Jump to content

Legg ut bilder av DIN FOCUS


Stian MH

Recommended Posts

Hei! Ja var i Tromsø å møtte han. Han bor i Vadsø han som eide den før smile.gif Mens vi snakker står faktisk bilen i Deler (halveis) og full av maskerings-teip smile.gif Bilen er snart klar for Hel-lakkering før den deretter skal motiv-lakkeres! smile.gif Veldig spent på resultatet! Har også ny eksos ferdig bygget og klart for montering, samtidig som jeg venter på nytt interiør (det originale blir trukket om mens bilen er på lakkering) så blir store forandringer på denne bilen nå! smile.gif Jeg kjøpte den for å lage "show" bil ut av den, så da skal det jaggu gjøres orentlig også! smile.gif

 

Jeg skal prøve å få somlet meg til å legge ut noen bilder underveis! Å hvis noen skulle lure på hvorfor jeg lakkerer? Man kan si forrige eier har lagt igjen noen merker her og der som jeg ikke helt setter pris på dry.gif

 

 

1673yw6.jpg

 

 

Dette er fargen vi har diskutert og gått ut ifra, men den blir nok ikke hvit på detaljene. Planen er en anelse mørkere blåfarge (metallic) med svarte detaljer. Motiv lakkeringen vil komme fra "fronten og oppover" altså motiv lakkeringen skal følge det svarte i fronten. Jeg skal prøve å få tak i tegningene som er gjort så får dere et bedre inntrykk av hva planen er. Med andre ord, gled dere :rolleyes:

 

Interiøret blir "oppgradert" til lyst (baige det heter?) skinn interiør! Min personlige favoritt! smile.gif

 

 

 

På en annen side har vi også diskutert mulighetene for å ha slik som på bildet (fortsatt litt mørkere blå, metallic lakk) med hvite detaljer og rett og slett kline til med hvitt interiør (i skinn) men vi kom vell frem til at det blir litt vell lett å ødelegge å sette merker i. Men folkens, hva mener dere?

 

Kom veldig gjerne med innspill! Å du som eide denne bilen, kunne du sendt meg en PM når du ser dette, takk smile.gif?

Hva skjedde med disse planene da Tom-Erling? Inegn ting er blitt gjort også selger du den lille rakketen din :P ?

Mittsubishi colt mk1 (Drept 2 stk motorer, og hugd)

Mercedes benz 89 modell. (drept motor og karoserri)

Golf 3 94 (et karoserri drept, en gearkasse drept, en motor Drep så hugd)

Golf 3 96 (En motor drept og så solgt)

Smart Roadster Brabus (solgt)

Ford Focus ST225 DSCI Stage 4 (En motor blok drept)

Link to comment
Share on other sites

De originale ST felgene passer den kantede Focusen veldig mye bedre enn de hvite på den andre - synes jeg :)

Enig der. men om det hadde vert en orange utgave, ville de ha passa i mørke grå metalic, (husker ikke navnet) eller svart :P

Mittsubishi colt mk1 (Drept 2 stk motorer, og hugd)

Mercedes benz 89 modell. (drept motor og karoserri)

Golf 3 94 (et karoserri drept, en gearkasse drept, en motor Drep så hugd)

Golf 3 96 (En motor drept og så solgt)

Smart Roadster Brabus (solgt)

Ford Focus ST225 DSCI Stage 4 (En motor blok drept)

Link to comment
Share on other sites

Enig i at de kan bli litt blasse på en oransje bil.

 

Ofte kjøper folk bare felger fordi de ser kule ut - uten å ha noen tanke på at de har noe til felles med bilens design og formspråk. Som regel blir det feil i større eller mindre grad.

 

Synes Focus ST felgene er i en særklasse til å følge bilens design. Det er lagt en del arbeid i design for en helhet og ingen tilfeldigheter.

Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005

Link to comment
Share on other sites

Enig i at de kan bli litt blasse på en oransje bil.

 

Ofte kjøper folk bare felger fordi de ser kule ut - uten å ha noen tanke på at de har noe til felles med bilens design og formspråk. Som regel blir det feil i større eller mindre grad.

