Jump to content

Vingebiler


WRC

Recommended Posts

Angående felgene så kunne han ikke levere de på en god stund ennå sist jeg etterspurte de.. (Ca 2mnd) Escort impress hadde han på lager..

-93 Sierra Cosworth STV 4x4
X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd
-91 Scorpio Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Sjå der va ett smykke til :)

(trenger du bakluke emblem så er det bare å sende meg ein PM)

 

Hadde vært stilig å visst hvor mange vingebiler det er blant "forumpasientene" her.. :)

å Er det noen som veit hvordan går det med gamle Aaserud bilen? Er den ferdig stilt? :)

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Her er min! :)

 

http://s245.photobucket.com/albums/gg69/vingebil_/cosworth_/?action=view&current=cossie-1.jpg&t=1315326651026

 

http://s245.photobucket.com/albums/gg69/vingebil_/cosworth_/?action=view&current=cossie-1.jpg&t=1315326651026#!oZZ2QQcurrentZZhttp%3A%2F%2Fs245.photobucket.com%2Falbums%2Fgg69%2Fvingebil_%2Fcosworth_%2F%3Faction%3Dview%26current%3Dcossie1-1.jpg

 

Dette er gamle og dårlige bilder, så kan legge inn noen nye og bedre bilder snart! :)

Link to comment
Share on other sites

Den var jeg med og henta på løten i 1996.

Km 72000 og kun omlakkert front-fanger..turbo-karlsen motor

 

Follo autoco solgte vel 2 vinge,r 702 og 703 og ja "grp.a" til kh turbo

 

Hvor er den idag?

Hafsengen hadde den vel sist jeg husker

 

mvh

Link to comment
Share on other sites

Den var jeg med og henta på løten i 1996.

Km 72000 og kun omlakkert front-fanger..turbo-karlsen motor

 

Follo autoco solgte vel 2 vinge,r 702 og 703 og ja "grp.a" til kh turbo

 

Hvor er den idag?

Hafsengen hadde den vel sist jeg husker

 

mvh

 

Ja, hafsengen hadde hatt den. jeg kjøpte den fra sogndal, og solgte den til trøndelag. der ble den stående noen år. såg den tilsalgs for et år eller noe siden. da med en ganske snill escort cosworth motor. Da jeg hadde den var det langslag veiv i den og ca 450hk, sparco stoler og div annet. Var med på en gatebil film for mange år siden. Bilen ble avbildet i performance ford et par uker etter at jeg solgte den.litt kjipt å bygge på en bil et års tid, selge den, også får ny eier all kred ;(

 

Var iallefall en meget hel og fin bil den gang.

RS 500 Cosworth edition

Link to comment
Share on other sites

oi :wub: du tommen! Ka heiter dei felgane du har på 500en på første bilde du la ut?

Det er bare "500 look" ;) Det er Azev M :)

 

følte ikke at min passet i denne tråden.. :)

Næmmen kjære deg.. Her er det vingebil som gjelder! morro at det dukker opp flest mulig biler da!

 

Fin den hvite der (Bart) hva slags ET å bredde er dette snakk om? :)

 

Her er min! :)

http://s245.photobucket.com/albums/gg69/vingebil_/cosworth_/?action=view&current=cossie-1.jpg&t=1315326651026

 

http://s245.photobucket.com/albums/gg69/vingebil_/cosworth_/?action=view&current=cossie-1.jpg&t=1315326651026#!oZZ2QQcurrentZZhttp%3A%2F%2Fs245.photobucket.com%2Falbums%2Fgg69%2Fvingebil_%2Fcosworth_%2F%3Faction%3Dview%26current%3Dcossie1-1.jpg

 

Dette er gamle og dårlige bilder, så kan legge inn noen nye og bedre bilder snart! :)

Enda ein strøken ein!! Stilig at det dukker opp noen "nye" :wub:

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Det er bare "500 look" ;) Det er Azev M :)

 

 

Næmmen kjære deg.. Her er det vingebil som gjelder! morro at det dukker opp flest mulig biler da!

