Jump to content

Legg ut bilder av Din MONDEO


dohcen

Recommended Posts

Takk takk alle sammen :)

 

Cupra leppa blir montert straks jeg er sikker på det ikke kommer mere snø, har også noen riper nederst på fangeren som skal pusses bort og lakkeres før denne monteres.

 

Ellers er jeg fortsatt på utkikk etter passende 19"...

 

Fikk på skiboksen i går også, skulle gjerne hatt noen takbøyler som gjør at boksen kommer lavere, disse Thule bøylene syntes jeg bygger for mye.

 

IMAG0044.jpg

 

IMAG0011-600.jpg

 

Oh, må lære meg photoshop :)

05 Mondeo 2.2 TDCI Titanium X

Link to comment
Share on other sites

Takk takk alle sammen :)

 

Cupra leppa blir montert straks jeg er sikker på det ikke kommer mere snø, har også noen riper nederst på fangeren som skal pusses bort og lakkeres før denne monteres.

 

Ellers er jeg fortsatt på utkikk etter passende 19"...

 

Fikk på skiboksen i går også, skulle gjerne hatt noen takbøyler som gjør at boksen kommer lavere, disse Thule bøylene syntes jeg bygger for mye.

 

IMAG0044.jpg

 

 

 

Oh, må lære meg photoshop :)

 

Er en som har noen 19" felger til mk4 mondeo på kjøp/salg delen, de hadde passet gull på din bil:-)

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Er en som har noen 19" felger til mk4 mondeo på kjøp/salg delen, de hadde passet gull på din bil:-)

 

De Y-felgene mener du? Sendte han en PM så får vi høre hva han skal ha for de, tror de kunne passe bra. Trenger da også dekk. Hvilken dimm må jeg ha for å få "litt" kjørekomfort men at det samtidig skal se bra ut? Har ikke planer om senk enda..

05 Mondeo 2.2 TDCI Titanium X

Link to comment
Share on other sites

De Y-felgene mener du? Sendte han en PM så får vi høre hva han skal ha for de, tror de kunne passe bra. Trenger da også dekk. Hvilken dimm må jeg ha for å få "litt" kjørekomfort men at det samtidig skal se bra ut? Har ikke planer om senk enda..

Ville holdt meg på 18" om du ikke skal senke og forstsatt vil beholde komforten.

 

18" er helt perfekt på den bilen i mine øyne. Så fremt du ikke skal dra den i radikal rettning.

 

Med 18" kan du kjøre med 225/45/18 om jeg ikke husker helt feil

Edited by kimsa
Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde 19" og 235/40 - 19 eller noe sånt på mondeoen min, jeg syns ihvertfall at det fortsatt var masse kjørekomfort :)

Men smaken er jo som baken da :)

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde 19" og 235/40 - 19 eller noe sånt på mondeoen min, jeg syns ihvertfall at det fortsatt var masse kjørekomfort :)

Men smaken er jo som baken da :)

Hvordan var bilen med tanke på støy og sporing når du kjørte med 235?

 

På min 06 Titanium byttet jeg fra 225 bredde på 17" til 205 for å redusere støy og sporing. Den bilen ble en drøm å kjøre etter den endringen.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan var bilen med tanke på støy og sporing når du kjørte med 235?

 

På min 06 Titanium byttet jeg fra 225 bredde på 17" til 205 for å redusere støy og sporing. Den bilen ble en drøm å kjøre etter den endringen.

 

Jeg syns det var veldig lite sporing, det var ikke noe merkverdig "ille" sporing.. Ble jo selvfølgelig litt sporing på de stedene hvor det er groper i asfalten. :)

 

Hadde også 225/45-17 på vinterdekk, meget lite sporing på de også :)

 

Men igjen, jeg er ung, dum og forstår ikke bedre :whistling: :smartass:

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Ville holdt meg på 18" om du ikke skal senke og forstsatt vil beholde komforten.

 

18" er helt perfekt på den bilen i mine øyne. Så fremt du ikke skal dra den i radikal rettning.

 

Med 18" kan du kjøre med 225/45/18 om jeg ikke husker helt feil

 

Bare tull.. Har hatt 19" selv på mondeo, er nesten ikke mulig å kjenne forskjell på 18" kontra 19".. Er først når man går fra f-eks 16 til 18/19, er da man merker forskjell..

Om du i tilfelle går for 19" så burde du ha 235/35-19.. Passa pris på dekka samt ser konge ut..

8,5x19 235/35 på min gamle..:)

DSC_0996.jpg

Edited by 2.8i TIC
Link to comment
Share on other sites

Bare tull.. Har hatt 19" selv på mondeo, er nesten ikke mulig å kjenne forskjell på 18" kontra 19".. Er først når man går fra f-eks 16 til 18/19, er da man merker forskjell..

Om du i tilfelle går for 19" så burde du ha 235/35-19.. Passa pris på dekka samt ser konge ut..