 

Synes Focus ST felgene er i en særklasse til å følge bilens design. Det er lagt en del arbeid i design for en helhet og ingen tilfeldigheter.

 

Enig i det.. bare synd dem er 18 og ikke 19"

kommer til og gå for svarte oz racing, gt felger ettervert :)

Mittsubishi colt mk1 (Drept 2 stk motorer, og hugd)

Mercedes benz 89 modell. (drept motor og karoserri)

Golf 3 94 (et karoserri drept, en gearkasse drept, en motor Drep så hugd)

Golf 3 96 (En motor drept og så solgt)

Smart Roadster Brabus (solgt)

Ford Focus ST225 DSCI Stage 4 (En motor blok drept)

Link to comment
Share on other sites

Spørs hva jeg får for dem med 1 sett sommer dekk, og et sett vinterdekk :)

 

Mittsubishi colt mk1 (Drept 2 stk motorer, og hugd)

Mercedes benz 89 modell. (drept motor og karoserri)

Golf 3 94 (et karoserri drept, en gearkasse drept, en motor Drep så hugd)

Golf 3 96 (En motor drept og så solgt)

Smart Roadster Brabus (solgt)

Ford Focus ST225 DSCI Stage 4 (En motor blok drept)

Link to comment
Share on other sites

Har veldig lyst på et sett ST felger - og en lett senk, men er samtidig veldig fornøyd med støy og komforten med originaldimensjoner på dekk, felg og usenket.

 

Nå ser det i tillegg ut til at det er et eller annet med AC kompressoren. blir vel billig tenker jeg  :glare:  Jeg har heller ikke peiling på hva man bør gi for slike felger. Så jeg vet ikke helt hvor motivert jeg er for kjøp  :lol:

Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005

Link to comment
Share on other sites

vil si etter åssen stand dem er i

er dem 100% vil jeg si ca 70-90% av ny verdi om det følger med ok dekk

bare for felg vil jeg si ca 60-80% av ny kostnad på det aktuele tidspunktet. kommer an på åssen felger det er osv

 

80-90% strøkne vil jeg si ca 60-70% av ny inkl dekk, 50-60% uten (dette vil si riper i lak)

 

er dem 70-80% strøkne 45-65% med dekk og 30-50%  (små skader, som kan tyde på barkering for nær fortau, litt kant kjørt)

 

er dem 50-60% ville jeg holdt meg unna. da har dem sikkert fått noen solide smell, og kan være skjeve og alt. (kraftig kant kjørt)

Mittsubishi colt mk1 (Drept 2 stk motorer, og hugd)

Mercedes benz 89 modell. (drept motor og karoserri)

Golf 3 94 (et karoserri drept, en gearkasse drept, en motor Drep så hugd)

Golf 3 96 (En motor drept og så solgt)

Smart Roadster Brabus (solgt)

Ford Focus ST225 DSCI Stage 4 (En motor blok drept)

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet ikke en gang hva de koster nye? :)

 

Men følger en del med på Ebay.co.uk - ser at de ligger på rundt 2-4k (uten frakt) med ok dekk. 

 

Slikt som dette settet:

 

http://www.ebay.co.uk/itm/4-x-18-alloy-wheels-tyres-inc-for-Ford-Focus-ST-/271253245592?pt=UK_CarParts_Acc_Wheels_tyres_Rims_Car_Wheels_ET&hash=item3f27f40e98

 

Ser også at det finnes en del "etterligninger" til salgs for en rimelig penge.

