Jump to content

Må ha Grenrør av god kvalitet


HKSPEED

Recommended Posts

Jeg ble opplyst at den var tom når jeg bremset 605 hk på 99 oktan.

Spørsmålene er jo da, som jeg skriver over, hvem tall som stemte :)

Cosworthracing1 fikk utlevert 545 og og 637 hk av Ringstad.

Bremsing i Navrulle avslørte sannheten på noe rundt 365 hk revva spool up og en forderdelig elending dreiemomentkurve.

Vinge87 fikk 528 hk av Ringstad med kun 1,7 BAR ladetrykk. Effektmåling med Navrulle tvang fram en økning av ladetrykket for ett resultat på rundt det samme som Cosworthracing1. Vinge kjørte 4 stk. 630cc dyser og bensin så 528 hk er langt utenfor alle realiteter.

 

En motor er avhengig av å flytte luft så hvis man holder fokus på fuelflow og via AFR, airflow, så avslører man raskt sannheten.

 

Hvis man vil ha 600 ærlige hk så må motoren flytte ca. 66 lb/min fra luftfilteret til eksosanlegget. (se turboens kompressorkart.)

Hvis man vil ha 12,4:1 i AFR på bensin så trenger man 4 stk. 1100 ccm dyser som går med ca.78% PRAKTISK duty.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Da jeg satt på med Breda for endel år siden nå, syns jeg bilen hadde samme spoolup / bunndrag som min t34, men en helt enorm forskjell på topp i tillegg. Det stoppet aldri å dytte helt fram til sperra.

 

Den motoren har et helt rått oppsett; en korrekt kombinasjon av grenrør-lengde, diameter, samt kanskje det som definerer oppsettet best; MIS-innsuget. Husk at dette innsuget ble tatt fram for rally / rallycross, hvor krav til respons "er alt". Disse delene valgt av Jens er utprøvd i en årrekke før sluttproduktet er satt sammen. Ikke rart det funker bra. En godt oppsatt motor puster bedre (110-120% VE som sugemotor) enn en med tilfeldige deler kjøpt av forskjellige folk fra hele verden.

 

Når det er sagt så hadde det vært spennende å sett denne motoren med en GT/GTX eller EFR-turbo. Men det spørs om disse turboene kan yte like godt, når oppsettet er tatt fram for SPR-turboen.

Edited by armani

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte spr60 fordi jeg ble anbefalt den til det oppsettet jeg skulle ha. Så jeg har liksom ikke tatt et eget valg eller vurdering som jeg trenger å forsvare for noen. Og som jeg sa i forrige post, eneste som det var realitet i den posten jeg skrev, var at jeg var fornøyd og syntes den kom tidlig, resten var å "fyre oppunder" for å få igang meningene.

Nei, så klart, det er jo ikke bare turboen sin fortjenste at ting blir som de blir. Totalpakka er jo helt klart det som bestemmer.

Nei, bremsingen på bensin og E85 er to forskjellige steder. Bensin var også motorbenk og E85 var navrulle.

som sagt, om det er en knallgod turbo kan jeg egentlig si lite om, da jeg kun har prøvd den på min bil. Men jeg var fornøyd utifra det jeg hadde da, og de andre som brukte den også syntes den funket bra.

Jeg fikk bare med meg kurvene som du har sett alt, ladetrykk/af har jeg ikke. Kanskje volden har lagret?

Jeg tror jeg har noe papirer et sted på de første bremsingene i benk hos anders ringstad, da den ga 605hk/700nm på svinghjulet, på 99 oktan. Kan sjekke det når jeg flytter hjem til Oslo ifra skolen neste år.

 

Og når det gjelder det du spør om angående bremsing, så ble jeg bare mer forvirret når jeg bremset på E85.

Det begynte jo med 4 bremsinger i motorbenk på 99 oktan, pga litt endringer osv. Da begynte det på 576hk/680nm, byttet stempler til litt høyere komp og gikk 605hk/700nm. De to andre bremsingene var det ingen endringer, bare kontroll av oppsett, med tall som da stemte med bremsing nummer 2. Alle tallene jeg fikk i motorbenk stemte bra med det som var estimert av jens og andre, og tallene økte jo etter økning av komp, så jeg hadde jo ikke noe grunnlag for å tro at de ikke skulle stemme.

