Jump to content

Hvilke av disse delene kan jeg trygt kjøpe på BILTEMA!


kimsa

Recommended Posts

- Bremseskiver Bak

- Bremseklosser Bak

- Bremserør Bak

- Ytre endeledd V.S

- Bærebru H.S

- Indre stabstagforing H.B

- Ytre Linkarm H.F

- Drivknute V.F

 

Har sjekket priser på flere plasser og Biltema har alle delene forruten stabstagforingene. Biltema sine priser er ca 1/4 av Ford sine.

 

Det vil si att med 30% rabatt fra Ford fikk jeg en pris på ca 9000,- Og hos Biltema koster det samme knapt 2800,-

 

Jeg er klar over att kvaliteten trolig er dårligere på Biltema, men for en bil som skal gå 2år til eller 60.000km holder det kanskje?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har handlet bærebru, bremseklosser og bremserør på Biltema og det fungerte glimrende på min bil.

Generelt sett synes jeg at bremseskivene også er ok kurant. Dette gjelder Mondeo 04 mod.

Ytre linkarm har jeg byttet mange av, og der vil jeg faktisk anbefale å kjøpe Ford eller Lemførder. Jeg har prøvd billige deler fra Biltema og butikk i England og de har sviktet ganske raskt.

Endeledd ville jeg også kjøpt hos Ford eller Lemførder, mine billig-endeledd fikk slark etter et års tid.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Link to comment
Share on other sites

Kvaliteten på delene er grei nok på en bil som ikke må vare evig. Og til prisen kan du bytte deler tre ganger før du er oppe i prisen på Ford å da har du sikkert passert levetia på org delene.

 

Men fra ett helt annet synspunkt så vil jeg fraråde deg å handle på Biltema. De har en ansattpolitikk som kun gagner de som er oppe i systemet. Alle på "gulvet" blir behandlet dårlig å har luselønn uten tillegg for kveld og helligdager.

 

Hilsen Biltema ansatt som er på god vei ut av systemet pga dårlig behandling.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Jeg har handlet bærebru, bremseklosser og bremserør på Biltema og det fungerte glimrende på min bil.

Generelt sett synes jeg at bremseskivene også er ok kurant. Dette gjelder Mondeo 04 mod.

Ytre linkarm har jeg byttet mange av, og der vil jeg faktisk anbefale å kjøpe Ford eller Lemførder. Jeg har prøvd billige deler fra Biltema og butikk i England og de har sviktet ganske raskt.

Endeledd ville jeg også kjøpt hos Ford eller Lemførder, mine billig-endeledd fikk slark etter et års tid.

Takk for grundig vurdering av biltema deler kontra andre leverandører. Blir nok handlende enkelte ting på biltema. Som for eksempel bærebrua og drivknuta. Der er prisforskjellen størst.

 

Bærebru på biltema koster 449,- Ford skal ha 2240,- Mer enn 4x i prisforskjell.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan er det med bremsekalipper ifra biltema da? Skulle hatt 2 nye på sierraen da håndbremse mekanismen er størt. Er bak det er snakk om. :)

Edited by jakob

Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag

Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt

Link to comment
Share on other sites

Kvaliteten på delene er grei nok på en bil som ikke må vare evig. Og til prisen kan du bytte deler tre ganger før du er oppe i prisen på Ford å da har du sikkert passert levetia på org delene.

 

Men fra ett helt annet synspunkt så vil jeg fraråde deg å handle på Biltema. De har en ansattpolitikk som kun gagner de som er oppe i systemet. Alle på "gulvet" blir behandlet dårlig å har luselønn uten tillegg for kveld og helligdager.

 

Hilsen Biltema ansatt som er på god vei ut av systemet pga dårlig behandling.

Godt å høre att kvaliteten er god, også fra en inne i systemet.

 

Jeg velger desverre ikke å la være å handle på Biltema pga dårlig ansatt politikk. Biltema er en stor kjede som uansett vil bestå, og de er klart de må betale dårlig for å kunne ha så lave priser.