Edited by Spock

Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005

Link to comment
Share on other sites

orginalt fra ford norge tror jeg en felg koster ca 3000 :) så ca 12k for 4 :)

 

Men prisene går opp og ned som en berg og dalbane. veldig sesson baserte priser tror jeg

Edited by ST225.350

Mittsubishi colt mk1 (Drept 2 stk motorer, og hugd)

Mercedes benz 89 modell. (drept motor og karoserri)

Golf 3 94 (et karoserri drept, en gearkasse drept, en motor Drep så hugd)

Golf 3 96 (En motor drept og så solgt)

Smart Roadster Brabus (solgt)

Ford Focus ST225 DSCI Stage 4 (En motor blok drept)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ekstremt fornøyd med utseende på bilen når de hvite RS felgene kom på. Ville ha et typisk rallypreg på bilen, og det synes jeg at jeg har fått til :-) 18" ST felger har jeg selvfølgelig på vinteren ;-) Takk for innspill :-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg liker at du har latt være å sote rutene på bilen. Jeg synes biler med ulikt farge på rutene ser helt feil ut. Og i dag når selv bestemor bestiller sin undermotorisrte diesel suv med sotede ruter er det heller ikke mye tøft.

Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005

Link to comment
Share on other sites

selv vil jeg ha sotde ruter. men ikke pga utsende, men pga jeg venter barn i nov. og vil spare lille gutten for steikende varme og uv stråler. blir fort glo varmt der bak, med et bakovervend sete, og steika gjenom bak eler sidevinduet.

Mittsubishi colt mk1 (Drept 2 stk motorer, og hugd)

Mercedes benz 89 modell. (drept motor og karoserri)

Golf 3 94 (et karoserri drept, en gearkasse drept, en motor Drep så hugd)

Golf 3 96 (En motor drept og så solgt)

Smart Roadster Brabus (solgt)

Ford Focus ST225 DSCI Stage 4 (En motor blok drept)

Link to comment
Share on other sites

Man kan si hva man vil, men det skjer ikke at jeg kjøper bil uten sotede ruter en gang til. :)


Jeg mener at det er mye som skal til for at en bil blir "stygg" med sotede ruter.

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

du sier noe der stian:P
veit at STen blir gromere med mørke vinsuer bak:P passer med resten av bilen som er orange. og svarte detaljer. jobber nå med og fjerne alt av chrome. i lykter og emblemer. focus merket bak skal bli matt svart, samme med st merkene på siden skal bli matt svart med rød st skrift :)
eneste som blir igjen av chrome er pottene :) 

  • Like 1

Mittsubishi colt mk1 (Drept 2 stk motorer, og hugd)

Mercedes benz 89 modell. (drept motor og karoserri)

Golf 3 94 (et karoserri drept, en gearkasse drept, en motor Drep så hugd)

Golf 3 96 (En motor drept og så solgt)

Smart Roadster Brabus (solgt)

Ford Focus ST225 DSCI Stage 4 (En motor blok drept)

Link to comment
Share on other sites

Man kan si hva man vil, men det skjer ikke at jeg kjøper bil uten sotede ruter en gang til. :)

Jeg mener at det er mye som skal til for at en bil blir "stygg" med sotede ruter.

 

Hadde alle rutene vært sotet likt så hadde det vært veldig fint. Sote bakruta går vel også an - men når bare en del av siderutene er sotet - ser det rett og slett feil ut. Synes det gjør at hele bilen ser ubalansert ut. På stasjonsvogner er det enda verre. Blir litt varebil for maler eller begravelseagent over det hele.

 

Det er jo på grunn av at det ikke er lov selvsagt.

 

Å skjerme barna fra varme gjøres mye bedre med velegnede gardiner, som bare er i bruk når det trengs.

 

Bare min mening :)

Edited by Spock

Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005

Link to comment
Share on other sites

Hadde alle rutene vært sotet likt så hadde det vært veldig fint. Sote bakruta går vel også an - men når bare en del av siderutene er sotet - ser det rett og slett feil ut. Synes det gjør at hele bilen ser ubalansert ut. På stasjonsvogner er det enda verre. Blir litt varebil for maler eller begravelseagent over det hele.

 

Det er jo på grunn av at det ikke er lov selvsagt.

 

Å skjerme barna fra varme gjøres mye bedre med velegnede gardiner, som bare er i bruk når det trengs.

