del igjen. Større karosserideler som må kappes har jeg ikke tid til med det første, så om noen ønsker noe slikt så blir det nok litt ventetid.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...