Jump to content

Feilkode 03 på elektronisk styrt varmeapparat 96.modell


Ghiadriver

Recommended Posts

Jeg lurer på om noen her har vært borti og fått reparert en blinkende feilkode 03 på høyre vindu på innstillingen av grader på et elektronisk styrt varmeapparat. Har vært på Ford-verksted idag med bilen og de fant ut at det indikerte feil på el-nett til utvendig temp. måler. Men de visste foreløpig ikke hva som kunne være feil med denne kretsen og hvilken funksjon denne har. Jeg har litt problemer med å få ordentlig varme i bilen, og lurer på om det kan ha noe med dette å gjøre. Noen som vet noe om mer om dette problemet?

Link to comment
Share on other sites

http://www.fordscorpio.co.uk/

 

Kan hende du kan finne noe her?

 

PS.Hvis denne siden hjelper deg med å få reparert bilen , og dermed spare mye penger i feilsøking , send dem en 50 lapp eller noe.

 

Dette er en griseseriøs side som ikke bare dekker FroskeScorpio , men står i fare for å bli stengt pga UK har blitt et U-land.

Edited by Slåstad RS

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Takk for tipset, veldig bra side. Men jeg kunne ikke finne noe om akkurat dette problemet på denne siden, så jeg lurer fortsatt. Har fått varme i bilen nå, men den er ikke spesielt bra. Kunne kansje være litt luft i systemet som gjorde dette og kansje er det for mye skit i varmeapparatradiatoren som gjør dette. Kansje jeg skulle prøve å lokalisere denne temp. føleren og bytte den for å få løst dette problemet.

Jeg tar fortsatt imot tips i saken...

Link to comment
Share on other sites

Er helt vanlig at varmeapp registeret blir tett, nytt får du kjøpt billig på Ebay

1968 Mercury Montego MX wagon 390,1969 Mercury Cyclone Fastback 351w
1977 Ford Granada 2,3L Automatic 
1986 Ford Scorpio 2,9i GL,1993 Ford Scorpio 2,9i Ghia Estate, 1993 Ford Scorpio 2,0 GLX, 1994 Ford Scorpio 2,0i , 1998 Ford Scorpio 2,5 TD
1998 Ford Explorer 4,0

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg har til nå etterforsket saken og fått bestilt meg en ny føler fra Ford etter å først fått feil føler.

Men er det noen som vet nøyaktig hvor den sitter? Den skal være ved varmeapparathuset i motorrommet en plass, men jeg har ikke funnet den enda.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ford har enda ikke klart å få tak i denne da den var gått ut av produksjon og de ikke hadde den på lager i Sverige. Så prøvde de å få tak i en fra en forhandler i Norge som skulle ha den, men så visste det seg at de ikke hadde den alikevel. Nå prøver de å få tak i den fra en forhandler i Sverige, men jeg har enda ikke fått den. Irriterende, og lurer på hva man egentlig får tak i til denne bilen, da det virker som det meste er gått ut av produksjon og at Ford ikke får tak i det fra lager heller lenger...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...