Jump to content

Kjennskap til denne?


SSK

Recommended Posts

Lett, kan nevne flere.

Men EBB og Volden er to av dem.

 

Det er mye mulig dere syns det, men faktum er vel noe annet. Ok, jeg kan forstå at dere syns f.eks disse er dyktige, men faktum er vel at det ikke finnes noen dyktige mekanikere, disse dere nevner blir jo bare middelmådige mekanikere hvis man ser litt rundt om i verden, men altså "gode" i norsk målestokk er ikke det samme som at dem er dyktige.

 

Det er jo på ingen måte normalt at man må rive opp en motor etter 5000/10000 kjørte km for total overhaling på ny...

-Rs Cosworth-

Link to comment
Share on other sites

går litt på kva som er reelt bra og kva "vanleg" mann i gata meiner er bra... men er endelig mange som tar godt vare på bilene sine det er vel ikkje det det går på, men at dei fleste ikkje har total innsikt og faktisk veit kva som er kvalitet over tid og korleis det egentli skal vere... eg har som eg har nevnt før jobba med mekanisk, karroseri og lakk og har sett mye av dette strøkne, kjempegreier, heilt rått, extremt+++ dilldall drite som blir skrytt langt f.. over månen av dei fleste "vanlege" folk, mens eg ser kva det reelt er og kva som kommer til å skje etterhvert... og skal si det som det er så er det begrensa kor mange biler som får strøken betegnelse av meg...(ingen av mine eigne heller) men att mange er BRA utifra penger og kunnskap bygger har hatt er noe heilt anna og det er som regel det som begrenser alt her i verden... når det gjelder motorbyggere så stoler eg kun på KVS på geilo... Selfølgelig så kommer jo ringspeed++ og ellers noen gamle erfarne også inn som dyktige. men fellesnemner på desse er at dei ikkje bare stikker tryne frem bare på gatebil for å si det sånn... men er aktive innafor motorsport++ og ikkje bare skal ha alt mulig slags bling deler uten å ha noe som helst peiling på om det funker ilag eller kva

 

men når det gjelder bil så kjenner ikkje eg til den men 140000 for ein med rust i hjulbuer og rammeverk bak... da hadde eg virkelig ville fått skjekka over alt på bil da det fort er MYYYYYYYYYYYYYYYYYE meir som er skjult eller vanskelig å sjå. greit den er orginal og "urørt" men det hjelper lite vis karroseri må restureres for å si det sånn...

Edited by twin turbo

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

Det viser bare at fokus har ikke vært der den burde ha vært, og når man vet at omtrent alle bilene som blir overhalt er som så med, for det ser man jo gang på gang, ja da kan man jo bare trekke sine egne konklusjoner, og dem stemmer som regel veldig bra.

 

Nevn EN dyktig motormekaniker som lever og ånder her i Norge? Jeg vet svaret....

 

Hva med protrim da? De har jo rykte som går helt ned til Tyskland, og gjerne litt til.

Link to comment
Share on other sites

Trur det er mange her inne som ville fått store problemer med å finne en cosworth som er bra nok. Dette er en type bil som appelerer til "ungdomen", og har blitt kjørt og herjet deretter. Selvfølgelig finnes et ytterst få unntak, men disse begynner det å bli så langt i mellom at den vanlige mannen i gata hverken har kapasitet eller økonomi til å spore opp og kjøpe en sånn. Og ikke blir de omsatt heller. De står som oftest å støver ned og eierene holder de tett til brystet.

Derfor er det bare å bite i det og kjøpe en av de som står for salg om man vil ha en cosworth. Den som trådstarter linket til i første inlegg ser veldig bra ut i forhold til det meste av andre biler for salg, og skulle jeg handlet 4x4 så hadde den stått høyt. Den andre på stryn hadde jeg hoppet over etter råd fra magefølelsen. Den kan sikkert være bra den, men biler som nylig er pusset opp og lakka i uorginale farger skurer stygt i lommeboka mi allefall.

 

Jeg er forøvrig enig i at prisen er litt i overkant for den i første post, men det er verdt å ta en kikk og se hvor mye rust det er snakk om. Rust er det uansett på alle disse. I større eller mindre grad. Om eier er seriøs og ikke har noe å skjule lar han deg titte under gulvteppet. Der ser du det meste! Prisen på de bra cosworthene viser tendenser til å stige for hvert år, så om du har tenkt å beholde den i ett par år og holder den like fin så får du nok igjen pengene dine og vel så det, selv om du betaler litt i overkant for den nå.

Ser at i løpet av de to årene jeg har hatt min 2wd sedan har prisene steget med ca 30tusen i snitt.

 

Apropo rust. Prøv å finne en annen høyprestanda bil fra 80-90 tallet uten rust og andre skavanker.. Det skal du få store problemer med om ikke bilen har stått parkert i stua til eier og aldri blitt brukt!

Edited by Per Olav

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Apropo rust. Prøv å finne en annen høyprestanda bil fra 80-90 tallet uten rust og andre skavanker.. Det skal du få store problemer med om ikke bilen har stått parkert i stua til eier og aldri blitt brukt!

 

 

hehe eg jobba på ein nesten ny MB AMG for eit par år sida og der måtte vi skjere sundt dørhandtakinnfesting pga festeskruer og mekanismen som egentli skal vere meget enkel å demontere var totalt fast rusta...... så terng ikkje så langt tilbake i tid for å finne problemer...

 

er einig i det andre du skreiv og forsåvidt. vis noen misforsto det eg skreiv i forge posten min. SÅ MEINER eg att bil og pris må henge sammen med kva reel stand bil er i... vis rusta som trådstarter har fått opplyst kun er "steinsprutrust" som er kjapt å fixe så er bil verdt kvar krone, men vis det som det ofte viser seg å vere så må kansje i verstefall både inner og ytterhjulbue byttes, begge vanger bak, kanaler++++ da blir sak ein heilt anna...

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg (trådstarter) handla meg bil, og det blei ikke den jeg lurte på her :)

Men takk for all hjelp fra di som har kommet med svar som gjaldt tema :)

hvilken cosworth blei det då?

Edited by ford87

Peugeot 306 stv 2001

Ford Escort mk4 stasjonsvogn 1987 (zetec 1,8turbo)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...