8,5x19 235/35 på min gamle..:)

Tror du misforsto meg litt nå. Mente ikke att komforten endret seg så mye, men att om bilen ikke skal senkes ser det penere ut med 18" enn med 19". Den blir seende litt ut som den står på stylter på 19 uten senk. Pluss att det blir noe komfort endring, selv om det ikke er mye.

Link to comment
Share on other sites

Var fet den du hadde 2,8tic:)

 

Måtte skjære hull til hengerfeste,å selfølgelig ble ikke st220 levert med hengerfeste..

Laget meg da deksel selv,da det var dritstygt å ha 2 hull der!

 

3a332b21.jpg

 

 

Må også skaffe framskjermer fra st220,siden st220 fangern er breiere..

Hyl ut hvis dere kommer over noe!

KNAa%20Racing-12925952011261481314-sig.jpg
Link to comment
Share on other sites

 

Fikk på skiboksen i går også, skulle gjerne hatt noen takbøyler som gjør at boksen kommer lavere, disse Thule bøylene syntes jeg bygger for mye.

 

 

Du kan jo prøve Whispbar. De har to varianter som bygger lavt (Whispbar og P-bar). Selv har jeg en Skiguard 850, men fant ut at de bygget for lavt og må nøye meg med Thule-stativet :angry2:

Link to comment
Share on other sites

Du kan jo prøve Whispbar. De har to varianter som bygger lavt (Whispbar og P-bar). Selv har jeg en Skiguard 850, men fant ut at de bygget for lavt og må nøye meg med Thule-stativet :angry2:

 

Den Whispbar så veldig bra ut, litt stiv pris men hadde nok blitt kongebra! Tror ikke den hadde blitt for lav, men det er isåfall på håret..

05 Mondeo 2.2 TDCI Titanium X

Link to comment
Share on other sites

Den Whispbar så veldig bra ut, litt stiv pris men hadde nok blitt kongebra! Tror ikke den hadde blitt for lav, men det er isåfall på håret..

 

Dersom du ser på P-bar`en er den lavere i pris (1698,-) enn Whispbar. Jeg sjekket priser på Thule-stativ også da jeg skulle ha nytt, og det kommer på omtrent det samme, og da bygger Thule-stativet mye høyere enn Whispbar sine. For å se på P-bar`en, har man 3 faner over valgmulighetene.

Link to comment
Share on other sites

Dersom du ser på P-bar`en er den lavere i pris (1698,-) enn Whispbar. Jeg sjekket priser på Thule-stativ også da jeg skulle ha nytt, og det kommer på omtrent det samme, og da bygger Thule-stativet mye høyere enn Whispbar sine. For å se på P-bar`en, har man 3 faner over valgmulighetene.

 

Så ikke P-bar isted jeg, det er nok den jeg skal ha, koster også bare 1500,-:

 

roof_x1.jpg?TB_iframe=true&modal=true&height=540&width=860

05 Mondeo 2.2 TDCI Titanium X

Link to comment
Share on other sites

føkkern, den tralla di er egentlig gnaske fresh den :) MK3'n er meget pen i sølvfarget må jeg si.. Du må vel nesten lakkere boksen også vel? :lol:

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Flott bil, får nesten lyst på Mk3 igjen :) Din GTI og eller?

 

 

Hehe, da er vi to. Savner gode gamle mk3'n jeg:-( den blir sikkert mishandlet og/eller er drept.

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Nja, lurte litt på å lakke den, men syntes ikke det var verdt prisen, syntes ikke det gjør noe at den er sort heller..

 

..og ja, min GTI også, måtte ta den ut av garasjen og lufte den litt :) Førersetet er på omtrekking så det var litt spennende å sitte på golvet å kjøre ;)

 

Takk takk, denne MK3 Titanium X syntes jeg personlig er den tøffeste av alle Mondeo stv, nå gleder jeg meg til de nye sommerdekka kommer så jeg kan få på de originale 19" Ford Y-felgene jeg plukka opp i Spikkestad i går :D (og sef. cupra leppa som gjør hele fronten)

05 Mondeo 2.2 TDCI Titanium X

Link to comment
Share on other sites

Nja, lurte litt på å lakke den, men syntes ikke det var verdt prisen, syntes ikke det gjør noe at den er sort heller..

 

..og ja, min GTI også, måtte ta den ut av garasjen og lufte den litt :) Førersetet er på omtrekking så det var litt spennende å sitte på golvet å kjøre ;)

 

Takk takk, denne MK3 Titanium X syntes jeg personlig er den tøffeste av alle Mondeo stv, nå gleder jeg meg til de nye sommerdekka kommer så jeg kan få på de originale 19" Ford Y-felgene jeg plukka opp i Spikkestad i går :D (og sef. cupra leppa som gjør hele fronten)

 

Kjøpte du de felgene fra han ene her på forumet ? :)

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...