Men etter at jeg bremset på E85 så fikk jeg jo en økning på ca 100 av hver. Det hadde jeg jo da heller ikke noe grunnlag til å tro at var feil. Men ved andre bremsinger etter det så spriker jo plutselig tallene med samme oppsett begge veier, så da kommer jo spørsmålene fram. Og når jeg da på siste bremsing hos Volden får mindre hk enn ellers, så begynner jeg jo å lure litt. Spesielt da når toppen hadde fått større ventiler og større dyser. Det skulle jo kvalifisert til mer. Men det ble det jo ikke, selv om bilen gikk bedre og hadde en annen reaksjon i registeret.(trolig da store ventiler som ga den effekten). Men det var jo da jeg begynte å lure. Hvilke tall har vært riktig? Hvorfor er det så stor forskjell? Hvilken benk har "jugd" på tallene? Har det vært feil helt fra starten av eller hva skjedde? Samtidig så skulle jeg selge bilen, så jeg dreit jo litt i det også, men tenkte jo mitt om tall som går opp og ned og lurte på hvorfor det ble sånn.

 

 

Jeg ble opplyst at den var tom når jeg bremset 605 hk på 99 oktan.

Spørsmålene er jo da, som jeg skriver over, hvem tall som stemte :)

 

Ja, på den tiden du bygget din var jo SPR60 et veldig vanlig valg på 500+hk motorer her tillands.

Joda, at din kommer ganske tidlig etc. er sant.

Ja, og jeg mener at din "totalpakke" var så god at den til og med fungerte så bra med den turboen. Viss du skjønner hva jeg mener :)

For de turboene er absolutt ikke revolusjonerende når det kommer til prestasjon for å si det sånn :)

Og det var et gjennomtenkt oppsett på din, med andre enkeltkomponenter som er meget bra.

 

Jeg regner absolutt med at Volden har dette lagret ja :)

 

Når det kommer til bremsingen og du sier at det ble gjort i motorbenk hos Ringstad, så forteller dette en hel del.

Uten å tråkke alt for mange på tærne, så har det jo som RS1000 sier blitt bremset en god del høye tall der for å si det mildt.

Jeg tror jeg kan strekke det såpass langt å si at du nesten garantert hadde mer effekt når du kom til Volden med grommere topp, store ventiler etc. og E85. Så en bremsing i motorbenk med akkurat det oppsettet hadde jo vært meget intressant. Men det blir jo dessverre med det, siden du nå har solgt bilen etc, og ikke hadde hatt noen annen grunn til å bruke penger på en slik bremsing igjen uansett.

Jeg tror det har vært feil i fra starten ja, av flere grunner, og at du når du bremset den hos Volden fikk en riktig effektmåling.

Som da "dessverre" var 100hk mindre enn den andre plassen. Altså skulle faktisk bilen din hatt samme effekt med gammel topp etc på bensin, enn med grommere topp, E85 etc. hos Volden. Og dette stemmer jo SELVFØLGELIG ikke! :)

For at den gikk bedre etter du hadde vært hos Volden enn første gangen du bremset er det vel liten tvil om? ;)

Skjønner jo at dette ikke ble så intressant når bilen skulle selges etc..

Men så er det jo de som mener at det er 15% drivverkstap i Dynapack og drivverkstap er likt på rulle som med navrulle,

noe jeg er totalt uenig i. Så det er ikke så godt å bli klok på dette viss man utelukkende hører på en part.

Mye å sette seg inn i og mye uttalelser man må være litt kritiske til :)

 

Men når det ble bremset 605hk med bensin i motorbenk, tør jeg påstå at dette er et godt stykke unna sannheten dessverre.

 

Cosworthracing1 fikk utlevert 545 og og 637 hk av Ringstad.

Bremsing i Navrulle avslørte sannheten på noe rundt 365 hk revva spool up og en forderdelig elending dreiemomentkurve.

