Jump to content

RS500


dohcen

Recommended Posts

i standard form er den tregere 0-100 enn vanlig vingebil. Den er utstyrt med en del gromme deler av homologieringsgrunner, men i standard for er ingen av disse til nytte.

 

RS200 Har ikke base i noen annen fordmodell, selv om de lånte deler av mange modeller er det en helt egen konstruksjon, mye mer spesiell enn en sierra.

Link to comment
Share on other sites

RS 500 i standard form mot en orginal vingebil, kommer jeg på kun en ting som er bedre på 500n, og det er bakvingen. Gir betydlig mer marktrykk på ræva. Men det er jo heller lite å tjene på ved lovlig kjøring på offentlig vei. Men den ser jo unektelig råere ut, reint kosmetisk da. Og så fort man skal trimme litt ligger jo "alt" tilrette for 350-400hk med ekstra deler (ledningsnett til siste 4 dyser og ecu aux boks) som var tillgjengelige fra ford.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

mener å ha lest at 496 rs500 havna på gata mens di 4 siste sto på museum i england fremtil nylig hvor d har vært et par som er solgt

 

De 4 første ble regnet som prototyper. Nr 1 bor i norge faktisk ;)

Link to comment
Share on other sites

 

RS200 Har ikke base i noen annen fordmodell, selv om de lånte deler av mange modeller er det en helt egen konstruksjon, mye mer spesiell enn en sierra.

 

Sikkert en del Sierra entusiaster som liker å se på RS200 som en slags Sierra, siden den har baklys fra Sierra :D

 

Hinsides syk pris på RS 500`n det dreier seg om her forresten. Verden vil tydeligvis bedras, og hvis den eventuelt blir solgt for 750K må kjøper være totalt skrudd i huet -_-

Produksjonsnummer ditt og datt betyr da for pokker ikke mer enn bilen i seg selv er verdt :D

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Nummber 500 er det usikkerhet om fortsatt finnes, det er ingen som vet hvor det har blitt av den så vidt jeg har fått med meg. Moonstone er vel den mest sjeldne fargen på RS500 også?

 

 

ja moonstone og diamond white er di to fargene det er minst av på rs500

 

..er vel 52 av hver...og 392 sorte..og fire prototyper.eller i den gata..

Kiss my rebell ass

:D

 

Sikkert en del Sierra entusiaster som liker å se på RS200 som en slags Sierra, siden den har baklys fra Sierra :D

 

Hinsides syk pris på RS 500`n det dreier seg om her forresten. Verden vil tydeligvis bedras, og hvis den eventuelt blir solgt for 750K må kjøper være totalt skrudd i huet -_-

Produksjonsnummer ditt og datt betyr da for pokker ikke mer enn bilen i seg selv er verdt :D

 

jo for en samler så vil det nok gjøre det.og det er neppe en råne fjøsnisse tosk på 18 år fra norge som kjøper denne.

Edited by lowman
Link to comment
Share on other sites

Igjen.. Nr499 er en av de absolutt beste (les 100% strøken hele veien) av de som "lever" i dag.. Han som har den har hatt ein heil haug av de å kjøpt å solgt seg fram til det syke eksemplaret han har i dag..

 

RS500 måtte også ha skive i downpipen for å ikkje få boost creep..

Så ja den var dauere osv.. Men draget i ein ekte RS500 med litt mod kan absolutt anbefales :wub:

For min del er Moonstone eller svart RS500 den absolutte drømmebilen.. Eg er glad eg ikkje er like begeistret for RS200.. for da hadde eg aldri greid å realisere bildrømmen..

 

RS200 har forresten også frontrute og øvre del av dørene fra Sierra -_-

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...