Jump to content

T34 turbo?


Sierra_2.9

Recommended Posts

Hvordan finner jeg ut om turboen er en T34? stemmer det at det er gjenga opp til lambda på eksossida? dette er det ikke på på T3 fra 4x4?

 

noen som har noen nummere som dem veit er fra T34? var forresten AR .48 og .42, det kom vel både T3 og T34 med?

 

Takker for svar!

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

En ser forskjell ja;) T34 har større komp. hus en hva T3 har. I tillegg har T34 3" inn. Nå er ikke jeg eksperten på akkurat dette, men kom de ikke bare med ar .63 eksoshus? Da til Escort Cosworth "bigturbo"..?

logo_cosworth_small.gif
Link to comment
Share on other sites

kompressorhuset er .42 og eksoshuset er .48

 

En ser forskjell ja;) T34 har større komp. hus en hva T3 har. I tillegg har T34 3" inn. Nå er ikke jeg eksperten på akkurat dette, men kom de ikke bare med ar .63 eksoshus? Da til Escort Cosworth "bigturbo"..?

 

men det kompressorhuset kan jo være bytta til et mindre et??

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

Tja, mye mulig det. Men jeg tviler. 34'en har større flate der komphuset sitter på. Vel dårlig forklart, men har ingen andre ord på det:P jeg har bilder hjemme som forklarer hva jeg mener. Ellers kan du høre med Turbokongen:)

logo_cosworth_small.gif
Link to comment
Share on other sites

Eksoshuset skal vell være 0.63 på en orginal t34 escort turbo. Kompressorhuset er vell 0.42, samme som den vanlige t3'n?

Er vell endel forskjell på diametern på hjula inni der også vil jeg tro

'63 Ford Cortina 1200 2dr

'89 Ford Sierra 3dr ohc-turbo

'86 Ford Sierra RS Cosworth

'00 Dodge Ram 2500 5,9TD

Link to comment
Share on other sites

På en orginal escort cosworth turbo er det et ford merke på turbo'n :)

-93 Sierra Cosworth STV 4x4
X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd
-91 Scorpio Cosworth

Link to comment
Share on other sites

det er også støpt feste "brakett" for WG i compressor huset. og husker jeg ikke heelt gæli har den heller ikke 3" inn, men sånn rett under. Også står det ford på den som det blir nevnt over.

Tidligere "joppa"

-77 Taunus 2.0

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 4 years later...

Tar opp igjen denne, har t34 noke negativt i forhold til gt3071? Har hørt at gt3071 spoler litt raskere? Vist ein t34 er preppa med 360 lager burde den ver like god som ein 3071 med tanke på spoling og pris?

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Tar opp igjen denne, har t34 noke negativt i forhold til gt3071? Har hørt at gt3071 spoler litt raskere? Vist ein t34 er preppa med 360 lager burde den ver like god som ein 3071 med tanke på spoling og pris?

Hovedulempen til T34 er at den er gammeldags og lite effektiv sammenlignet med en fullsize GT3071R fordi T34 faktisk går med ett helt standard T3 turbinhjul! Du kan i dag få T34 med kulelagre, men nei, den vil aldri bli i nærheten like god som en GT3071R eller GTX3067R. 

 

Fordelen med T34 er at den er 100% bolt on og at den er godkjent Ford original. Du kan få Custombygget en T34 med noen gode oppgraderinger, men da øker prisen til LANGT over det en GT3071R koster.

Edited by RS 1000
  • Like 2

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

T34 kompressokåpe og turbinhus kan maskineres slik at de passer på en GT3071 CHRA, ja.  

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Det er korrekt. Man bruker original boltsirkel ja. Jeg har ikke studert dette i detalj og kan derfor ikke beskrive hva som må maskineres hvor mye hvor, men det finner man fort ut av når man setter i gang. "Vi" har tilpassett Tial og Garrett T3 hus til EFR turbo med å dreie og tilpasse adapter så det meste kan tilpasses når man måler, tegner og tenker. Jeg ser også at NTS reklamerer for at de leverer EFR turboer til marinemotorer hvor de har tilpasset de originale turbinhusene til å ta EFR turbo.

Sånn sett er T34 hus på en GT3071R en relativt enkel sak. ;)

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...