Vinge87 fikk 528 hk av Ringstad med kun 1,7 BAR ladetrykk. Effektmåling med Navrulle tvang fram en økning av ladetrykket for ett resultat på rundt det samme som Cosworthracing1. Vinge kjørte 4 stk. 630cc dyser og bensin så 528 hk er langt utenfor alle realiteter.

 

En motor er avhengig av å flytte luft så hvis man holder fokus på fuelflow og via AFR, airflow, så avslører man raskt sannheten.

 

Hvis man vil ha 600 ærlige hk så må motoren flytte ca. 66 lb/min fra luftfilteret til eksosanlegget. (se turboens kompressorkart.)

Hvis man vil ha 12,4:1 i AFR på bensin så trenger man 4 stk. 1100 ccm dyser som går med ca.78% PRAKTISK duty.

 

Cosworth Racing1 bremset vel ca 400hk på nav siste gangen den ble bremset.

Men spool up og momentkurve var akkurat som du beskriver dessverre.

 

Da jeg satt på med Breda for endel år siden nå, syns jeg bilen hadde samme spoolup / bunndrag som min t34, men en helt enorm forskjell på topp i tillegg. Det stoppet aldri å dytte helt fram til sperra.

 

Den motoren har et helt rått oppsett; en korrekt kombinasjon av grenrør-lengde, diameter, samt kanskje det som definerer oppsettet best; MIS-innsuget. Husk at dette innsuget ble tatt fram for rally / rallycross, hvor krav til respons "er alt". Disse delene valgt av Jens er utprøvd i en årrekke før sluttproduktet er satt sammen. Ikke rart det funker bra. En godt oppsatt motor puster bedre (110-120% VE som sugemotor) enn en med tilfeldige deler kjøpt av forskjellige folk fra hele verden.

 

Når det er sagt så hadde det vært spennende å sett denne motoren med en GT/GTX eller EFR-turbo. Men det spørs om disse turboene kan yte like godt, når oppsettet er tatt fram for SPR-turboen.

 

Det er dette med at det er en godt oppsatt motor som gav gevinst på den bilen.

Så selvfølgelig fungerer det godt, og lenge.

 

Men det er som du sier, en slik motor med en bedre turbo kunne vært meget intressant.

Kammer måtte selvfølgelig blitt valgt ut kombinert med turbovalg, men dette er jo igrunn en selvfølge på en motor med så høy effekt.

Desse er jo nødt til å passe sammen, og med resten av oppsettet.

Så kommer det jo også til ønsket turtall. Med en såpass komplett motor ellers ville nok en del valgt et høyere register.

Men dette syns jo også litt på momentkurven, at den er timet for å komme tidlig i gang og heller tape litt på topp.

Dette syns jo tydelig når den mister effekt fra 6400omdr og oppover. Med 3,64 utveksling kan det jo diskuteres hvor optimalt det er.

Men som man har sett i praksis så har jo denne effektkurven passet eier veldig bra i forhold til kjørestil, bruk etc.

Men det jeg vil frem til er nok at det er måtte gjort en del slike valg/kompromiss pga. valg av komponenter.

Og da også turboen spesielt.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Mener å huske det ble 421 på nav med LITT mindre ladetrykk enn i motorbenken til Ringstad :)

 

Jeg husker dessverre ikke eksakt hvor mye effekt det ble, men du har vel bremsepapiret liggende?

Jeg har det liggende på en annen harddisk tror jeg :)

Men det var vertfall 2,05-2,1bar ladetrykk :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Jeg husker dessverre ikke eksakt hvor mye effekt det ble, men du har vel bremsepapiret liggende?

Jeg har det liggende på en annen harddisk tror jeg :)

Men det var vertfall 2,05-2,1bar ladetrykk :)

 

Finner ikke akkurat det papiret. Mulig det ligger i bilen ;)

Men vi kom vel opp i 2.01 bar tror jeg. Fikk jo ikke skrudd opp mer enn det..

