Jump to content

Valg av turbo til min drifte bil!


Anders

Recommended Posts

Jeg holder på å bygge om min 3dørs til drifte bil og trenger dermed en turbo som skal holde til 400hk og samtidig må spole opp tidelig! Det vil være helt uaktuelt med mye turbolagg slik at det blir sikkelig krevende å holde bilen i drift! Jeg er mest opptatt av pris og tidelig ladetrykk enn holbarhet!

 

mvh Anders Nygaard

Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)

Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle)

 

BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)

BMW 523i e39 (Brukstralle)

Link to comment
Share on other sites

Jeg holder på å bygge om min 3dørs til drifte bil og trenger dermed en turbo som skal holde til 400hk og samtidig må spole opp tidelig! Det vil være helt uaktuelt med mye turbolagg slik at det blir sikkelig krevende å holde bilen i drift! Jeg er mest opptatt av pris og tidelig ladetrykk enn holbarhet!

 

mvh Anders Nygaard

 

Hvilken motor størrelse har du i denne?

For å lykkes må man feile

Link to comment
Share on other sites

Jeg vuderer også sterkt å kjøre på e85. Er det noen som lager chip for dette? Kom gjerne med linker til nettsteder som selger turboer!

Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)

Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle)

 

BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)

BMW 523i e39 (Brukstralle)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Som jeg gjør i andre tråder, gt3071r eller krx400

Noen nylige tester har vist at på en grønndysecorsworh klarer KRX400 1,7 BAR ladetrykk FØR 3000 o/min.

En Kadett GSI med 2,0 16V turbomotor ble oppgradert med KRX400 og kjørte street legal nå i helgen 25/9-10.

Selv med nydelig vær og gateslick spant det friskt på de 3 første gearene med foreløpige ca. 1,7 BAR ladetrykk.

Trykket SKAL videre opp og etterhvert over 2,0 BAR. )

Beste tid ble likevel 8,42 sek.

Bilen presterte stevnets høyeste slutthastighet med 150,94 km/t.

Mye høyere enn div. 500- 700 hk amerikanere og 400 hk riskokere.

Dette er med standard originalt innsug og uportet topp og standard originale milde turbokammer. ^_^

Standard motor 4x4 Cosworthen med KRX400 knuste enda en gearkasse, selv med organisk clutch.

Edited by RS1000
MTXL_FuelTypeWeb.jpg
Link to comment
Share on other sites

Kommer til å bruke min vingebil innenfor drifting.

Har bare orginalturbo på denne. Spinner i start på 3 gir og trenger ikke og er bare og speede på 4 gir rundt svingene.

 

Kjører på 0.9 bar.

 

Tror den orginale turboen er bedre...

 

Da har du for dårlige dekk ;)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Er disse KRX turboene omtrent det samme som IRX serien??

Både ja og nei.

Det blir som å sammenligne T34 med E50. Er de omtrent det samme?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Kommer til å bruke min vingebil innenfor drifting.

Har bare orginalturbo på denne. Spinner i start på 3 gir og trenger ikke og er bare og speede på 4 gir rundt svingene.

 

Kjører på 0.9 bar.

 

Tror den orginale turboen er bedre...

 

0.9bar på originalturbo og tar igang med hjulspinn på 3gir??? Åssen utveksling har du da, og hva er ellers gjort med bilen... originalturbo yter ikke akkurat ekstremt på 0.9... hehe

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Synes det var hissig pris på den KRX400 turboen, men det er vel igrunn en sånn jeg er ute etter! Kanskje noe vet hvor jeg kan kjøpe den billig?

Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)

Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle)

 

BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)

BMW 523i e39 (Brukstralle)

Link to comment
Share on other sites

Synes det var hissig pris på den KRX400 turboen, men det er vel igrunn en sånn jeg er ute etter! Kanskje noe vet hvor jeg kan kjøpe den billig?

KRX400 er en turbo fra STS/NTS sin EXTREME serie med bl.a. spesialpreparerte deler og keramikkbelagt turbinhus for redusert varmetap og økt effektivitet.

Ingen andre selger KRX400.

Høy kvalitet koster alltid, men hvis du heller vil ha billig lavkvalitet, sjekk utvalget ved å søke på "turbo" på finn.no.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...