Jump to content

Automatkasse funker dårlig i revers


Tommy

Recommended Posts

Kjøpte meg en 2003 mondeo 2.0 aut tdci ghia, med defekte råder.Etter overhaling av motor monterte jeg på konverter og girkasse.Bilen virket fint i alle gir forover men bakover gikk hjulene kun når bilen var jekket opp, det var rett og slett ikke kraft nok til at bilen kunne rygge.Jeg visste ikke om girkasse var iorden før demontering,derfor kjøpte jeg inn en brukt kasse som fungerte.Jeg satt i denne girkassen, men byttet ikke konverteren som fulgte med da jeg regnet med at den som stod i fungerte.Men bilen fungerte likedan som tidligere,alle gir forover fungerte, men reversen fungerte kun når den var jekket opp. I begge tilfellene så ble det byttet olje på girkassene med riktig spesifikasjoner fra ford verksted.Så her kommer mitt spørsmål: Kan konverteren lage mindre trykk til reversen enn til gira fremover,slik at den ikke fungerer i revers.?? Mvh Tommy

Link to comment
Share on other sites

Kjenner ikke til mk3, kun mk1-2. På en mk2 var jeg borti var tilsvarende feil en deffekt girvelger. Om den indikerer feil shalterpunkt så får ECU feil signal og solinode/r åpner ikke. Feil innstilt girvelger kan også gi feilindikasjoner.

Få lest ut feilkoder om du har mulighet.

Link to comment
Share on other sites

Har fått lest ut feilkoder,men det var ingenting på girkasse.var også under og sjekket girvelgeren men jeg fant ikke noen innstillinger på den, men hvis det er den som er feil så er det litt rart at girene fremover fungerer akkurat slik som de skal,at det kun er reversen som ikke funker. Derfor tenkte jeg på at det kunne være konverteren som er gåen siden det er det eneste som ikke er byttet. Siden feilsøkingen heller ikke ga noen negative svar. Mvh Tommy.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Har fått lest ut feilkoder,men det var ingenting på girkasse.var også under og sjekket girvelgeren men jeg fant ikke noen innstillinger på den, men hvis det er den som er feil så er det litt rart at girene fremover fungerer akkurat slik som de skal,at det kun er reversen som ikke funker. Derfor tenkte jeg på at det kunne være konverteren som er gåen siden det er det eneste som ikke er byttet. Siden feilsøkingen heller ikke ga noen negative svar. Mvh Tommy.

 

Du er sikker på at konverteren er riktig satt på plass da?

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Hei hei og beklager at det har tatt litt tid for å svare. ja jeg regner på at konverteren er satt riktig i så lenge bilen går som normalt fremover. Har ikke hørt om d drum før ,men hvis det er mekanisk så har jeg prøvd en kasse nr 2 med samme resultat at den ikke vil i revers, og da fikk jeg garanti på at kasse fungerte i revers. jeg har nå fått feilsøkt alt elektronisk på bilen,men har ikke fått opp noen feil. Har også fått prøvd en annen styringsenhet for automatkassen..har også pratet med Fordverstedet her i Arendal men de var ikke kjent med problemet. Men jeg har virkelig ikke lyst til å gi meg før jeg finner feilen. Så hvis noen har hørt noe eller vært borti noe lign så kom gjerne med forslag.. Og takk for alle svar til nå.. Mvh Tommy

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...