Jump to content

slett


twin turbo

Recommended Posts

Ta en titt på hva GARRETT selv skriver:

 

POWERSHIFT

Horsepower : 400 - 675

Displacement : 2.00L - 6.00L

 

http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/sites/default/files/default_images/turbogroup/catalog_pdf/Garrett_GT4088R_751470-1,2,3,4.pdf

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Vel, personlig hadde jeg aldri valgt hverken GT4088R eller "de hardeste hydrauliske kammene" fordi man mister flere 100 hk på 4000 o/min og da får man en dødstreg og kjedelig gatebil.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Det endrer det meste.

Med mekaniske kammer så drar man lett 8500 o/min og sammen med en 4,27:1 diff så blir GT4088R plutselig brukbar til en 550 ++ hk banebil som bare skal kjøres noen mil på gate pr. år.

 

Når man velger mekaniske kammer så bør dette egentlig følges opp med lengre råder enn originalt også.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

blir muligens mekaniske kammer i denne også... og trulig mildt antilag. bil blir ikkje noe bruksbil, men selfølgelig så er det ein fordel att det funker ivertfall ok å kjøre med...

Antilag hjelper ingenting på effektområdet, kun på responsen i de turtall der turboen vil lade.

Link to comment
Share on other sites

jo det er nok ikkje utrulig... men eg har nå t4 grenrør, fekk meget godt tilbud på denne turbo++

 

men eit anna spm. er dei comp turboene så gode som noen vil ha det til, husker eg la merke til att isachsen hadde mye tuboproblemer ei stund, og synes nesten å huske at da han var i gang igjen og vann, så var comp klisteret+eit anna klister :whistling: fjernet fra bil... men mulig eg tar feil og roter.. la også merke til at godfrey bruker bare turbonetics og garrett gt igjen.

 

KRB er jo forhandler for Comp i Norge, og du ser jo hvordan det går med bilen hans ;)

 

Raimond prøvde Garrett GT35 mot en tilsvarende i Comp på samme bil (både Cosworth og Audi). Comp turboen var cirka 100 rpm seinere enn Gt'en, men ga betydelig mer hester og nm enn GT'en.

 

Så valget var enkelt da ;)

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...