Jump to content

mange lure folk ute å går


Odin

Recommended Posts

Tar gjerne turen innom den jævelen neste gang jeg skal oppover til Telemark, og forteller han min situasjon, så skal vi se hva slags dritt han får lirket utav seg før det smeller... Forbanna hestkuk...

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Er glad ikke bilen går på vann jeg... Som koster nesten 30,- for en halvliter på bensinstasjon...........

 

Som jeremy clarkson sa i top gear, tenk på alt som skal til for å 1 liter bensin ut av bensinpumpa på f.eks shell, oljerigger, boring, alt av supply inn og ut, oljetankere, raffineri, transport osv osv osv.. For å sammenligne, hvor mye jobb er det å få 1 liter vann ut i butikk iforhold til det det koster å få 1 liter bensin ut av pumpa....svaret er ingenting....

Klart prisene er høye, men jeg mener, staten burde ta mindre, og la raffineria få mer.. Nå så tar jo staten ca 80% av literprisen, resten går til de som utvinner bensin/diesel.. Burde heller vært omvendt..

 

Og selv om diesel/bensin prisen stiger til, tja si 20kr, er det fortsatt billigere enn å ta kollektivt... :P

Link to comment
Share on other sites

er helt bak mål å sette bensina på 30 kr litern... her i tromsø ligger 95 oktan på 14.93 på shell... har sett bensin på 15.58 for 2 uker siden og billigste nede på 12.92 på en sen onsdagskveld. savner den "lave" prisen som var i akershus jeg :P ubentjente stasjoner i tromsø er desverre ikke merkbart billigere har jeg sett, men i østnorge er ubentjente pumper gull med tanke på en god merkbar prisforskjell :P

Mvh Morten

 

2005 focus 2.0 sport combi MS design

1995 mondeo 2.0 4x4 SOLGT

3 stk 1996 mondeo delebiler HUGD

1993 corolla 1,3 SPIKER! KJØPES PÅ COOP OBS ;)

Link to comment
Share on other sites

Sett ned prisan på kolektiv transport!! Da vil "vanlige" folk sette igjen bilen hjemme, når de skal på jobb.

30kr literen er jo helt tullette.. Heia den norske stat som suger til seg mest penger...

89 FORD SIERRA SEDAN IS Bruksbil

94 FORD SCORPIO STV Bruksbil–SOLGT

FORD SIERRA SEDAN Proskjekt

Link to comment
Share on other sites

De som dette rammer mest er småbarnsfamilier som bor litt utenfor byen.

 

Boligprisene i Norge er nå så høye i forhold til lønnsnivået att unge nyetablerete familier må bo utenfor byen. De har gjerne en halvtime/time med transport for å få barna i barnehagen, da de pga kostnadene ikke nødvendigvis har barnehage i samme distrikt, og det er heller ikke sikkert de har begge barna i samme barnehage.

 

De kan jo selvfølgelig reise kollektivt, med da kommer de til å bruke så mye tid på dette att de ikke kan fungere i en normalt 100% jobb. Barna skal jo hentes også. Dermed må de bruke bilen, koste hva det koster vil.

 

Disse familiene har selvfølgelig heller ikke økonomi til en ny flott bil med lavt forbruk av både olje og bensin, så de får en ekstra smikk der også. Sammtidig som denne økte prisen på bensinen stjeler de sårt oppsparte sparepengene de skulle bruke på en sikker bil å transportere de små i, vekk fra dem.

 

 

Selv er jeg alene, uten barn, men jeg bor på en plass som jeg må benytte bil til og fra jobb til, da det ikke går nok busser fra der jeg bor til att jeg kan holde arbeidstiden min på 8 timer per dag med kollektiv transport. Jeg ville brukt kollektivt hvis mulig fordi jeg gjerne skulle sluppet å betalt 30kr dagen i bom for å kjøre 2 mil til og fra jobb hver dag.

 

 

DUSTENORGE!!

Edited by kimsa
Link to comment
Share on other sites

Råttent hele systemet... Jeg for min del kjører over 30 000km i året pga samvær med datteren min som bor 32 mil fra meg... har en x som nekter kjøre en eneste meter, og så bra systemet er idag, er det ingen hjelp å få... Totalt ender jeg opp med langt over 50 000km på telleren hvert år, og det er ikke akkurat billig, med vedlikehold, bompenger og alt det fører med seg... Har ikke ord for å beskrive hvor dumt jeg mener dette er...

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

ang den maks pris linken som ble lagt ut her.. GJØR DET! vær så snill! da kan jeg love dere at det blir ORDNTLIG opprør fra min side!!! kommer til å bli egypt/frankrike tilstander her da!

1988 Ford Sierra Cosworth
1991 BMW M5
2001 BMW 330i

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på Norges antall innbyggere, og antall biler vi bruker så har vi aldri sjans i h****** til å utgjøre noen klima endringer globalt sett, så hvorfor denne dyre bensinen, diesel og alle andre statlige avgifter skal ramme oss i Norge så forbanna hardt, kan jeg ikke fatte. Vi kan jo forurense flere ganger mere uten at det utgjør noen forskjell.

 

Det blir nok ikke lett for de som ikke har skyhøye lønninger i fremtiden, med tanke på alt annet som koster i samfunnet vårt. Ille nok som det er fra før av!

 

GALSKAP :angry:

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på Norges antall innbyggere, og antall biler vi bruker så har vi aldri sjans i h****** til å utgjøre noen klima endringer globalt sett, så hvorfor denne dyre bensinen, diesel og alle andre statlige avgifter skal ramme oss i Norge så forbanna hardt, kan jeg ikke fatte. Vi kan jo forurense flere ganger mere uten at det utgjør noen forskjell.

 

Det blir nok ikke lett for de som ikke har skyhøye lønninger i fremtiden, med tanke på alt annet som koster i samfunnet vårt. Ille nok som det er fra før av!

 

GALSKAP :angry:

Må bare arestere deg litt der, for vi kan alle gjøre en forskjell mot miljøet, og om alle tenkte som deg så ville kloden snart vært ubeboelig.

 

Så derrimot har du jo alle de andre tingene vi gjør da, som også må endres på om vi skal klare å reversjere effekten av co2 utslipp.

Som for eksempel att vi må begynne å spise mere grønt og mindre kjøtt for å få ned utslippene. Vi må bli flinkere til å resirkuelere, og ikke minst. Vi må kvitte oss med bruk og kast mentaliteten.

 

Folk tror de er så miljøvennelige når de bytter ut en gamle toyotaen fra midten av 90 tallet med en Prius, men sannheten er jo att de kunne kjørt den gamle toyotaen i sikkert bortimot 10 år til før de går i null med utslippene, da det er mye co2 utslipp med å lage den nye priusen. Dette gjelder alle biler (toyota var bare ett eksempel)

 

 

Men jeg mener drivstoff prisene er for høye. Og att avgiftspolitikken i Norge er helt feil.

Edited by kimsa
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...