Jump to content

Hvor mange rs500 i norge?


Bjerkensierra

Recommended Posts

Han hadde en org, men leser her at det er den Tommen har kjøpt

Eg har gamle KH bilen ja :wub:

 

Det er nok greit å ta vekk navnet på han karen lenger oppi tråden her! Det er nok av nettsnok j ævler her!

RS500 Sjefen mener det er 5stk i Norge, å han hadde ikkje peiling på den som blei stjelt og hugd..

Hadde vært åleit å visst hva slags nummer den var i rekken..

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Eg har gamle KH bilen ja :wub:

 

Det er nok greit å ta vekk navnet på han karen lenger oppi tråden her! Det er nok av nettsnok j ævler her!

RS500 Sjefen mener det er 5stk i Norge, å han hadde ikkje peiling på den som blei stjelt og hugd..

Hadde vært åleit å visst hva slags nummer den var i rekken..

 

 

den som ble huggd tilhørte rs200evolution/morten tror jeg.

Han vet sikkert hvilket nr det var..

Link to comment
Share on other sites

den som ble huggd tilhørte rs200evolution/morten tror jeg.

Han vet sikkert hvilket nr det var..

Nei, det er han Engelsk mannen som hadde to som eide den vell??

En blei vraka å bygges opp igjen, åsså kjøpte han ein til imens.. Meiner det var noe slikt..

 

Morten liker racerbiler han ;)

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Stig xxxxx på evenes i troms har en registrert orginal høyrestyrt Rs500..

 

Jeg er enig med han litt lengre opp, dere bør vel redigere navnet bort, i alle fall etternavn?

 

Det har vel vist seg at noen ikke bryr seg om det er en RS500 og har kuttet opp og spredd delene rundt.

-Rs Cosworth-

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med han litt lengre opp, dere bør vel redigere navnet bort, i alle fall etternavn?

 

Det har vel vist seg at noen ikke bryr seg om det er en RS500 og har kuttet opp og spredd delene rundt.

Heilt klart!

Synd å skam! :mad2:

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Nei, den mener jeg er bygget på motorsport karosseriet, slik den andre han har.

Det er ein Motorsport bil bygd opp av deler ja, å det blir noe annet enn de 500 bilene som blei bygget for homologering..

 

Til info..

Når folk snakker om at det blei bygd fler eller færre enn 500stk RS500´r blir eg gåen..

Det blei kun bygd 500 biler på Tickford.

Rett og slett kun pga at reglemanget krevde dette for at den skulle kunne godkjennes som ein Evolution modell, alt annet er oppspinn!

Det var 3 eller 4 biler som blei "halshugd" under ei bru på veg til Ford forhandlere, å de fikk nytt karosseri osv uten at noen fikk greie på noe som helst.

Det blei heller ikkje levert RS500 uten takluke, el vindu, el speil, eller uten radio/kasett (tenk på det "motorsport karosseri" disipler!)

 

RS500 kom kun i 3 farger.

Og chassis nr stemmer ikkje med bygge nr og motor nummer, så det er ikkje lett å finne ut av.

Heldigvis finnes det folk i England som har full kontroll på dette, å sitter på

orginale håndskrevene dokumenter :)

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Til info..

Når folk snakker om at det blei bygd fler eller færre enn 500stk RS500´r blir eg gåen..

Det blei kun bygd 500 biler på Tickford.

Rett og slett kun pga at reglemanget krevde dette for at den skulle kunne godkjennes som ein Evolution modell, alt annet er oppspinn!

Det var 3 eller 4 biler som blei "halshugd" under ei bru på veg til Ford forhandlere, å de fikk nytt karosseri osv uten at noen fikk greie på noe som helst.

Det blei heller ikkje levert RS500 uten takluke, el vindu, el speil, eller uten radio/kasett (tenk på det "motorsport karosseri" disipler!)

 

RS500 kom kun i 3 farger.

Og chassis nr stemmer ikkje med bygge nr og motor nummer, så det er ikkje lett å finne ut av.

Heldigvis finnes det folk i England som har full kontroll på dette, å sitter på

orginale håndskrevene dokumenter :)

 

Litt tillegg til bra info:

Alle kom med höyre ratt

Understellsnommer löpte fra GG38600 til GG39099 dette er de 500 biler som ble byggt vare sig mer eller mindre

Motor nummer gikk fra YBD0015 til YBD0537, og der er mer enn 500 motorer der så noen falt bort av noen grund

392 sorte, 52 moonstone og 52 hvite ble bygget i serieproduksjon, det var tenkt att alle skulle vara sorte, men så ble det ikke

4 hvite biler blev utvikklingsbiler hos Ford (GG38721, ..750, ..759, ..794)

Förste bil ut av fabrikken var 23 juni 1987 og den siste kom seg ut 30 juli 1987.

Edited by mr Costin
Link to comment
Share on other sites

500 biler på litt over en mnd er ikke ille :)

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...