Jump to content

Ford Scorpio selges, mer bilder 17. august


Zykotec

Recommended Posts

Selger min 1989 Scorpio 2.0i CL da jeg har litt for mange biler nå igjen.

Bilen er godkjent til februar neste år og årsavgift betalt.

Er logisk nok en 5 dørs kombi, med samme motor som IS.

Grei stand for kilometer, men har gått over 342.000 :P

Rust i hjulbuer og kanaler (Gulv og ramme ser bra ut), men er RS skjørt og bakleppe på den, så det synes ikke så godt ;) Er vinge og, men frontspoiler mangler.

Sentrallåsen fungerer !!!!

Kan bli en bra bil med litt sveising og småfiks.

Nye vinterdekk, og ok sommerdekk, begge på alu felger.

Fungerte helt fint på sommerferie , over 200 mil totalt (utemom en caliper som hang litt bak, og slet bort det meste av skiva (nå fikset))

brukte i snitt litt over 0,7 L/mil på hele turen, men ligger nærmere 1l/mil på blanda kjøring

 

Ting som er byttet siden annonsen ble skrevet første gang;

-bremseskive høyre bak

-bremseklosser begge sider bak, mindre slitte kosser fra delebil fram

-sett over calipere bak(den ene hang litt før, ser ut som den har gitt seg nå), skrapa litt rust og lakka alle gullfarga :P

-registerreim

-viftereimer (2stk)

-vindusviskere

-plugger pluggledninger

-olje og filter

-luftfilter :P

-Lakka skjørt, fangere og halve dørene i sølv, bakplate mellom baklys matt svart

-Fylt i serviceheftet ;)

-hatt på tetningstoff på servoen, ser ut som den har slutta og lekke

-bytta til forsterka foringer i bærearm foran

-fiksa reflektorer til grøftelysa foran

Alle bud over 5000,- kommer til å bli vurdert...

 

Står i Brattvåg i Møre og romsdal. ring 48291769.

 

scorpioen.jpg

dsci0022z.jpg

By zykotec at 2010-08-17

dsci0020m.jpg

By zykotec at 2010-08-17

dsci0019mb.jpg

By zykotec at 2010-08-17

dsci0017b.jpg

By zykotec at 2010-08-17

dsci0018p.jpg

By zykotec at 2010-08-17

dsci0021c.jpg

By zykotec at 2010-08-17

Edited by Zykotec

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

Burde vel nevne at prutmonn er innlagt i prisforslag, er og interessert i stasjonsvogn, opptil 25-30.000 :)

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

Nevnte jeg verdens største bakseteplass, rimelig bensisnforbruk og at den bare har vært eid av voksne folk? :)

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

ikke spesielt bra ;) Var i det hele tatt litt skummelt å bytte til somemrdekk på den, da det var begrenset med plass å sette jekken. Men man har da helt ut februar på å sveise den opp igjen da :)

Men halv årsavgift+gratis omreg+ 2 set felger, bra vinterdekk, og all styling så kan jeg ikke bare gi den vekk heller, burde kanskje skrote den og selge en haug deler istedet, men den er ganske god å kjøre ;)

men går an å prute litt da.

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

hvor du holder til da? Vist det ikke er så veeldi langt unna da er det muli jeg kan komme og se på den, og om jeg er fornøyd da tar jeg den glatt med meg hjem hehe :P

men kommer an på hvor i verden du befinner deg, får vil ikke reise så aaalt får langt får en gammel og billig bil :P

Ford Sierra 2.0i DOHC 1993 (vinterbil/bruksbil)-

Opel Omega 2.0i LS 1990 (prosjekt)

Link to comment
Share on other sites

Står i Brattvåg i Møre og Romsdal (midt mellom Molde og Ålesund) veit ikke hvor 'Gloppen' er så kan ikke svare på hvor langt det eventuelt er :)

 

(hvis det er rett sør for Nordfjoreid er det knapt to timer unna )

Edited by Zykotec

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

Ikke så fryktelig lang vei da (ifølge gulesider kart ;) ) et par ferger da :P Ring om du bestemmer deg for å komme da.