 

Fin den hvite der (Bart) hva slags ET å bredde er dette snakk om? :)

 

 

Enda ein strøken ein!! Stilig at det dukker opp noen "nye" :wub:

 

Her er min:

968185.jpeg

Link to comment
Share on other sites

wrc:

 

den er ikkje så veldig langt unna, men var tenkt å ha den i mange år enda så noe nermere eksakt dropper vi :rolleyes:

 

tommen:

 

er 8 og 9x17 med 215/40 og 245/35 et er 24 foran og bak et såkalt extra wide option

Edited by bart
Link to comment
Share on other sites

wrc:

 

den er ikkje så veldig langt unna, men var tenkt å ha den i mange år enda så noe nermere eksakt dropper vi :rolleyes:

 

tommen:

 

er 8 og 9x17 med 215/40 og 245/35 et er 24 foran og bak et såkalt extra wide option

 

 

Hehe, skjønner. var ikke meningen at du skulle skrive adressa di akkurat, men har bare ikke sett denne bilen før. Og det er da egentlig ganske synd, om den går i nærheten. ;)

RS 500 Cosworth edition

Link to comment
Share on other sites

Hehe, skjønner. var ikke meningen at du skulle skrive adressa di akkurat, men har bare ikke sett denne bilen før. Og det er da egentlig ganske synd, om den går i nærheten. ;)

 

har eigd den en 8-9 år ca 5-6år med restaurering, "ferdig" sommeren 2008, lite brukt siden, ifjor trur eg den kjørte ca15mil, den burde bili meir brukt ja, men nå er nå det engang slik at det er mye som skal gjøres mellom regnbyene

er forøvrig en ny norsk bil, fant den på et vintelagerlokale der den hadde stått noen år og trengte endel stell....

Edited by bart
Link to comment
Share on other sites

wrc:

 

den er ikkje så veldig langt unna, men var tenkt å ha den i mange år enda så noe nermere eksakt dropper vi :rolleyes:

 

tommen:

 

er 8 og 9x17 med 215/40 og 245/35 et er 24 foran og bak et såkalt extra wide option

Lurt :)

 

 

Akkurat, er ca samme som de eg hadde, men eg fikk 7,5 framme :evil:

sleit med mye subbing bak eg, men den var vell for lav :P

 

Satt fint på bilen din hvertfall!

 

Her er min:

968185.jpeg

såg jo mildt sagt bøllete ut! race rigga eller?

Edited by Tommen

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Lurt :)

 

 

Akkurat, er ca samme som de eg hadde, men eg fikk 7,5 framme :evil:

sleit med mye subbing bak eg, men den var vell for lav :P

 

Satt fint på bilen din hvertfall!

 

 

 

var ikkje anbefalt med meir en 7,5 iflg kollevold, subber litt bak viss eg har folk baki, har modifisert både stål og plastikk for å få plass

ulempen er at det er ikkje godkjent, så eg kunne tenkt meg et sett med oz motorsport i 17" med godkjent inpress i tillegg

Link to comment
Share on other sites

var ikkje anbefalt med meir en 7,5 iflg kollevold, subber litt bak viss eg har folk baki, har modifisert både stål og plastikk for å få plass

ulempen er at det er ikkje godkjent, så eg kunne tenkt meg et sett med oz motorsport i 17" med godkjent inpress i tillegg

Eg ville ha 8" og 9" men de kunne ikkje lage fikk eg beskjed om! :mad2:

Jaja.. Solgt for lenge siden..

 

Hva er minimum innpress som er godkjent på Vingebil?

Er det ikkje ET40 orginalt da?

 

Det skal gå fint å godkjenne Sierra med 8x18 og 215/35 dekk trur eg, men innpresset er eg usikker på..

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

er vel 40 som er orginalt ja men man kan endre +-7,5mm pr side altso 15mm totalt uten å ha papirer på det, da går det med et 33 evt 35, ang 18" så sliter man vel litt med å vere innafor 5% på ruleomkretsen i forhold til det orginale 205/50-15 selv om man har 215 35, mener eg sjekket dette da eg hadde 18" mo på en sedan for lenge siden... synnes også at profilen blir vel lav med 18 blir veldig nærvøs å kjøre, og det er penest om man har litt gummi + det ser litt ut som den går på stylter men det er jo hver sin smak :)

 

jobba litt med han fyren på kollevold ang inpress og bredder, var i utgangspunktet 7,5 han ville selge til meg også, da compo ikkje mente at det gikk, så eg skulle måle ut selv hvilke bredder og inpress det skulle vere, men plutselig så kom det at de hadde den extra wide option, mulig han var litt lei av meg tilslutt, men han fikk da selge felger, er vel ca 4 -5 år siden :D

Link to comment
Share on other sites

Nivået på 3dørs er alt for høyt, denne tråden burde vært stengt for leeeenge siden! :P

hadde klart og ro over den værste vingebil feberen, men nå blussa den jaggu opp igjen! SVIIIIN!

 

 

fikk godkjent sedan min med 215,35-18 nå for 1-2mnd siden..

er vell et 41 på sedan? et 35 gikk akkurat!

Og bare så det er nevnt, BT oppererer IKKE med halv mm på innpress, så oppriktig talt kan du kun endre 7mm på hver side.!

 

event komme med helt feil innpress og godkjente spacere, vanskelig og space felga innover da :P

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...