 

Luselønn eller ikke, så ansetter de veldig mange studenter og folk på deltid som derrmed får spedd på med noen sårt trengte kroner.

 

I slike firmaer vil det da som oftest være de flinkeste som klager og ikke finner seg i systemet. Disse blir ikke hørt og finner seg annet egnet arbeide. Slik som deg selv. Biltema har så mange som ønsker å jobbe der uansett att tapet av en ansatt bryr de seg lite om. Dette går kun utover vi kundene fordi vi får dårligere hjelp siden dere med kunnskap forsvinner. Desverre for dere vil vi som kunder uansett handle der på tross av dårlig servise pga de lave prisene.

 

Lykke til med å finne ny jobb. Jeg er sikker på din kompetanse vil ble verdsatt en annen plass.

Link to comment
Share on other sites

bremsedeler og hjultillingsdeler og oljefilter bør man ikkje kjøpe på biltema, er det dyrt på ford så sjekk mekonomen meca etc,

 

har flere ganger sett at belegget på klossene detter av og armer på band blir bøygd, så pedal går rett i bunn, skiver kan vel gå greit men disse ruster veldig

 

har også sett flere biler komme til verkstedet med lysende oljetrykk varsel og magnklede oljetrykk pga tette oljefilter fra biltema, en hadde knapt kjørt 2000km på det og ungikk såvidt motorhavari ,

 

man bør også ungå spenningsregulator fra biltema da den er veldig "av/på" når den regulerer og dete kan gi spenningtopper i el anlegget som kan gi mange rare feil

 

 

kuler har eg ingen erfaring med men med tanke på kvaliteten på dei andre delene så hadde eg vel neppet turt

 

biltema dekker heller ikkje følgeskade etter defekt komponent så viss motoren din ryker pga dårlig filter så får du nytt filter... motoren må du stå for selv...

Link to comment
Share on other sites

Godt å høre att kvaliteten er god, også fra en inne i systemet.

 

Jeg velger desverre ikke å la være å handle på Biltema pga dårlig ansatt politikk. Biltema er en stor kjede som uansett vil bestå, og de er klart de må betale dårlig for å kunne ha så lave priser.

 

Luselønn eller ikke, så ansetter de veldig mange studenter og folk på deltid som derrmed får spedd på med noen sårt trengte kroner.

 

I slike firmaer vil det da som oftest være de flinkeste som klager og ikke finner seg i systemet. Disse blir ikke hørt og finner seg annet egnet arbeide. Slik som deg selv. Biltema har så mange som ønsker å jobbe der uansett att tapet av en ansatt bryr de seg lite om. Dette går kun utover vi kundene fordi vi får dårligere hjelp siden dere med kunnskap forsvinner. Desverre for dere vil vi som kunder uansett handle der på tross av dårlig servise pga de lave prisene.

 

Lykke til med å finne ny jobb. Jeg er sikker på din kompetanse vil ble verdsatt en annen plass.

 

Selvfølgelig kan ikke du slutte å handle der pga sånne ting. Har vært igjennom en lang runde med de fordi jeg har blitt beskyldt for å ha noe å gjøre med bortkomne penger. De har valgt å beholde meg etter tre måneder med lønnet permisjon med tilbud om sluttpakke++

Ikke noe å plage dere på forumet med egentlig men kjenner det bobler litt på innsia.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke anbefale Biltema sine fremre bærearmer med bærkule til Mondeo mk1-2. Disse varte ved to anledninger maks 20K km på orginal bil. Kulene og gummien rudt dem var helt oppbrukt og nedslitt. De indre foringene hadde sluppet, enten den ene eller begge. Kan ikke anbefales. Meca sine fikk jeg aldri slitt ut etter 60K km(da solgte jeg bilen og de var like fine). Ingen av de to bilene her var senket. Mondeoen sliter veldig på de fremre bærearmene, så om du skal ha bilen vidre fremover så hadde jeg handlet et annet sted.

De andre nevnte delene, tja..., økonomien din bestemmer, ikke vi.

Link to comment
Share on other sites

Altså.

