Jump to content

lakkode vingebil


WRC

Recommended Posts

Hei.

har en hvit vingebil. Denne er opplakkert hvit. Ifølge forrige eier ble bilen lakkert i den orginale diamond white fargen.

Etter hva jeg har funnet ut, heter denne fargen B3. Noen som har noe vet om dette stemmer?

regner med at hvite vingebiler ble lakkert i den samme fargekoden i 86 ??

RS 500 Cosworth edition

Link to comment
Share on other sites

Kan ihvertfall fortelle deg at B3 er også stamdar fargen på alle "vanlige" sierra. Denne fargen er lett å få tak i og jeg vil tro denne ligger innen for RAL systemet. Om diamond white er den samme tør jeg ikke si noe på. Anbefaler deg å reise til nærmeste fargeforhandler og spør om de vil scanne fargen og da sammenligne denne med b3 og diamond white(farge koden kan du evt.finne hos ford forhandler) ligger også en link under lakk og karosseri forumet her inne hvor du finner alle navna, men ikke alle kodene.

Ford Sierra 5dr '87 2.0i

Ford Sierra 3dr '86 2.9i

Dodge Dart '73 slant six

Prosjekttråd Brødrene Wernberg

Link to comment
Share on other sites

er riktig det ja skal vere b3... Diamond white, men det er mange nyanser av fargen

ja, skal vel ikke være enkelt. hva er mest vanlig da? eller er det like forskjellig som på alle andre farger?

får vel ta med en lakkbit fra bilen sikkert da, så får di scanne den.

RS 500 Cosworth edition

Link to comment
Share on other sites

nyansene er for å kunne matche farger til en eksisterende lakk på en bil, så viss du skal lakke bare en del av bilen bør du ta med bilen å få den matchet, skal du lakke hele er det vanlig å bruke alt 0, eg valgte den som var kvitest til min, nyansene går fra ganske gult til nesten litt rosaskjær, er bare for å kunne matche mot variasjoner, to b3 hvite biler trenger ikkje vere like bare nesten...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...