Jump to content

Hva er normal bensinforbruk på en 2.0 IS?


Sonnir

Recommended Posts

jepp. så det er veldig lett å si at bilen har gått bare 70000km for eksempel mens realiteten er at den kanskje har gått 270000km. jeg ser aldri på kilometerstanden når jeg kikker på sierra. hvilken stand den er i er mye viktigere

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Min 90' 2.0i gikk 66 mil på 50 liter 95 oktan på langkjøring, noe jeg syntes var helt greit med tanke på at bilen ikke var helt i form.

Men en frisk motor bør gjøre det bedre enn det :)

Ford Sierra 90' 2.0 OHC

Toyota Hilux 98' 2.4TD SR5

Toyota LandCruiser 86' 2.4TDI

Ford Granada 85' 2.3 V6

Link to comment
Share on other sites

Hei :) lurer på hva som er normal bensinforbruk på Sierra 2.0 IS? :)

Slik tråder har en tendens til sakte, men sikkert utvikle seg til den reneste fantasi. Spørsmålet kan med fordel endres til; "Hvor mye bensin bruker bilene deres pr. mil når dere bruker bilen slik dere bruker bilen"? Gjennomsnittsforbruket de siste 5000 km?

Tipper at de som har oversikt og kontroll ser at de har bruk mer enn 500 L.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Med min sierra 2.0Lat så bruker jeg ca 45 liter i uka. I vinter har snittforbruket liggi på ca 1.2 liter på mila uansett kjørestil. Skal da selvfølgelig nevnes at jeg har en passende vei strekning på vei til å fra jobb som er tilnærmet umulig å ikke sladde på. Jeg har også latt bilen gå på tomgang til den er varm om morran for å sleppe å kjøre med iskald motor.

 

Kjører da ca 40 mil i uka. Kjører endel mer om sommeren men regner med at forbruket ligger litt lavere da også.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Presis.

Det er jo akkurat dette som er realitetene.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Rundt 3,4-6,6 liter på mila :P :whistling: :smartass:

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Kjørte Ca 130" km med min 88.mod IS. 0,75 på vanlig kjøring , og 0,95 på vinter/småkjøring.

Målte den aldri til over litern'!

Dette var da aldri noe forsøk på økoløp , da unggutten kom frem innimellom og gasset en del...

 

Slik tråder har en tendens til sakte, men sikkert utvikle seg til den reneste fantasi. Spørsmålet kan med fordel endres til; "Hvor mye bensin bruker bilene deres pr. mil når dere bruker bilen slik dere bruker bilen"? Gjennomsnittsforbruket de siste 5000 km?

Tipper at de som har oversikt og kontroll ser at de har bruk mer enn 500 L.

Stor forskjell på hvor i landet man kjører. Kronglete vestlandsveier krever mere suppe enn flatbygda her øst.

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

Det har helt klart mye å si hvor og på hvilke type veier man kjører. Javn hastighet på rette veier i høyeste gir i 65-70km.t er absolutt det mest lønnsomme. Noe som er vanskelig å gjennomføre da de fine veiene har en del høyere fartsgrense. Selv om veiene er bra så øker bensinforbruket dramatisk ved hastigheter over 80km.t pga høyere luftmotstand.

 

Iflg databladene så har IS høyere forbruk enn Lat på alle målingene. Dette leste jeg i instruksjonsboka til cosworthen min i går faktisk.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Nå har jeg kjørt veldig blanda med iS'n, jeg har kjørt ordentlig gris, bykjøring,kø, motorvei, etc. Fått med meg det meste. Og da jeg fylte full tank idag regna jeg ut forbruket til 0,6!

Følte bare jeg måtte dele.

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg kjørt veldig blanda med iS'n, jeg har kjørt ordentlig gris, bykjøring,kø, motorvei, etc. Fått med meg det meste. Og da jeg fylte full tank idag regna jeg ut forbruket til 0,6!

Følte bare jeg måtte dele.

Ikke for å fucke opp stemninga her nå.. Men det tror jeg enkelt og greit ikke noe på. Og det uten mulighet for gå med på en diskusjon på om påstanden medfører riktighet eller ikke.

Enten så er tripptelleren din helt på tur, eller så er du en lystløgner.

Edited by Per Olav

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg kjørt veldig blanda med iS'n, jeg har kjørt ordentlig gris, bykjøring,kø, motorvei, etc. Fått med meg det meste. Og da jeg fylte full tank idag regna jeg ut forbruket til 0,6!

Følte bare jeg måtte dele.