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

Står nå her enda, eller, er i bruk hver dag, men er fortsatt til salgs :)

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

Halv årsavgift -1500

Vrakpant - 1500

Gratis omreg -1500

Bra vinterdekk/sommerdekk -1500

RS styling/vinge -1000

Totalt -7000

 

Når det i tillegg er en fullt kjørbar bil, med masse bra deler på , så gir jeg den jo i praksis bort her :)

Bruker under 1.1 liter på mila med myyye småkjøring :)

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

Når jeg tenker meg om burde jeg egentlig beholde denne, får vel neppe noen bedre bil for så lite penger egentlig. Kommer nok til å ha vanskelig for å selge den , untatt hvis jeg finner en Scorpio stasjonsvogn snart...

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

Kommer til å brenne alle de bra delene hvis jeg blir nødt til å skrote den ....

 

Går lett for under 5000 hvis den blir borte før helga :P

 

Byttet bremseklosser og bærearmsforinger (biltema forsterka type) idag forresten :) Olje filter og reg reim kit er innkjøpt, men en av de tidligere eierne mente at det er knapt 40000 km siden reg reim ble bytta sist , så mulig den varer en stund til ...

Edited by Zykotec

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg trenger litt deler hvis du blir nødt å skrote den :P

TGmL57L.jpg

'88 Sierra RS Cosworth -- '86 Sierra iS -- '87 Sierra Ghia -- '96 Mondeo V6

'86 Scorpio 2.9i Ghia (Skrota) -- '85 Turbo-Traktor (Solgt) -- '97 Ranger Splash (Solgt) -- '89 Sierra 2.0i CL (Skrota)

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som jeg blir nødt til å beholde den over ferien, (derfor har jeg så smått begynt å fikse på den) Dukker ikke opp noe annet interressant i tide ser det ut som :P

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

Pluggledninge ,plugga ,bremseklossa ,olje ,filter, og registerreim bytta, klar førr bilferie no :)

Kilometerstand 339.600 :P Er ikke så ille rust som jeg trodde først, men trenger det meste av hjulbuene bak og litt flikking på kanaler. Om ikke noen vil bytte den til seg mot en pen stasjonsvogn i løpet av helga er den nok ikek til salgs før om to uker :)

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Oppdatert første post, mye lagt til, og nytt bilde :)

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

Denne blir nå brukt hver eneste dag, men har to biler registrert, så har ikke noe imot å selge den :P Rusten er ikek fullt så ille som tidligere trodd, men må fikses før neste EU, osm tilfeldigivis er rett før neste årsavgift, så blir fin vinterherjebil om noen liker bakhjulstrekk...

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

Måkke finne på å hugge den uansett hva.. Greit litt rust og gått langt men rimeligere bil som fungerer og med så mye positivt, mer pluss en minus med den skal man lete LENGE etter. Det er burde jo egentlig være fysisk umulig til den nette pris av 5 gryn... Lykke til vidre med salget. Legg ut på FINN/autodb også, da vil den garantert gå. Vil ikke se denne havne på skroten eller bli brent i ditt eie :P

Edited by skyhawk
Link to comment
Share on other sites

Måkke finne på å hugge den uansett hva.. Greit litt rust og gått langt men rimeligere bil som fungerer og med så mye positivt, mer pluss en minus med den skal man lete LENGE etter. Det er burde jo egentlig være fysisk umulig til den nette pris av 5 gryn... Lykke til vidre med salget. Legg ut på FINN/autodb også, da vil den garantert gå. Vil ikke se denne havne på skroten eller bli brent i ditt eie :P

 

Ingen fare foreløpig, bilen fungerer utmerket utenom litt fusk på tomgang (har kjørt snart 5000 kilometer siden mai), og en anelse vibrasjon under bremsing. Var bare litt ivrig etter å bli kvitt den før ferien, men nå ser det ut som den blir her :)

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

Litt fristende, men e ganske langt unna ja :P og foretrekk i grunn stoffseta og manuell ;)

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...