Jump to content

Hvordan lage eksospakning til Scorpio 2.o 92 ?


balltusen

Recommended Posts

Hei hei. Min kamerat har fått en kraftig eksoslekasje etter manifolden <_< . dvs eksosrøret som er forbunnet med manifolden.

Har fått tak i en pakning som vi satt på i dag. Men det lekker mye enda.Noen anbefaler å sette på 2 stykker for å få dette tett. Men vi får ikke tak i en til, før i slutten av neste uke. Noen som vet om man kan lage en slik eksospakning av et eller annet? ? Må jo tåle ekstremt varme. Har tittet i biltema boken men kan ikke finne noe spess. Noen som har noen geniale forslag? :whistling: :whistling:

Link to comment
Share on other sites

Du smører på pastaen. hold den en liten stund bare så har du den på og skrur til. så starter du bilen og la den gå i 2-3 min så stopper du og la den tørke en stund. men ikke rus motoren. så etter det så kan du begynde og kjøre / øke turtallet. er bare for og få pastaen til og herde de første minuttene.

Mvh Jann

 

beeeeeergh.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Finnes grafitt/ blypakning som man kan klippe til selv, men problemet er ar de mangler den stålkanten som tetter rundt eksosportene, da vil du som oftest erfare at pakningen sakte "spises opp" av varmen og blåses ut. Slike pakninger har jeg ikke sett i vanlige butikker enda, har fått tak i via et verft jeg jobbet ved før.. Men som sagt, dårlige erfaringer med disse. Holder en knapp på planing her, eksospasta er ikke en særlig varig løsning så nærme motoren tror jeg. Sett etter sprekke i manifolden? Disse har en tendens til å sprekke mellom grenrørene.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...