 

 

få se det regnestykket da :whistling:

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg kjørt veldig blanda med iS'n, jeg har kjørt ordentlig gris, bykjøring,kø, motorvei, etc. Fått med meg det meste. Og da jeg fylte full tank idag regna jeg ut forbruket til 0,6!

Følte bare jeg måtte dele.

Hva var forbruket på forrige tank og hva vil det bli på den neste? ;)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

få se det regnestykket da :whistling:

Jeg nullstilte trip'n ved full tank sist, så fylte jeg rundt 20liter ved noen'å'femti ettersom giver'n på tanken er defekt, og så fylte jeg full tank igjen på litt over 70.

Plussa sammen hva jeg har fylt, og delte antall liter på antall mil.

 

Blir forbanna når folk sier jeg juger, Per Olav..

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ikke påstå at du lyger, eller prøve å gjøre deg forbannet. Men ja, noe høres ut til å ikke stemme.

Eneste utgaven av ohc jeg kommer på som kan klare 0,6 på blanda kjøring med litt hardkjøring er 100hk ohc lavkomp som ble levert med katalysator i 1989-90, altså siste utgavene av ohc. Og for å klare det må den være helt frisk uten noen feil. Ikke var disse utgavene ekte IS heller. En ekte IS som er frisk sliter man hardt med å få til å gå under 0,7 på veldig pen langkjøring. En dohc derimot :)

Jeg tipper du kan ha trippteller/speedometer som har veldig stor missvisning. F.eks speedometerdrev beregnet for 4trins diff, men kanskje 392(mk1IS) utveksling i diffen du har på bilen.

Og da er straks egentlig forbruk rett i overkant av 0,7, som er mye mer realistisk :)

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Blir forbanna når folk sier jeg juger, Per Olav..

 

 

 

 

Enten så er tripptelleren din helt på tur, eller så er du en lystløgner.

 

 

Jeg påstår ikke at du juger. Jeg sier jeg ikke tror på det du skriver.

I.O.M at du har fylt på litt bensin her og der, pluss det som truckdriver skriver her øker det til fire pungter hvor noe kan være feil.

 

Det siste pungtet jeg skrev er det eneste logiske JEG kan komme på om alt det andere tekniske stemmer. Sorry! Det er ikke meningen å gjøre deg forbannet..

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Jeg nullstilte trip'n ved full tank sist, så fylte jeg rundt 20liter ved noen'å'femti ettersom giver'n på tanken er defekt, og så fylte jeg full tank igjen på litt over 70.

Plussa sammen hva jeg har fylt, og delte antall liter på antall mil.

 

Blir forbanna når folk sier jeg juger, Per Olav..

 

 

selv om du fylte 25 liter ved å ha kjørt 50 mil er det 0,5 l pr mil ...så billig går ikke is motoren ..punktum . :whistling:

 

da er telle verket ditt på tur :rolleyes:

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

første ukene etter at jeg fikk lappen i vinter, så brukte sierraen min rundt 1.5 liter på mila tenker jeg, muligens litt mere også.

 

Det kom av at termostaten ikke satt ordentlig, men på skrå så vannet rant hele tiden, da fikk motoren aldri driftstemperatur. Må jo innrømme at jeg lå litt sidelengs omtrent hver sving da, men sto også mye i ro for og snakke med folk, og var sånn at hvis jeg kjørte og sladde i 5 min så hadde nåla fløtta seg 5 - 10 liter. Undersøkte grundig om det var hull i tanken men var ikke det.

 

Da jeg byttet termostat til 92 graders så brukte den plutselig ingenting lengere. nå kan jeg kjøre samme strekningene uten at nåla fløtter seg. Regner med rundt 1 liter på mila, mye "by" kjøring.

 

Kjører ganske lite, fyller 1 gang i uka, men er aldri tom.( fyller bare pga det er søndag og er billigst )

Link to comment
Share on other sites

Haha! Nå fant jeg feilen! Jeg må bare beklage så meget, gutta.

Skikkelig kløne-feil!

Jeg hadde ikke bare plussa sammen de to fyllingene jeg hadde, jeg hadde plussa sammen det trip tellern viste de to gangene jeg fylte og!

Så tallene skal være:

76,96L / 71,93M

= 1,06 Liter på mila.

Link to comment
Share on other sites

Haha! Nå fant jeg feilen! Jeg må bare beklage så meget, gutta.

Skikkelig kløne-feil!

Jeg hadde ikke bare plussa sammen de to fyllingene jeg hadde, jeg hadde plussa sammen det trip tellern viste de to gangene jeg fylte og!

Så tallene skal være:

76,96L / 71,93M

= 1,06 Liter på mila.

 

 

hehe fort gjort ..derfor er det lurt å kun ha en runde med fylling og km når man regne ut ..

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...