Jump to content

Hei trenger litt hjelp


wernerchstrand

Recommended Posts

Hei har akkurat kjøpt meg ny FORD SCORPIO 2.0 CL GAE med OHC motor men har litt problemer med motoren den går enkelte ganger på bare på 3 sylindere den fjusker å går i maks 5 minutter å så dør den bare å får ikke start igjen før eventuelt et par timer er gått men i de værste tilfellene så må jeg vente til neste dag

 

hvis det er noen som har tips på hvordan jeg skal få fikset dette så gjerne ta kontakt

 

gjerne legg meg til på msn the1ncjunior@hotmail.com for en hyggelig scorpio prat

Edited by wernerchstrand
Link to comment
Share on other sites

Syl1 er fremst på motoren. Det som ble ment her var sansynligvis hvor syl1 er på fordeler. Er du usikker på hvor syl1 står så tar du av fordelerlokk, rotor, og plastdekslet under rotor. I en posisjon er det ett lite hakk i kanten av fordeler. Pluggledningen som festes over det hakket er til syl1.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har olje på pluggene så har du nok noen utslitte ventiltetninger. Brukte bilen vann? Er det olje i kjølevannet? Hvordan ser tennkabler/rotor/fordelerlokk ut?

1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)
1998 Audi A4 1.8T Quattro

2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har olje i ekspansjonstanken er toppakningen defekt. Er det olje på en eller flere tennplugger kan dette enten være ventiltetninger eller toppakning. Du kunne jo tatt en kompresjonstest for å utelukke toppakningen som er et typisk Sierra/Scorpio problem. Har du sjekka at du får gnist? Hvis pluggene er våte så må dem tørkes før du tester, for våte plugger tenner ikke.

1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)
1998 Audi A4 1.8T Quattro

2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion

Link to comment
Share on other sites

Ohc er ikke veldig plaget av toppakning. Olje på plugger kommer mest sansynlig av dårlige ventiltetninger og styringer. Oljeforbruk derfra har en større tendens til å legge seg på pluggene enn oljeforbruk fra stempelringene. Det er heller ikke helt uvanlig at stempelringene kokser fast. Fastkoksete stempelringer gir høyt oljeforbruk og dårlig effekt.

Får du mye olje på pluggene kan nok det forklare problemet med fjusking.

Bytte av motor til en annen brukt ohc vil mest sansynlig ikke hjelpe, da dårlige ventiltetninger og styringer er en gjennganger på de.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...