Jump to content

Min første ford:)


TrondT

Recommended Posts

Hei, jeg har nå nylig kjøpt min første Ford og det ble en Sierra(mk2).

 

Det ble en tilnærmet 1 eiers rustfri(oljebehandlet) 88" 5dørs Kombi 2.0L OCH, 258000km som jeg betalte 7000kr for(EU ok Feb2012.

 

Dermed så lurte jeg på litt forskjellige ting.

-Må bytte ut høytallerne som er i bilen og lurer da på om hviken størrelse som passer best i dørene, uten for store modifikasjoner?

 

-Blinklys. Per idag står det oransje blinklys på bilen, passer hvite sedan blinklys rettover?

 

-Bremselykter. Står noen orginaler røde lykter på, men hvordan er det å få tak i sota lykter? igjen passer sedan lykter rett over på kombien eller er et noen forskjeller?

 

Mvh Trond

 

Er det noen som har ett tips eller to om det er noe mer jeg kan gjøre med bilen?

Link to comment
Share on other sites

hvite bliklys passer ja, blinklys er likt på alle sierra mk2 :)

baklyktene fra sedan passer på festene men stikke ikkje like langt ut,så ser ikkje heilt bra ut :P

5dørs kom med orginalsota baklykter og, leit på "til salgs" eller legg ut en "ønskes kjøpt" tråd, er heilt sikkert nåken her som har,eller så kan du ta deg en tur til nermeste bilopphøggeri å sjå ;)

1992 Ford Sierra 2.0 clx Stv.

1986 Ford Sierra 2.0 IS(spiker)

1982 Opel Kadett(til salgs)

Link to comment
Share on other sites

Som sagt over her så passer blinkers fint.

Baklyktene har jeg ingen erfaring med, så om de passer overens vet jeg ikke, men regner med at han over har rett her.

 

når det gjelder høyttalere i framdørene så er det 4" originalt, men det er ingen problem å montere 5.25" da det er stort nok hull i døra til det. Slal du true inn noe større må du kappe stålet i døra, noe som fort blir mye mer arbeid igjen.

 

Grattis med rett merke ihvertfall :)

91' Ford Sierra Sedan 4x4 2.0i DOHC | R.I.P.......93' Ford Sierra Stv 4x4 2,9 cosworth | TIL SALGS...... 92' Ford Sierra Stv 2wd DOHC | TIL SALGS

00' Landrover Defender TD5 | Bruksbil.......97' Peugeot 106 II | Slalombil

Link to comment
Share on other sites

Sedan baklamper passer IKKE på kombi. De vil stikke ut i bakkant.

Gratulerer med første bil oxo:) Legg ut bilder.

Edited by MrFord

“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”
― Jeremy Clarkson

Link to comment
Share on other sites

Enig med Maarius her, de som har gått lengst er ofte de som er best tatt vare på også (og de fleste orginaldelene er byttet ut :P).

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

Sedan baklamper passer IKKE på kombi. De vil stikke ut i bakkant.

Gratulerer med første bil oxo:) Legg ut bilder.

tengte litt feil, stikke seff lenger ut :P

dei passer, men ser ikkje fint ut:P har prøvd;)

1992 Ford Sierra 2.0 clx Stv.

1986 Ford Sierra 2.0 IS(spiker)

1982 Opel Kadett(til salgs)

Link to comment
Share on other sites

Takk for alle svar.

 

Vedrørende bilen så er den "rustfri" men tanke på at den blir 23år gammel og det er forresten min fjerde bil men først Ford:P

 

Bilder kommer, men må først få av de orginale klistremerkene på sidene og polert bort sjoldene.

 

Noen andre tips på hva jeg kan/må gjøre med bilen?

 

Bilen står forresten på 13" orginale stålfelger så jeg lurer på hvilken dim som kler bilen best.

 

 

Mvh Trond

Link to comment
Share on other sites

Takk for alle svar.

 

Vedrørende bilen så er den "rustfri" men tanke på at den blir 23år gammel og det er forresten min fjerde bil men først Ford:P

 

Bilder kommer, men må først få av de orginale klistremerkene på sidene og polert bort sjoldene.

 

Noen andre tips på hva jeg kan/må gjøre med bilen?

 

Bilen står forresten på 13" orginale stålfelger så jeg lurer på hvilken dim som kler bilen best.

 

 

Mvh Trond

 

 

Ang. felger til sierra'n din så finnes det ingen fasitsvar på det, men jeg hadde på noen 16" Brock B1 her i sommer, ser litt harry ut, men jeg trivdes med dem, men det er bare å prøve seg fram egentlig, nå husker jeg desverre ikke hva som er max dimensjon på orginal sierra, men tror det er 17" ;)

Ford Sierra 90' 2.0 OHC

Toyota Hilux 98' 2.4TD SR5

Toyota LandCruiser 86' 2.4TDI

Ford Granada 85' 2.3 V6

Link to comment
Share on other sites

Det beste er vell og finne sota baklykter på Finn, skal du kjøpe nytt så koster det flere tusner av kroner. Ser Mekonomen selger til 1300stykk, brukte får du for 3-500 kroner settet. Men pass på at du får riktig for noen har den bakdelen hvor bagasjelukas bånn går litt innover slik at lykta stikker inn under den om du har den vanlige luka.. den bommen gikk jeg på, lykta passer ellers men stikker innover på toppen..

 

http://www.fordpower.org.uk/nik/NikImages/1990%20brochure%202.jpg

Edited by ///M-Power

 

 

Link to comment
Share on other sites

Takk igjen for info;)

 

Nytt spørsmål:P

 

Hvordan tar man av rattet på sierra?

 

Mangler også midtkonsoll, derav lurer jeg på om den er bare å flytte over? fant en kombi på huggern med et større utstyrsnivå:)

 

Mvh Trond

Link to comment
Share on other sites

Må vel ta av rattlåsen for å få dratt ut rattet, men det finner man ut

 

Takk igjen for info;)

 

Nytt spørsmål:P

 

Hvordan tar man av rattet på sierra?

 

Mangler også midtkonsoll, derav lurer jeg på om den er bare å flytte over? fant en kombi på huggern med et større utstyrsnivå:)

 

Mvh Trond

Er forskjellige typer av disse, med 2 og 3 hull. Skal passe over, men kan hende du må bytte plasten som ligger nedpå girkassetunellen

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...