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Ja, da kan det jo se ut som tallene jeg brukte som første referanse har vært feil og at feilen da bare flyttet seg videre ettersom ting skjedde. Det som gjorde at jeg ikke hadde noen grunn til å tro at de tallene var feil, var jo troen av at man får et riktig tall av han som bremser, pluss at jeg ikke hadde noen annen referanser. Samtidig så møtte jeg jo mye spennende biler på gata som ikke holdt følge, og det gjorde jo også at jeg så for meg at det stemte.

Når det gjelder bremsingen hos volden, så tror jo også jeg at effekten der burde ha vært høyere enn ellers, med tanke på endringen toppen og større dyser. Akkurat det er det jo en fasit på, at det skal gi effekt.

Ja, etter siste bremsing merket jeg jo endel.

Neida, ny eier er ikke vanskelig og jobber med motor nå, så ting kan forsatt vise seg :)

 

Men når jeg bygde om motoren til E85 i 2010, så vurderte jeg ny turbo siden den var tom på 99 oktan og at det skulle bli endel mer nå. Da sier julian at han ikke ville byttet bort spr`en på oppsettet mitt. Så den kan ikke være så ille som mange mener kanskje? :)

 

Det er viktig på en måte å få fram dette, med tanke på at det er info som folke kan dra nytte av. Men nå i ettertid, så ser jeg tilbake på det, og gikk bilen så fært og ydmyket massevis av ferrarier, sykler, porscher, 50 åringer i sine dyre statusbiler, og masse annet som er gromt for den vanlige mann i gata, så det betyr egentlig ikke noe om den bare hadde 300 hester. Ufattelig gøy var det uansett. :)

Edited by Breda
  • Like 1

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Ja, da kan det jo se ut som tallene jeg brukte som første referanse har vært feil og at feilen da bare flyttet seg videre ettersom ting skjedde. Det som gjorde at jeg ikke hadde noen grunn til å tro at de tallene var feil, var jo troen av at man får et riktig tall av han som bremser, pluss at jeg ikke hadde noen annen referanser. Samtidig så møtte jeg jo mye spennende biler på gata som ikke holdt følge, og det gjorde jo også at jeg så for meg at det stemte.

Når det gjelder bremsingen hos volden, så tror jo også jeg at effekten der burde ha vært høyere enn ellers, med tanke på endringen toppen og større dyser. Akkurat det er det jo en fasit på, at det skal gi effekt.

Ja, etter siste bremsing merket jeg jo endel.

Neida, ny eier er ikke vanskelig og jobber med motor nå, så ting kan forsatt vise seg :)

 

Men når jeg bygde om motoren til E85 i 2010, så vurderte jeg ny turbo siden den var tom på 99 oktan og at det skulle bli endel mer nå. Da sier julian at han ikke ville byttet bort spr`en på oppsettet mitt. Så den kan ikke være så ille som mange mener kanskje? :)

 

Ja, jeg tror også det. Men det er akkurat dette som er problemet, at du som kunde blir "lurt" til å tro at alt er som det skal være.

For bilen din går jo dritbra, kjører fra andre biler (som også har blitt bremset på tilsvarende måte) etc.

For det er jo ikke tvil om at bilen din gikk bra, det er jo ikke det jeg sier. Men så er det jo ikke så lett å bedømme om det er 500 eller 600hk uten et godt sammenligningsgrunnlag.

 

Jeg vil heller si det på den måten, at når du bremset hos Volden fikk du et troverdig resultat. Som det absolutt er verdt å bruke som en referanse.

Så kan du heller regne nedover for å komme til det du har hatt før forbedringene. For det er jo som du sier, den gikk MYE bedre på den tiden du bremset 571hk på nav, enn når du bremset 605hk i motor, selv om den burde vært noenlunde lik ;)

 

At du ble anbefalt å ikke bytte turboen siden du kun skulle bytte drivstoff etc. forstår jeg igrunn.