 

Når jeg prøver å spare penger på delene nå er det ikke pga att lommeboka ikke tillater orginaldeler, men fordi det blir en vurdering i forhold til bilens verdi på mellom 15 og 20.000kr

 

Dette skulle være en pryd bil, som er omgjort til en bruks bil. Siden jeg kjører veldig mye, mellom 30 og 35 tusen km per år så ser jeg nytten av å ha en grei bruks bil som jeg slipper tenke på verditapet til.

 

Bilen er så si fri for rust, og uten bulker. En meget pen Mk2 vil jeg påstå den er. Se eventuellt link i prosjekttråd under for å bedømme selv.

 

Om jeg fikser opp manglene fra EU sitter jeg igjen med en motor som virker å være tett og fin. Bilen har rullet 190.000km nå. Mens jeg har en kranglette girkasse. Den typiske skrapingen mellom 1 og 2 har også min mondeo. (treg synkring)

 

Altså en god bruksbil i sikkert 2 år til, men som ikke fortjener astronomiske summer for å få leve ett par år til på norske hullette veier med alt for mye salt.

Edited by kimsa
Link to comment
Share on other sites

Da hadde saken vært klarfor min del. Jeg hadde kostet på meg kvalitesdeler fra Ford eller tidligere nevnte leverandører. Dette vil gi deg den gleden du er ute etter i flere år. En vedlikeholdt Mondeo er faktisk en veldig god bil å kjøre, tross modellens alder.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder bremse komponenter så ville jeg ha satset på Bremsedeler.no (norsk bildelesenter), de er bare litt dyrerer enn Biltema og under halvparten av orginale Ford deler...

 

Kjører du langt og bilen er såpass bra som den er og i med at du har råd så ville jeg ha valgt Ford deler...

Meca og Mekonomen er faktisk mange tilfeller dyrere enn orginal deler fra Ford...

Sånt som bremse calipere er ræva fra Meca, jeg har byttet 2 ganger for de ville ikke holde tett (calipere bak), kjøpte Ford og funket med en gang..

94' Mondeo 2.0GLX Stv

01' Mondeo 1.8 125hk

78' Capri Mk3 2.3S

Link to comment
Share on other sites

Hører mange klager over bremsedeler fra Biltema.

Har brukt det på noen biler, uten et ***** problem.

Ikke "top of the line", men syns det forsvarer prisen sin i de fleste tilfeller.

Har faktisk fått ekstremt gode bremser på flere biler med biltema bremser, men de liker å bli skikkelig varmkjørt første gang virker det som.

 

Men på Scorpioen, syns jeg det sliter litt vel på skivene, hadde en skeiv kalipper, at den sleit ut klosser veldig fort kom ikke som en overaskelse, men at bremseskiva var rimelig konisk etter kanskje 5.000 km syns jeg var litt vel, men igjen, bilen min skal ikke gå mange månedene til så det duger.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Til en bruksbil som alltid vil ha en lav verdi, og der eneste ambisjon er å holde den i EU godkjent stand

så er vel Biltema deler helt ok.

Åkkesom er kvaliteten på Biltema delene variabel, fordi leverandørene varierer. Til tider kan man få f.eks

bremseklosser med god kvalitet, mens andre ganger er de samme delene rein søppel.

Det forklarer vel også den høyst sprikende erfaringen folk flest har med kvaliteten på slitedeler fra Biltema :mellow:

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor kjøper du ikke uorginale deler fra Meca el.lign. da?

Biltema sine reservedeler er og forblir pissdårlige...

Biltema sine deler trenger ikke å oppfylle kvalitetskrav fra bilprodusentene slik som deler fra Meca o.l.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

har kjørt med flere reg reim satser fra biltema, på div ohc`er, samt clutch kit.. upåklagelig..!

Faktisk bruk biltema klosser bak på flere cosworther, aldrig opplevd feil.

 

Hoved grunn til at jeg handler på biltema er, di har åpent etter arbeids tid + lørdager, å rimelig OK lager..

Gidder ikke reparere bruks bilen før den står i sju stein, å da kan man ikke vente i 1-2 uker på deler fra ebay..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...