Jump to content

Focus med automat


oOF

Recommended Posts

Hei, jeg vurder sterkt å kjøpe en Focus med Titanium utstyrspakke med automat denne gangen og lurer litt på om noen har erfaringer å dele i den forstand. Primært er jeg mest interessert i diesel nå. Det blir jo kostende hælsike mye ekstra med automat ser jeg på nettsidene til Ford, så man må jo vurdere om det er verd det...

 

Noen innspill/tips hadde vært knall å fått om dette.

Link to comment
Share on other sites

Først og fremst oOF, så må du gjøre det DU føler for.. Men jeg tror heller ikke at det er en dum bil å kjøpe, jeg kunne fint ha tenkt meg Focus 2.0 TDCi 163 HK automat selv, det hadde vært en knallvogn. Du kan ihvertfall være sikker på at du vil ha en bil som ikke "alle" har, noe som vil gjøre den mer ettertraktet.

 

Men har hørt at 2.0 TDCi 115 HK, kan være litt lat med automatkassa?

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg kan se for meg det ang. 115hestern, det er den som er mest aktuell. Men jeg har en 1,6 bensin som protesterer høylytt hver gang det kommer en motbakke og denne gangen skal jeg ha en bil som med kraftoverskudd, jeg er litt lei av å føle at man er undermotorisert hele tida.

Link to comment
Share on other sites

Hei. Jeg fikk selv min Focus 140 tdci titx stv. med powershift for ca 1 måned siden.

Jeg må si at dette er en kjempebil. Hadde før denne Mondeo 2008 titx 140hk med automat.

Focusèn er mye raskere på overføringa, men mondeoèn var nok litt smidigere ved igangsetting.

PS nøkker litt mer i fra start, men det er ikke noe problem syns jeg.

 

Focusèn er rett å slett en super bil, angrer ikke ett sekund. Mer enn nok å trykke på med og veldig komfertabel.

 

Løp og kjøp.

Min Focus har nå trillet ca 1500 km. Blir bare bedre å bedre.....

 

wibo

Wibo

Link to comment
Share on other sites

Hei Type og utstyr på min bil =

Ford focus 2,0 tdci titx 140 hk, med powershift

Farge Panther black metallic.

17" sommer og 16" hakkapelita piggfri på lettmetall

Hengerfeste, skvettlapper rund baut.

Romindelt matte til bagasjerom, stor spoiller bak.

Dab Radio Sony. motor kupe varmer diesel, xenonlys,

originalt skillevegg og hundegitter i metall.

City pakke 2, activ city stop, parkeringsassistent,

parkeringssensorer foran og bak,elektriske innfellbare speil,

Titx pakka.Samt delskinn.

 

Tror jeg har fått med meg det meste her. Vurderte lenge nav, men har bestillt

meg løsningen som man fester på A stolpen for håndholdt GPS, da er alle kabler skjulte etc.

 

Veldig fornøyd.

 

wibo

Wibo

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke kjørt nye Focus med Powershift enda, men jeg har kjørt C-max med 115 og 140 hk - og forskjellen er større enn man skulle tro. 115hk og Powershift fungerer egentlig helt greit, men den virker litt "astmatisk" ift 140hk. Men - dersom du har en 1,6 bensin i dag, så vil forskjellen opp til 115hk diesel være enorm :D

 

Ellers er jo Focusen en fantastisk bil - både utseendemessig og kjøremessig - og kompaktklassebiler med automat er svært ettertraktet på bruktmarkedet, så du kommer til å gjøre et godt kjøp uansett.

 

Av utstyr så MÅ du ha xenon. Delskinn synes jeg også er et "must". Trafikkskiltgjenkjenning og parkeringsassistent er helt geniale oppfinnelser, og bør også være med dersom lommeboka tillater det.

 

Lykke til :)

Focus 1.6 EcoBoost

Link to comment
Share on other sites

Ja, siden det er en manuell kasse som er elektrohydraulisk styrt, så opplever man ingen sluring.

Så da kan det kjennes en aning nykkete ut i enkelte situasjoner.

Men dette er langt i fra noe stort problem, som man legger mye merke til :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Ja, siden det er en manuell kasse som er elektrohydraulisk styrt, så opplever man ingen sluring.

Så da kan det kjennes en aning nykkete ut i enkelte situasjoner.

Men dette er langt i fra noe stort problem, som man legger mye merke til :)

Godt :) Hvilket år kom disse kassene i s-max, focus og mondeo forresten ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nå sittet her og bestemt meg for at jeg skal prøvekjøre 1,6litern med 115 hk før jeg gjør noe mer. Man får med *veldig* mye ekstrautstyr for mellomlegget til 2,0l med 140 hk og Powershift. For nå er det den jeg vil ha hvis det blir automat. Jeg har til og med smått vurdert 1,6 Ecoboosten med 150hk. Det skakke værra lett å bestemme seg, gitt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nå sittet her og bestemt meg for at jeg skal prøvekjøre 1,6litern med 115 hk før jeg gjør noe mer. Man får med *veldig* mye ekstrautstyr for mellomlegget til 2,0l med 140 hk og Powershift. For nå er det den jeg vil ha hvis det blir automat. Jeg har til og med smått vurdert 1,6 Ecoboosten med 150hk. Det skakke værra lett å bestemme seg, gitt.

Ligger DRØSSEVIS med 150hk på autoscout24 i Tyskland, 180hk begynner på 17.000 EUR hvis jeg ikke husker feil. Rundt 250' ferdig på skilt. Tror den går bra nok, og bensinforbruk helt ok.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Er det noen forhandlere som har 2,0 TDCi motoren inne til prøvekjøring i Midt-Norge. Om ikke med automat så i hvertfall manuell. Det haddde vært stas å fått prøvd en av de Ecoboost bensinmotorene også i grunn.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...