Jump to content

.nning


alelys

Recommended Posts

Hei. ca rundt 40grader på 4000rpm. med annen kam og std kompresjon må det ikke forandres mye på tenninga.

 

men om du har øket kompen noe kan noen grader mere fortenning være greit.

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

har søkt mye på forumet men er litt i tvil enda.

Skal en orginal IS motor ha 38grader FORtenning på 4000rpm?

Om jeg montere kvassere kam alâ FR30 eller FR34, skal tenningen vare det samme eller justeres til noe annet?

 

-Alexander

På full gass er 38 grader på 4000 o/min ett godt utgangspunkt på alle OHC motorer, ja.

På delgass blir det som oftest mer, så den beste måte for oss amatører å gjøre dette er å sette bilen på bukker, ta av bakhjulene, venstrebremse og holde motoren på 4000 o/min i minst 3 sek. mens den mest kompetente og "hardføre" av dere leser av tenningstidspunktet. :)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...