Jump to content

Stjålet! 2012 Toyota Hiace, Gjøvik/Hunndalen (JD62097)


Don T

Recommended Posts

En 2012 modell Toyota Hiace 4wd ble stjålet fra Autovegen 3 i Hunndalen en eller annen gang mellom tirsdag 19. mars klokka 16 og onsdag 20. mars klokka 12.

Bilen er sølvfarget og har blå logo på begge sider hvor det står "SG" og sulland.no. Samt logo bak hvor det står sulland.no/toyota

 

Registreringsnummeret er JD 62097.

 

Dersom du har observasjoner, kan politiet kontaktes på telefon 02800.

Eller ring Toyota Sulland Gjøvik AS på tlf: 61140700

 

Bilen ser slik ut

Hiace_zps56967d7a.jpg

Edited by Don T

1967 Ford Taunus 17m V8 < - - - P r o s j e k t t r å d
2015 Volvo V60 D5 AWD R-Design Twin Engine

2017 Volvo V60 D5 AWD Summum Twin Engine 
 

Link to comment
Share on other sites

Trodde slikt var nermest umulig med dagens startsperre system jeg :S ***** kjipt at folk ikke kan forskjell på mitt og ditt! Tenk positivt, en Hiace kan erstattes, da er det verre med veteranbiler ;)

Edited by Pusur_
Link to comment
Share on other sites

Er den nøkkelstjålet eller på god gammeldags måte ?

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Denne blir vel fullt med tyvegods å kjørt til ett eller annet østblokk land eller med litt flaks dukker den kanskje opp igjen hel.

Ingen biler kan vel noen si er 100% tyverisikker. Biltyvene blir stadig mer kunnskapsrike når det gjelder å stjele biler utstyrt med nøkkelløse inngangssystem og tenningssystemer. Mens mange PC-baserte sikkerhetssystemer på biler ikke krever noen form for nøkkel,mekanisk eller på annen måte for å kunne starte motoren, såkalte keyless 'oppsett krever bare tilstedeværelsen av en nøkkel brikke med riktig frekvens for å starte motoren. Å hente denne frekvensen trenger man en lap top med en frekvens leser som kan kommunisere begge veier samt en software som er bygget opp mot sitt formål. Fikk demonstrert av en litt `luguber` kar med frynsete oppvekst, men med stor kompetanse innen elektronikk hvor enkelt det var å starte en helt ny Toyota Auris Hybrid. Det tok ca 5min fra Laptop var satt på å annet utstyr var koblet opp til bil startet. Veldig mange biler i dag bruker enda en 40 bits kode, men de fleste er vel på vei til å bruke 128 bits kode, jo lengre kode jo vanskeligere å knekke, men ikke umulig. :)

Edited by R.S
Link to comment
Share on other sites

Pusur jeg driver på med bilelektronikk og startsperrer er ikke vanskelig å omgå, det er faktisk veldig lett og på mange nyere biler, jo lettere er det for der trenger man ikke nøkkel emne som passer, man trenger bare en nøkkel som går inn (slike nøkler som BMW MB ETC ETC har) vips så har man det man trenger for og starte bilen i løpet av maks halv minutt.

 

Jeg tok et kjapt søk, så enkelt gjøres det om dagen siden man ikke trenger nøkkelemne som skal passe.

 

Edited by Dolk

-Rs Cosworth-

Link to comment
Share on other sites

En ny Hiace er ikke vanskelig å starte med de riktige hjelpemidler uten nøkler ,går egentlig kanskje lett med to jumpeledninger, men krever bare at du vet du du skal koble de, så knekker du bare rattlås etterpå å vips du kjører Hiace .Hiace er ikke utstyrt med det mest avanserte innen bilelektronikk. Når jeg så hvor enkelt en ny Toyota hybrid ble startet uten å gjøre annet en å ha oppkoblet eget `skurkeutstyr` å trykke inn bremsepedal å trykke litt på pc å bil startet så er det ingenting som overrasker meg lengre på dette området. Det er nok så enkelt som Dolk skriver veldig enkelt med riktig utstyr å kompetansen i orden innen dette felt.

Edited by R.S
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

En ny Hiace er ikke vanskelig å starte med de riktige hjelpemidler uten nøkler

Dette er jo greit nok, utstyret er der og funker. Men er dette utstyr de vil bruke penger på å kjøpe, for å stjele en hiace liksom?

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Dette er jo greit nok, utstyret er der og funker. Men er dette utstyr de vil bruke penger på å kjøpe, for å stjele en hiace liksom?

 

Ikke for å lage noe stort ut av dette, men å stjele en Hiace krever ikke rare greiene av utstyr. Trenger egentlig ett stykke ledning til ca kr 50-100 kroner, litt mer kunnskap under hårfeste enn den vanlig `mann` i gaten om bilelektronikk å gjerne en tanke erfaring på hvordan Hiacen er skrudd sammen elektronisk så starter Hiacen. Har prøvd dette selv etter å ha jobbet med Toyota noen år. Som sagt langt fra det mest avanserte innen bilelektronikk som kommer fra den kanten. Hvorfor noen stjeler en Hiace kan man bare spekulere på,men at en av mulighetene på at denne Hiace`en er brukt til å frakte tyvegods kan vi vel ikke se bort fra....

Edited by R.S
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...