Jump to content

Suzuki rm luftkjølt crosser/deler


BR Racing V6

Recommended Posts

Har bestemt meg for å skaffe tilbake luftkjølt crosser. Har eiet luftkjølt 125-250-465cc. Og en hybrid rm400 med xl 350cc firtakt.

 

Jeg har lettere deletilgang nå og utstyr for restaurering så det kan bli ganske bra. Dessuten er det flere som er blitt mere intr i å skaffe tilbake guttesykkelen.

Gode minner. Dette gjelder for min del å prøve å skaffe tilbake ts100er og fullføre komplett trimming med cross sylindersats.derfor er sylinder rm 125cc fra 1976intr

sammen med topplokk og evt delemotor med 6 gir. Evt blir en Svensk 125er delesykkel skaffet senere.

 

Så rm crosser. der tenkte jeg å prøve å spore opp gamle 465 jeg hadde. men i tilegg kunne jeg tenkt meg en rm500 som jeg har sett en gang til salg på Finn.no

 

og da til 8000kr samt den stod i Nord Norge. På mopedforum så jeg en som skrev han hadde rm465 og bodde i Jølster kommune dette tilbake 2007-8

 

Rm370 tror jeg er sjelden i Norge. Vet RM400 kan vært solgt her,men usikker.kan være import.

 

all info og evt noen som vet av noe settes stor pris på:)

 

send meg pm om det er noe som kan intr meg.

 

 

evt kan jeg være intr i luftkjølte deler fra rm50-60-80-100cc også. jeg følger med på Blocket og Ebay så det blir mest deler og sykkler her i landet som er mest intr.

 

 

takker.

 

Frode

Gjøvik

97966801

 

epost- frooever@online.no

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Hvis du skal ha RM 125 sylinder på TS motor , må du endre slaglengden , da alle porttidene blir feil med denne kombo uten veivbytte.

 

6 trinns kasse er egentelig bortkastet på vræltrimmet motor , da drevene på 6'e gearet er meget svakt.

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du skal ha RM 125 sylinder på TS motor , må du endre slaglengden , da alle porttidene blir feil med denne kombo uten veivbytte.

 

6 trinns kasse er egentelig bortkastet på vræltrimmet motor , da drevene på 6'e gearet er meget svakt.

 

76 modell RM125 sylinder passer rett på ER100 motorn.Resten kan du tenke ut selv da argumentet ditt var feil!

6 trinns kassa vet jeg ikke mye om,men 26 hester bør den vel klare?

Edited by cosworth540
Link to comment
Share on other sites

Passer rett på ja , har prøvd dette selv.

Men RM har ikke lik slaglengde , så argumentet er IKKE feil.

 

Tror nok du tar feil der for 76 RM125 har 50 m.m. slaglengde og 56 borring.Samme som ER125.

77 hadde annen slaglengde,så er nok en slik sylinder eller nyere du har prøvd å mekke på da.

Edited by cosworth540
Link to comment
Share on other sites

www.mopedportalen.com

:lol:

Ligger under :

Kjøp og salg av diverse

 

 

Tror nok du tar feil der for 76 RM125 har 50 m.m. slaglengde og 56 borring.Samme som ER125.

77 hadde annen slaglengde,så er nok en slik sylinder eller nyere du har prøvd å mekke på da.

 

Ok , ble kjøpt som 76 , men da var det sikker ikke riktig.

Edited by Slåstad RS

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

 

Se der ja , da har jeg bæsje på leggen.

Drev på med dette for 2 år siden , og full av entusiasme kjøpte jeg en "76" syinder på E-bay....

 

Solgte Suzukin' til en på Hov , som bygde sammen en grisestrøken 100/125 av 2 prosjekter.

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

Se der ja , da har jeg bæsje på leggen.

Drev på med dette for 2 år siden , og full av entusiasme kjøpte jeg en "76" syinder på E-bay....

 

Solgte Suzukin' til en på Hov , som bygde sammen en grisestrøken 100/125 av 2 prosjekter.

 

Sikkert denne her

post-947-132224765454_thumb.jpg

Edited by cosworth540
Link to comment
Share on other sites

hallo frode... har litt ymse rm greier jeg kunne tenkt meg å solgt: 1stk rm 340 elr 370 ,komplett objekt,trenger nytt stempel og honing +mulig det har kommet no fuktighet i veivhuset,,,stått ute ei stunn(med plast over motor) har å en rm125 luftkjølt motor ,trenger overhaling men er komplett. så har jeg ei ny! rm500 eksospotte.

 

prisant: cross objektet 4000,- 125 motoren 2000,- 500 potta: 500,- ev kjøp hele pakka for 5500,-

 

mvh Stian ps: har 2stk småcrossere rm50+rm80 (luftkjølte) også,men disse er jeg usikker på om skal selges....

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

opp. andre som har noe? billig?

 

koster en god del å få tak i deler til disse gamle sykla og restaurere de. rm370 og rm500 er av intr.

 

skal se på den du har stian. men bet ikke 4 for ræl som alt må rep.

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Rm500 er førsteprio. Noen som vet av?

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

opp

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Har en greit sliten ts125/100ER er som du kan få for en slikk og ingenting om du gidder og hente den :)

-Escort Cosworth 92 -Bmw 523IA 98

-Audi A4 1,8T 98 -Mazda 323F*

-Bmw 735I 85* -Opel Kadett 2.0GSI* -Toyota Mr2 Mk1*

-Volvo 240* -Escort Rs Turbo* -Opel Kadett 1.3ls

++++++++ +++++++++

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

synd den er så langt unna. ellers kunne den vært intresang. Bor på Østlandet her. Hvis du skal forbi og har mulighet å dra den med evt kan det være av intr :)

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

noen nye medlemmer som vet av noe rundt om? evt kjenner noen som har sykkel eller har peiling hvor de befinner seg runt om i landet.

 

Jeg har fått kontakt med en Svenske som driver med gamle rm. han hadde 3 stk  nyrest sykler 465 og en som ny 500 med kun 6-7timer fra helt ny i 83.

 

prisant ca 35000sek.  billigste 28000sek 465 race klar.  men jeg vil pusse opp fra bunn av tenkte Jeg. Men greit om det er bra utgankspunkt. :)

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Heisan, Jeg bygget opp en GT 125 for et par år siden. Kan bekrefte at lyden på disse er sykt tøff. Men du verden så slitsom å kjøre, det skjer INGENTING under 6000 o/m. Fra 6 til 10 000 så begynner det virkelig å skje noe, da er den helt hysterisk :lol:

145-2.jpg

 

Her sammen med storebror GT 750

158-1.jpg

 

Beklager til trådstarter at det ble litt avsporing her, men det er jo 2-takt dette også  :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Freshe dissa her da:)  trippel 2-takt er også en av favoritta:) 

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...