Jump to content

Tung og ujevn servo


SierraCL

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 2 years later...

Jeg bytta tannstanga i alle fall. Går sikkert an å overhale for den som har interesse.

Ser det ligger ei Cosworth 4x4 tannstang til salgs, en tråd av "admiralen". Mulig det er litt større svingradius på Cosworth vs. dohc.

Link to comment
Share on other sites

Ingenting å si om det er banjoskrue mot servopumpa. banjoskruen har samme gjenger og diameter som den utv mutteren på røret på dohc 4x4'n. Det hullet i pumpa der slangen kobles til er identisk på dohc og cosworth.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Har også vært borti at leddet mellom tannstang og rattaksel har vært gåent, da vil du merke at den blir punktvis tung på rattet;-)

1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo

1979 Ford Escort mk2 1600GL

 

Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land

Link to comment
Share on other sites

Har også vært borti at leddet mellom tannstang og rattaksel har vært gåent, da vil du merke at den blir punktvis tung på rattet;-)

Jeg har opplevd det samme på min 4x4 Sierra Cos. Der var det det ene leddet som satt omtrent helt fast.

Ford Escort RS Turbo S1

Ford Escort RS Turbo S2

Ford Escort XR3i 1983

Ford Escort RS1600i 1985 replika

Ford Escort 1.3 1981

Volkswagen splittbuss 1967

Link to comment
Share on other sites

Bare en tanke til folket :)

 

Hva med servoslangene? de blir gamle å "poser opp" innvendig å

struper Flowen. Samme med gamle bremseslanger som poser opp å

mange tror at det er calipterens feil at bremsene henger ;D

 

Problemet på min scorpio ved heftig ratting er at styringen

plutselig "stopper" å blir veldig tung et øyeblikk, særlig med

kontraslenger, Alt er flushet, skiftet pumpe, å kontrollert

tannstang for lekasjer. Begynner å tenke tanken på å skaffe

nye servorør å slanger snart.

Link to comment
Share on other sites

Bare en tanke til folket :)

 

Hva med servoslangene? de blir gamle å "poser opp" innvendig å

struper Flowen. Samme med gamle bremseslanger som poser opp å

mange tror at det er calipterens feil at bremsene henger ;D

 

Problemet på min scorpio ved heftig ratting er at styringen

plutselig "stopper" å blir veldig tung et øyeblikk, særlig med

kontraslenger, Alt er flushet, skiftet pumpe, å kontrollert

tannstang for lekasjer. Begynner å tenke tanken på å skaffe

nye servorør å slanger snart.

 

Sjekket multireimen/reimhjulet til servo pumpen?

Link to comment
Share on other sites

Har begynt å demontere bilen, skal av med girkassen og ut med motoren.

 

Etter å ha satt bilen på 4 bukker, koblet av rørene på servoen og tappet den for olje. Var det likavell unormalt tungt å vri på dekkene, så det må vare en plass det kniper?

Det føles kanskje litt klumpete/hakkvis, men uansett generelt treigt fra ene siden til den andre.

Link to comment
Share on other sites

Har begynt å demontere bilen, skal av med girkassen og ut med motoren.

 

Etter å ha satt bilen på 4 bukker, koblet av rørene på servoen og tappet den for olje. Var det likavell unormalt tungt å vri på dekkene, så det må vare en plass det kniper?

Det føles kanskje litt klumpete/hakkvis, men uansett generelt treigt fra ene siden til den andre.

 

Håper du fylte på ny olje samtidig? vist ikke har du nok svidd pumpen, tåler ikke å gå tørt den.. Har en DOHC 2wd tannstang liggende her ;)

 

men sett den på bakken også ratter du mens en ser på reimhjulet til pumpen, ofte under bevegselse (sving) at den stopper opp

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...