Jump to content

EU-kontroll Scorpio '95


Rune

Recommended Posts

Heisann

Jeg var forleden dag på NAF og tok EU-kontroll på min Ford Scorpio stasjonsvogn, 95-modell, 2.0L

 

Fikk følgende 2er-mangel:

* Bakaksel - dårlig innfesting: høyre og venstre side

 

Jeg ringer så til bilia, og de mener dette vil koste minst 8.000 kroner. Har ikke rukket å høre med andre verksteder enda, men jeg ville gjerne vite om noen oppfatter denne prisen som veldig høy, eller om dette er hva man må regne med?

 

 

Jeg tok også en driftstest, og fikk følgende råd om utbedring:

* Travers bak: slitt gummiforing: venstre og høyre foran

* Støtdemper bak: feil ved nedre innfesting (høyre side)

* Styreservo: oljelekkasje fra slange

 

Noen som kan si meg om dette er kostbare reparasjoner?

 

takk for hjelp!

 

Mvh Rune

Link to comment
Share on other sites

De 2 foringene koster ca 1600,- på Ford , og du bruker max 1 time på å bytte de.

Så , JA prisen er høy!

 

Hei og takk for svar.

Var redd at prisen var høy ja.

Men; med det prisanslaget du gir så må du være enig i at 8000 virker litt drøyt? Med en timespris på, la oss si, 1500 kr, så vil det ikke bli mer enn 4500 kr..! Har en følelse av at de prøvde å lure meg

Link to comment
Share on other sites

Skal også sies at du skal ha skikkelig verktøy og tilgang til løftebukk for å bytte de foringene på en time ;) Tror egentlig man bruker lenger tid forde jeg. Skal man bytte de hjemme på garasjegulvet tar det fort ennå lenger tid :)

 

Men ja, 8000 for å bytte de var dyrt.

Link to comment
Share on other sites

Skal også sies at du skal ha skikkelig verktøy og tilgang til løftebukk for å bytte de foringene på en time ;) Tror egentlig man bruker lenger tid forde jeg. Skal man bytte de hjemme på garasjegulvet tar det fort ennå lenger tid :)

 

Men ja, 8000 for å bytte de var dyrt.

 

Trenger ikke mer enn en jekk, en støttebukk noen plankebiter og ett skrallesett for å bytte di foringene faktisk, i grunn ganske enkelt :)

Link to comment
Share on other sites

Skal også sies at du skal ha skikkelig verktøy og tilgang til løftebukk for å bytte de foringene på en time ;) Tror egentlig man bruker lenger tid forde jeg. Skal man bytte de hjemme på garasjegulvet tar det fort ennå lenger tid :)

 

Men ja, 8000 for å bytte de var dyrt.

 

De er ikke koniske på Frosken ,slik som på Sierra og eldre Scorpio.

 

De på frosken er meget lette å bytte!

 

Nei, det er sant! :) Men som sagt, skal du gjøre det hjemme på garasjegulvet er det ikke gjort på en time.

 

Jo det går fint det.

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

Okei, jeg var litt kjepphøy her nå! Tenkte sierra jeg, og da er det ikke gjort på en time. Da legger jeg meg flat ;)

 

Det gjør jeg også , for jeg er ikke sikker på dette på den første frosken.(95.mod)

De jeg har skiftet på er 97.mod.

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...