Jump to content

Hvordan får en mer presis styring på en escort cosworth


ArneR

Recommended Posts

Jeg har byttet absolutt alt i understellet på escorten men allikevel føles den utrolig upresis og "treg" i styringen. Hver gang jeg setter meg bak rattet i familiebilen(BMW E61) igjen så er det akkurat som å komme til himmelen. Veldig presis styring og kontant. Vet det er urettferdig å sammenligne en bil fra 93 med en 05 modell med aktiv styring. Det er heller ikke meningen, men jeg lurer på hva som kan gjøres for å få en mer nøyaktig styrerespons? En annen tannstang kanskje? Noen her som har bygd om til elektrisk? Hadde vært utrolig deilig å fått noelunde lik styrefølelse som i BMW`en. Bortsett fra det så ligger bilen veldig godt på veien og oppfører seg bra men den føles veldig slarkete i styringen. Noen gode tips her?

Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!!

 

93 Escort cosworth

11 BMW F11 535d

05 BMW E87 120d

01 Kawasaki ZX7R

Link to comment
Share on other sites

eg har satt i elektrisk pumpe i sedanen min samme som bla dahlback bruker i golfen sin. håper det vil hjelpe,men tviler på det. er nok tannstanga som er problemet.du kan jo høre med de her ang sprekere tannstang.http://www.touringcarspares.com/ det hender de har brukte.

Link to comment
Share on other sites

Compression struts hjelper betydlig på egenskapene på¨"turn in". Blir mye mer direkte på styringa. Er vel litt banning i kirka, men bmw ligger vel noen mil foran på chassis fronten...

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

På min 1992 Sierra 4x4, så har jeg 2 ekstra stag framme, disse har unibals festa i chassi å stor gummi foring festa i bærearm.

Dette har jeg i tilleg til det originale stab staget. Demonterte dem for å prøve å kjøre uten, himmel å hav i forskjell!

 

Klart Bmw blir nok en gammel Ford aldri på styringa, men disse ekstra stagene hjelper virkelig på.

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

På min 1992 Sierra 4x4, så har jeg 2 ekstra stag framme, disse har unibals festa i chassi å stor gummi foring festa i bærearm.

Dette har jeg i tilleg til det originale stab staget. Demonterte dem for å prøve å kjøre uten, himmel å hav i forskjell!

 

Klart Bmw blir nok en gammel Ford aldri på styringa, men disse ekstra stagene hjelper virkelig på.

 

 

Har du bilde av dette, evt produsent?

XWIyo.jpg
Link to comment
Share on other sites

Det der er compression struts bare at det er brukt det orginale stabstaget. Kjøper du de som sett hos feks compbrake sløyfer du hele stabstaget, evnt monterer ett nytt front montert ett og da helst justerbart. Er en kjempe forskjell med og uten disse. Touring bilene har brukt dette opplegget i flere tiår på standard bilene.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ja det der er lik mine, som skrevet over så er dette virkelige å anbefale.

 

Ikke bare blir bilen MYE bedre på styringa, blir også mere kompakt i fronten, noe man merker veldig godt ved nedbremsing bl.a.

 

Jeg har ikke kommet så langt enda at jeg har fått testa dette på bane, men på vanlig vei er dette virkelig en forbedring.

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...