 

Bare min mening :)

gardiner ser vertfall stygt ut. og holder ikke så mye varme ute;) og disse sugekop tingene sises og fjerne ca 40-50% mindre varme en sotede ruter, og har null efekt på uv stråler som spedbarn burde holdes så mye som murlig unna ;)

 

og har heller ikke lov og ha gardiner forran vinduer etter norsk lov, vertfall ikke bakvindu :P

 

Snakker da om solfilm ;) 

Edited by ST225.350

Mittsubishi colt mk1 (Drept 2 stk motorer, og hugd)

Mercedes benz 89 modell. (drept motor og karoserri)

Golf 3 94 (et karoserri drept, en gearkasse drept, en motor Drep så hugd)

Golf 3 96 (En motor drept og så solgt)

Smart Roadster Brabus (solgt)

Ford Focus ST225 DSCI Stage 4 (En motor blok drept)

Link to comment
Share on other sites

gardiner ser vertfall stygt ut. og holder ikke så mye varme ute;) og disse sugekop tingene sises og fjerne ca 40-50% mindre varme en sotede ruter, og har null efekt på uv stråler som spedbarn burde holdes så mye som murlig unna ;)

 

og har heller ikke lov og ha gardiner forran vinduer etter norsk lov, vertfall ikke bakvindu :P

 

Snakker da om solfilm ;)

 

Du får tak i gardiner som passer godt og ser bra ut - alle toppmodellene til premiummerker har slike - ikke noe harry, billig soting der. Og selvsagt fungerer en slik gardin minst like bra som soting når det gjelder uv og ir stråling - hvis det er avgjørende. Litt av greia er også at det sjelden er behov for å skjerme barnet fra solen - det er begrenset hvor ofte solen står lavt nok - på riktig side og hvor mye barnet følger med i bilen. Og selvsagt gjelder det bare i korte perioder på det varmeste på sommeren.

 

Samtidig blir jo utsynet veldig hindret - det er ikke noe særlig å sitte i baksetet på biler som har sotet glass - virker som det bestandig er overskyet ute - og om kvelden ser man ikke stort, er noe dritt når man skal rygge.

 

Det blir liksom som å ha en dør i forskjellig farge fra resten av bilen.  Selv om jeg faktisk synes Golf Harlequin er veldig kul :)

 

Blir veldig OT dette, får legge ut et vinterbile av Focusen, passer godt nå midt på sommeren :) Min frontrute har foresten et slikt varmereflekterende belegg, det står IR med store bokstaver nede i hjørnet.

 

IMG_8875web_zps9c41c538.jpg

Edited by Spock

Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005

Link to comment
Share on other sites

Jeg liker at du har latt være å sote rutene på bilen. Jeg synes biler med ulikt farge på rutene ser helt feil ut. Og i dag når selv bestemor bestiller sin undermotorisrte diesel suv med sotede ruter er det heller ikke mye tøft.

 

 

Til info så ble dette fjernet etter pålegg fra BT. Er litt usikker på hva jeg synes om bestemor´s diesel referansen din.

steimon ST.

Focus ST 2.0 EcoBoost.
Focus Titanium 1.0  EcoBoost.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo slik med det meste av styling - at det som regel er ting som først kommer på sportsbiler - eller detaljer på toppmodeller. For å gjøre sin egen litt triste bil litt mer spennende, låner man gjerne slikt. Som for eksempel store hjul og veldig senking - som man gjerne ser på løpsbiler - for eksempel DTM.

 

Problemet kommer når det blir for "vanlig" - når selv trauste suver kommer med slikt originalt. Da forsvinner tilknytningen til de sportslige og det blir heller omvendt.

 

Et godt eksempel er dobbel eksos. Noe som egentlig ikke ser bra ut eller gir noen forbedring mekanisk sett - på en rekkemotor. Men til å begynne med var det litt "rått" - det får en til å tenke på amerikanere med V8 osv. Og man gikk ut i fra at det i hvertfall satt en sprek V6 motor i bilen. Men nå kommer dette til og med originalt på en 90 hester daff diesel på suver. Da er det ikke like kult lenger.

 

Årsaken til at jeg nevner suv er at det er det tristeste jeg synes bilbransjen har kommet med de siste årene. Hadde heller sett at det kom nye sporty biler i stedet. Ford skulle gjerne hatt en kul to dørs coupe - en ny Capri hadde vært noe :)

Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...