Siden bytte av turbo ville ført til å måtte forandre flere ting, som der igjen ville blitt veldig kostbart når du er så mye oppe i effekt. Da hadde det f.eks. blitt naturlig å se på kammer, eksosmanifold, om desse passet like godt. Og deretter ny mapping siden karakteren på motoren hadde blitt forandret osv. Og da er det jo plutselig en hel del kroner som må til før du er i mål igjen :)

 

Det er viktig på en måte å få fram dette, med tanke på at det er info som folke kan dra nytte av. Men nå i ettertid, så ser jeg tilbake på det, og gikk bilen så fært og ydmyket massevis av ferrarier, sykler, porscher, 50 åringer i sine dyre statusbiler, og masse annet som er gromt for den vanlige mann i gata, så det betyr egentlig ikke noe om den bare hadde 300 hester. Ufattelig gøy var det uansett. :)

 

Det er jeg helt enig i :)

 

Ja, en slik underholdning med bil er jo ufattelig gøy :)

Og sånn sett så har det jo ikke noe å si hvor mye effekt det var, siden den uansett leverte så det holdt i praksis.

Men det er jo også nettopp derfor det er ekstra intressant å finne ut hvor mye effekt den faktisk har levert,

siden det er et så godt sammenligningsgrunnlag mtp. hvordan den var i praksis :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Når jeg hadde escorten så var det mest ubrukelige jeg brukte penger på var ringstad,...... men en erfaring(dyr) rikere..

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Når jeg hadde escorten så var det mest ubrukelige jeg brukte penger på var ringstad,...... men en erfaring(dyr) rikere..

ja, der kan du se. Men da kan jo kanskje alle lære av det.

 

Hvem bygget den motoren din Breda?

Maskinering og porting av topp er jens, maskinering blokk er julian. Fikk vite av Jens hva jeg skulle bruke av kammer og turbo. Resten har jeg gjort selv.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Mener å huske det ble 421 på nav med LITT mindre ladetrykk enn i motorbenken til Ringstad :)

Jeg husket feil. 421 hk er korrekt ja, men 100 hk på 4000 o/min, maks dreiemoment på 6118 o/min og maks effekt 6234 o/min gir ett register på kun 116 o/min og det er svært dårlig.

skann0001.jpg

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Uff. Tragisk :P

Den derimot :cool2:

Presis.

I tillegg viser sistnevnte også ærlig bremset effekt. Hvis du har tilgang til mer info. så hadde det vært greit om du postet

 

1. hvilke dyser som ble brukt.

2. hvor mange dyser som ble brukt og

3. hvilken turbo som ble brukt.

 

for å hente ut denne effekten.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Se på denne........legg merke til turtall............ :whistling: Stor turbo.......... :whistling:

 

Liten turbo for gate og bane.............. :twisted:

Topp effekt på hele 17psi ladetrykk.

Motor holdt igjen grunnet for mye power for en liten og lett mk1 escort. :cool2:

 

Turbo: GT 3071R

Dyser: 8x siemens. 2 par med forskjellig spredningsbilde i forhold til plassering.

post-12393-135205804296_thumb.jpg

post-12393-13520584146_thumb.jpg

Edited by kermit racing

RS 3door 4wd cosworth

RS mk1escort cosworth

RS focus 09

Scorpio 24v cosworth

Bmw X5 09

Link to comment
Share on other sites

Se på denne........legg merke til turtall............ :whistling: Stor turbo.......... :whistling:

 

Det der er jo simpelthen sinnsvakt :D

Rått å se slike målinger, og det er jo dette som viser tvers gjennom rå motor :)

Den der blir ikke god i en liten Escort!!! :P

 

 

Forstår jeg det riktig at den gav 530ish hk på 1,19bar ladetrykk med GT3071r'en på gate/bane-oppsettet?

Isåfall hvor mye droppet dere ladetrykket fra peak?

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Her er tallene fra bremsing med storturboen for dragracing.

Legg merke til hvor stort turtallsregister jeg har til å leke meg på.............

I tillegg har jeg 6 trinns tettsteget sekvensiell kasse

post-12393-135205908728_thumb.jpg

RS 3door 4wd cosworth

RS mk1escort cosworth

RS focus 09

Scorpio 24v cosworth

Bmw X5 09

Link to comment
Share on other sites

Her er tallene fra bremsing med storturboen for dragracing.

Legg merke til hvor stort turtallsregister jeg har til å leke meg på.............

