Jump to content

'85 Sierra


Maarius

Recommended Posts

Har et lite adferselsproblem med Sierran min, en 85 mod xr4i..

Når jeg er ute og kjører, og svinger f.eks bare litteran, så kommer bakenden på bilen liksom rykkende ut like etter.. det er snakk om veldig små korrigerende rattuslag.

Spesielt når jeg hadde på Escos hjul med nye 215/40 dekk... så var den verst..jeg var redd for å få sleng når jeg kjørte opp den undersjøiske tunellen jeg kjører hver dag, der det var ganske glatt

Nå som jeg har hatt på vinterdekk 195/55-15 så er den en del bedre, men fortsatt litt ekkel.

Har hatt sju andre sierraer før og ingen av dem har oppført seg slik.

 

Finner ingen feil på hjulvinkler ved 4 hjulskontroll..

Eneste jeg kan legge merke til, er at de store foringene bak er litt slappe.

Kan dette føre til at den oppfører seg slik, eller kan det være andre kjente ting ?

Edited by Maarius
Link to comment
Share on other sites

Om det mekaniske som lagere f.eks er i orden, så er det nok de store foringene ja. Men bærearmsforingene pleier å ryke før de store på traversen, så sjekk dem og. Du finner ikke slakk i bærearmsforingene hvis du jekker opp bilen, men om den står på bakken og du setter på ei pipe på en hjulmutter og prøver å nappe litt med en latman så ser du det fort.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Ingen feil på hjullagere her! ....mutteren løsna på ene sida bak en gang tidligere..

Og ja, da oppførte den seg også slik som dere sier, men da var den virkelig ille! hehe! :)

 

Per Olav; Har bare hatt den på 2 søyler, men det er jo riktig som du sier at du ikke alltid finner slakker når den henger slik, så jeg skal sette den på firesøylern en dag og rykke litt i ene hjulbolten og se om jeg finner noe på bærearmsforingene.

 

Men storforingene er litt slappe selv når den henger på 2 søyler, så om dem kan forårsake at den blir slik å kjøre, så må jeg nok bytte dem da ja <_<

Link to comment
Share on other sites

Om det mekaniske som lagere f.eks er i orden, så er det nok de store foringene ja. Men bærearmsforingene pleier å ryke før de store på traversen, så sjekk dem og. Du finner ikke slakk i bærearmsforingene hvis du jekker opp bilen, men om den står på bakken og du setter på ei pipe på en hjulmutter og prøver å nappe litt med en latman så ser du det fort.

Noe sier meg at jeg burde skifte bærearmsforinger på Scorpioen min gitt, blei bedre emd nye stabstagsforinger, men fremdeles mye bevegelse....

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Har drevet og bryti litt bak der i dag når bilen står på firesøyler, og de store traversforingene er ialfall helt utslitte, men bærearmsforingene virker ok.

 

Ser at det står slike poly foringer foran på bilen, da kan jeg vel bare kjøpe det bak også?

 

Mye arbeid å bytte greiern da? Må jeg ta ned traversen?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Da har jeg skifta de store foringene. Dem som var der var pill råtne. :wacko:

 

Det er ikke tvil om at dette hjalp mye!

Men synes ikke den er heelt 100% enda. Hvor mye har festet for differensialen og si? Sikkert lite?

 

Spørs om jeg må gå for foringene på bærebroene og, selv om dem virka tight

Edited by Maarius
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...