Jump to content

FCN SS2 Cup runde 3 Gardermoen lørdag 3 juli 2010. OBS! OBS: NY DATO !


351RS

Recommended Posts

FCN har leid Gardermoen Lørdag 3 juli for SS2 Cup.

 

PGA EN AVLYSNING PÅ LØRDAG, FIKK VI FLYTTET KJØRINGA TIL DENNE BEDRE DAGEN!!

 

Vi er vel ikke ferdige enda, så da drar vi igang runde 3 av 5 i FCN SS2 Cup, så her er det bare å brette opp armene. Det er tross alt pokaler med i spillet her og hederlige plasseringer på slutten av året. For ikke å snakke om vår Wall of Fame liste med de 5 beste fra hver klasse.

 

 

 

Poengene blir som følger:

1 plass = 10 poeng

2 plass = 8 poeng

3 plass = 6 poeng

4 plass = 4 poeng

5 plass = 2 poeng

 

Så her er det ikke minst viktig å møte opp flest mulig ganger for å sanke poenga som ender opp i litt Bling å ha på peishylla.

 

Kjøringa blir fra kl 11.00-18.00.

 

Pris for kjøring på banen er 200,- pr bil for klubbmedlemmer.

Pris for Kjøring på banen er 300,- pr bil for ikke-medlemmer.

 

 

Banen er altså den litt omgjorte SS2 sløyfa:

Starten er nærmere svingen.

Sjikanen er mitt mellom slalomen og vendepunkte.

Og det er lagt inn en 360 grader som man må innom på returen

 

Alle synes den nye banen (SS2) er morsom og litt teknisk.

Grunnen til omgjøring er å få ned farten og få den godkjent av NBF, og det er Team Sideways som har stått for jobben å endre banen for å tilfredsstille de nye kravene.

 

Her er et bilde av den nye løypa:

 

bane_oppsett_NCL_small.png

 

Og her er en video fra Impreza klubben:

http://videos.streetfire.net/video/2002-Im...-SS2_647745.htm

 

Det vil også bli delt inn i klasser, slik at alle skal ha en sjanse uansett motor og bil type.

 

klasse 1 = over 8 kg pr HK

klasse 2 = mellom 4,5-8 kg pr HK

klasse 3 = under 4,5 kg pr HK

 

Det du gjør er å ta vekta på bilen, enten fra vognkort, eller hvis bilen er modifisert: den vekta du har målt, og deler på effekten. Eks. 1200 kg / 160 hk = 7,5 kg pr hk. altså klasse 2.

 

PS: de fleste Biltilsyn har vekter utenfor bygget som er på døgnet rundt, så bilen kan veies der, da også på kveldstid.

 

Påmelding skjer i tråden her.

Si hvilken biltype/modell, og hvilken klasse. Hvis du ikke vet klasse, så gi meg vekt og effekt på bilen.

 

VIKTIG INFORMASJON OM BRUK AV BIL INNE PÅ GARDERMOENFELTET:

-Det er IKKE lov til noe herjekjøring eller ødelegge asfalten på "stripa" med feks å stå stille å burne.

-Det er heller IKKE akseptert å utøve "rallycrosskjøring" på grusveien innenfor porten.

Er du IKKE deltager på autoslalomkjøringen så er det kun "gangfart"hastighet som gjelder innenfor porten.

 

-FCN står ikke ansvarlig for skader påført bil eller personer.

All kjøring skjer på eget ansvar.

 

Husdyr kan med fordel bli igjen hjemme. Pga sikkerheten og støy.

 

VIKTIG VEI informasjon:

-Kommer du nordfra på E6 ER det avkjøringen til Gardermoen Lufthavn.

 

-Om du kommer fra Oslo på E6 tar du av ETTER avkjøringen til Gardermoen Lufthavn ellers blir det en laang omkjøring. OBS: Kjør ikke av til Gardermoenflyplass, men avkjøringen etterpå.

 

Etter at du svinger av E6, les her:

 

http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=40995

 

Skal du kjøre autoslalom sørg for at dekkene dine er i god stand.

-Piggfritt er altfor skummelt å kjøre med. (Piggfritt er testet, og erfart utilstrekkelig.)

-Mønsterdybde er et gode om det blir regn eller vanndammer i banetrasen.

 

PS: Lisensierte biler MÅ HA HVITE SKILT !!!. Eller prøveskilt.

 

Det er SELVFØLGELIG ikke et krav å ha en værsting her, eller være Petter solberg bak rattet for å være med. ALLE har det like moro her, og ingen blir ledd av. Dette er en kjempemoro og billig måte å ha det gøy med bil, og samtidig treffe likesinnede. Så uansett bil og evner: MØT OPP!!