I tillegg har jeg 6 trinns tettsteget sekvensiell kasse

 

Helt sprøtt det der, enkelt og greit :P

Men hvilken turbo er storturboen? Eller er det litt hysjhysj? :)

Det er vel kanskje ikke hyllevare heller? :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Det der er jo simpelthen sinnsvakt :D

Rått å se slike målinger, og det er jo dette som viser tvers gjennom rå motor :)

Den der blir ikke god i en liten Escort!!! :P

 

 

Forstår jeg det riktig at den gav 530ish hk på 1,19bar ladetrykk med GT3071r'en på gate/bane-oppsettet?

Isåfall hvor mye droppet dere ladetrykket fra peak?

Trykket er 26 psi på det meste.

Motoren vill så mye mye mere,men hvis du ser så øker motoren ca 50hk pr.500omdr.

Dette er en styrt kurve som vil gi bilen en jevn og fin akselerasjon gjennom hele turtelleren.

Vi var oppe i over 550hk på GT3071R,men da var det jamt tomt................

Ble prøvd bremst på 2500omdr.,men benken greide ikke å holde igjen motoren.

Han ladet også på med mye trykk på 4000omdr.bare for å vise hva som bor i motor,og den gikk rett til 800nm :whistling:

 

Helt sprøtt det der, enkelt og greit :P

Men hvilken turbo er storturboen? Eller er det litt hysjhysj? :)

Det er vel kanskje ikke hyllevare heller? :)

Litt hysj hysj kanskje og ikke hyllevare........ :ph34r:

RS 3door 4wd cosworth

RS mk1escort cosworth

RS focus 09

Scorpio 24v cosworth

Bmw X5 09

Link to comment
Share on other sites

Trykket er 26 psi på det meste.

Motoren vill så mye mye mere,men hvis du ser så øker motoren ca 50hk pr.500omdr.

Dette er en styrt kurve som vil gi bilen en jevn og fin akselerasjon gjennom hele turtelleren.

Vi var oppe i over 550hk på GT3071R,men da var det jamt tomt................

Ble prøvd bremst på 2500omdr.,men benken greide ikke å holde igjen motoren.

Han ladet også på med mye trykk på 4000omdr.bare for å vise hva som bor i motor,og den gikk rett til 800nm :whistling:

 

Hehe, ja det er kjekt når det virker :P :D

Sinnsykt rått rett og slett :) Regner med det var heeelt greie ladetrykk det var snakk om for å oppnå 800nm :D

 

Litt hysj hysj kanskje og ikke hyllevare........ :ph34r:

 

Hehe, regnet med det ja! ;)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Denne motoren går i tillegg med 4 gassspjeld for kjapp gassrespons.

Fokus ligger på kjørbarhet.

Vi regelrett ga oss på 735hk. Det var fullt mulig å gå lengre,kanskje så langt som til oppunder 800hk.

Holdbarhet ble plutselig et tema,og jeg er ikke så inntressert i skrytepapirer,så der stoppet vi.....

RS 3door 4wd cosworth

RS mk1escort cosworth

RS focus 09

Scorpio 24v cosworth

Bmw X5 09

Link to comment
Share on other sites

Se på denne........legg merke til turtall............ :whistling: Stor turbo.......... :whistling:

 

Liten turbo for gate og bane.............. :twisted:

Topp effekt på hele 17psi ladetrykk.

Motor holdt igjen grunnet for mye power for en liten og lett mk1 escort. :cool2:

 

Turbo: GT 3071R

Dyser: 8x siemens. 2 par med forskjellig spredningsbilde i forhold til plassering.

 

Hvordan klarer de det??? :blink: :blink: Kan du avsløre noe? Hehe.

 

 

Presis.

I tillegg viser sistnevnte også ærlig bremset effekt. Hvis du har tilgang til mer info. så hadde det vært greit om du postet

 

1. hvilke dyser som ble brukt.

2. hvor mange dyser som ble brukt og

3. hvilken turbo som ble brukt.

 

for å hente ut denne effekten.

 

Gav Diamond på passionford, T4, 8 dyser av noe slag, ++ SCS Harvey Gibbs som har bygd den motoren.

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...