Jump to content

.spm


alelys

Recommended Posts

skal passe fint det der.

 

har selv kjørt 88 modell is nett på 90 modell motor (lavkomp)

 

på reimhjulet er en tykk lang strek, dette er 0 grader, hver strek til høyre for dette er 2 grader+(sett forfra), du skal ligge deg på ca 12 grader.

 

bensintrykket er vel 3.5bar med vakum

Link to comment
Share on other sites

Bensintrykk måles alltid med vakum avkopla, om man ikke har muligheten for å hente referansetrykk fra manifold da(uvanlig). IS har 2,5 bar bensintrykk orginalt.

Jeg bruker å si at sansynligvis var det en grunn til at Ford gikk over fra de grå Motorcraft fordelerne til de røde/brune Bosch fordelerne.

Motorcraftfordelern har sluttrinn montert rett på fordelern. En vanlig feil med Motorcraftfordelern er tenningsfjusk, som skyldes støy på tenninga. Dette merkes med litt fjusking på tomgang. Om man kopler til tenningslampa ser man ofte at tenningsmerket er veldig ustabilt. Dette resulterer ofte i dårlig ytelse, høyt forbruk, og tenningsbank. Jeg har ikke funnet den egentlige årsaken til dette problemet. Og det er heller ikke bare IS jeg har sett dette problemet.

Hvordan gjorde du det når du koplet opp motorstyringa? Tok du hele motorstyringsledningsnettet fra en donorbil? MK1 IS har en kontakt ved venstre forskjerm som forbinder motorstyringa med bilens ledningsnett. Inn i den kontakten går det ei svart ledning som kommer direkte fra hakk2 på tenningslåsen. Strømmen fra denne går rett til coil og dyser, og er samme strømmen som aktiverer motorstyrings og bensinpumpe rele.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Bensintrykk måles alltid med vakum avkopla, om man ikke har muligheten for å hente referansetrykk fra manifold da(uvanlig). IS har 2,5 bar bensintrykk orginalt.

Jeg bruker å si at sansynligvis var det en grunn til at Ford gikk over fra de grå Motorcraft fordelerne til de røde/brune Bosch fordelerne.

Motorcraftfordelern har sluttrinn montert rett på fordelern. En vanlig feil med Motorcraftfordelern er tenningsfjusk, som skyldes støy på tenninga. Dette merkes med litt fjusking på tomgang. Om man kopler til tenningslampa ser man ofte at tenningsmerket er veldig ustabilt. Dette resulterer ofte i dårlig ytelse, høyt forbruk, og tenningsbank. Jeg har ikke funnet den egentlige årsaken til dette problemet. Og det er heller ikke bare IS jeg har sett dette problemet.

Hvordan gjorde du det når du koplet opp motorstyringa? Tok du hele motorstyringsledningsnettet fra en donorbil? MK1 IS har en kontakt ved venstre forskjerm som forbinder motorstyringa med bilens ledningsnett. Inn i den kontakten går det ei svart ledning som kommer direkte fra hakk2 på tenningslåsen. Strømmen fra denne går rett til coil og dyser, og er samme strømmen som aktiverer motorstyrings og bensinpumpe rele.

 

 

tviler ikke på at du har rett ang tenning men var jo 85 og 86 mod is som gikk best .. men de hadde vel noe høyere comp enn de som kom etterpå ...

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

Er kanskje en mulighet at jeg ikke har oljetrykk, kan detta ha noe med at jeg har byttet ut den røde fordeleren med en grå motorcraft?

Mvh

Alexander

Ikke fordeleren i seg selv, men det er den som trekker oljepumpa via en sekskantet (umbraco) aksel. Ta ut fordeleren igjen og sjekk at denne er der og er i inngrep. Er du usikker på om du har oljetrykk så skru av topplokket og skru ut pluggene. Så kinner du den på starteren samtidig som du får noen til å se etter om det kommer olje ut av det tynne røret som ligger over kammen. Her skal det sprute olje ned på hver eneste knast på kammen så det er ikke til å ta feil av.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Bruker cossie pumpe og regner med at den leverte mer en org is pumpe og at bensintrykket da ville øke litt mer en orginalt, noe som kan bli et problem siden BTR ikke er justerbar. Trykket husker jeg il.

For å si det kort og godt, så nei, bensintrykket stiger ikke når du bruker cosworth pumpe, så lenge du ikke bruker ei pumpe som har hinsides større kapasitet enn BTR og returrøret.

BTR justerer seg selv slik at motoren alltid har 2,5 bar over dysa, uansett om kjører å -0,8bar eller 2,5bar ladetrykk(i teorien om pumpa henger med)

 

- MK1 IS har en kontakt ved venstre forskjerm- I kjøre rettning, svart boks ca 4cm lang og 3 ca høy?

På dette bilde er alt orginalt på bilen slik som når jeg kjøpte den. (som ikke har blit tatt bort enda)

Av det som er igjen av orginal nettet mener jeg at det kom spenning på grøn og svart ledning til coil.. (tenning hakk 2)

Svart 5pola kontakt som inneholder svart ledning fra hakk2, og bla grønn til turteller, og ledniger til oljetrykklampe og ladelampe. Den ligger nede ved rammevangen i lag med resten av ledningsnett.

Denne kontakten har mk2 Sierra inni bilen under dasjbord på venstre side. Men det er ikke lik kontakt som på mk1.

 

tviler ikke på at du har rett ang tenning men var jo 85 og 86 mod is som gikk best .. men de hadde vel noe høyere comp enn de som kom etterpå ...

 

Nar alt er vell så går de veldig bra ja :) Men Mk2 IS har elektrisk helt lik innsprøytnig, selv om fordelern ikke er lik, og mk1 og mk2 hjernene passer om hverandre uten noen merkbar forkjell i effekt.

Motoren er den samme, med samme komp. Unntaket er ohc med kat, som har 8,5:1 i komp, og er strupa ned til 100hk.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...