 

 

Påmeldte:

 

 

Klasse 1.

 

Klasse 2.

Volvo 242 Turbo

BMW E30

 

Klasse 3.

Zakspeed. Sierra Cossie Sedan.

as. Capri Mk1 Cossie

Pål. Capri Mk2 Cossie.

Caprimaniac. Capri MK1 V8

Jan 300. Sierra Cossie 4x4

75MK2. Sierra Cossie.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kommer uansett hvilken dag dette faller på. Men er veldig mye annet som skjer til helga så noen kollisjoner blir det nok uansett.

Rallycross i Høljes og Gatebil på Mantorp er vel noen av arrangementene?

 

Morten

- 77 Ford Escort MK2 RS2000 Zakspeed

- 88 Ford Sierra RS Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Nei nei nei :P

Jeg og en kompis hadde tenkt å ta turen, men da gikk det i vasken:P har ikke Ford som går enda da så tenkte å prøve Hondan.

Men men håper dere får et flott treff ;)

 

Søndag er fint for da er det lite med jobb ;) hehe

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Escort (|||) 1982 (SOLGT)

Sierra DOHC 1992-93 (DØD)

Sierra DOHC 1990 stv

Ranger 2,5D 2008

Link to comment
Share on other sites

Synd at du ikke kan stille, men sånn er det. Har tenkt å få med meg litt 4julifeiring så da ble det et lett valg når byttemuligheten var mulig.

Har selv brukt å trikse litt på jobb når det har kræsjet med SS1/2 før. Prioriteringer kalles det. :whistling:

Men vet du om en Honda eller to som har lyst så er dem velkommen.

Link to comment
Share on other sites

Kan melde på min bror i en hissig BMW E30 med motor og drivverk utover det orginale.

Foreløpige beregninger viser at han havner i klasse 2, men skal sjekke opp nærmere.

 

Ellers så prøver jeg å få med meg så mange som mulig fra Hadeland :)

 

Morten

- 77 Ford Escort MK2 RS2000 Zakspeed

- 88 Ford Sierra RS Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Ketchup? Uansett. Jeg kommer og forhåpentligvis blir tidene mer godtagbare denne gangen...

 

Ja, og i vår deal om noen brukte V8-er råder, Jan, så foreslår jeg at vi tar handelen før jeg starter kjøringa denne gangen, så kanskje vi ikke glemmer den. Dersom du kan/husker å ta med varene, vel og merke...

 

Håper du prøver den nye redskapen denne gangen.

 

RS

Caprimaniac- "RS Euroford". Facebook-1.png Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk

Link to comment
Share on other sites

Ketchup? Uansett. Jeg kommer og forhåpentligvis blir tidene mer godtagbare denne gangen...

 

Ja, og i vår deal om noen brukte V8-er råder, Jan, så foreslår jeg at vi tar handelen før jeg starter kjøringa denne gangen, så kanskje vi ikke glemmer den. Dersom du kan/husker å ta med varene, vel og merke...

 

Håper du prøver den nye redskapen denne gangen.

 

RS

 

 

Jeg kommer desverre ikke denne gangen, da jeg jobber i helgen. Så vi får prøve neste gang, hehe.

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk for en knallbra dag :) Ny personlig bestetid på meg denne gangen og det er flere sekunder å ta av så kan bli spennende på de neste treffene :) Bare håpe på varmt og tørt vær :)

 

Morten

- 77 Ford Escort MK2 RS2000 Zakspeed

- 88 Ford Sierra RS Cosworth

Link to comment
Share on other sites

2.8i TIC: Bare hyggelig å kunne hjelpe til, bra du fikk brukt litt dekk.

Selv fikk jeg bare kjørt 2 runder (en med riv), Quife`s uknuslige drivaksler til Atlas aksel, er ikke uknuslige fant jeg ut.

Dvs. drivakslen er vell hel, men navet sitter ikke fast i akslen lenger = dårlig framdrift. :(

Må også takke for lån av tilhenger.

Ellers triveligt som vanlig på/ved banen.

Link to comment
Share on other sites

"Flere sekunder" du lissom. Må ikke bli sååå eplekjepp selv om du er et par tideler kjappere enn meg(enn så lenge).

 

 

Menne, det hjalp med litt bedre redskap ser det ut som.

 

Haha. Eplekjekk er jeg ikke, men det jeg er fullstendig overbevist om at det er mulig å kjøre en del fortere enn det jeg har gjort til nå.

Men første skritt er å få av den sveiste diffen min... og inn med gripper :)

 

Morten

- 77 Ford Escort MK2 RS2000 Zakspeed

- 88 Ford Sierra RS Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...