Jump to content

Wrc escorten


k.larsen

Recommended Posts

Du får det nok billigere også, men kan fort bli langt dyrere å kjøpe det brukt fremfor rett ifra bara.

På en god dag kan du få tak i xtrac kasse for 150k, 8,5 fremdiff med bunnpanne 30k, 9tom bakdiff (xtrac varianten er vanskelig å få tak på 40k

Så var det vel en custom 3tom alu mellomaksel som gikk bakover og standard xtrac mellomaksel som gikk fremover

 

jo også kommer moms i tillegg da.. glemmer det av en eller annen grunn

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Link to comment
Share on other sites

Du får det nok billigere også, men kan fort bli langt dyrere å kjøpe det brukt fremfor rett ifra bara.

På en god dag kan du få tak i xtrac kasse for 150k, 8,5 fremdiff med bunnpanne 30k, 9tom bakdiff (xtrac varianten er vanskelig å få tak på 40k

Så var det vel en custom 3tom alu mellomaksel som gikk bakover og standard xtrac mellomaksel som gikk fremover

 

jo også kommer moms i tillegg da.. glemmer det av en eller annen grunn

 

Da er det vell ikke elektronisk styrte aktive differ?

Link to comment
Share on other sites

Tørr jeg spørre om speclista på denne drivlinja? Mye rykter ute å går, så mulig du som har kjøp og solgt dette faktisk VET hva dette var? :whistling:

 

Hva er evt prislappen på noe slikt?

Dette var x-track drivlinja fra wrc escort`n. 8,5" front diff 9" bakdiff 6 trinns x-track kasse og mellomaksler. Denne herligheten kom på 260 000kr. Leif Nilsen brukte motor,understellet og ferguson kassa fra glomma papp escort`n.

Gi alt du kan inn i svingen og håp på det beste i utgangen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Det stemmer ikke, bilen har samme eier som den har hatt hele tiden etter den ble solgt. Bilen skulle ha service hos Henning Solberg.

 

Oki, jeg las det bare i en annen tråd her. Hvet han ikke ville selge for under 1250000,-  Da han takket nei for et tilbud på 900000,-

Link to comment
Share on other sites

Drøy pris, men når det er sagt så må vi kanskje komme på at det er en bil med både WRC historie (og kanskje mye wrc deler) og Gatebil historie. Historisk verdi er vel kaskje det som trekke mest opp på et kjøretøy? Klenodium det der!

Link to comment
Share on other sites

blir vel aldri tilbake til orginal wrc spec den der og da er vel noe av verdien borte.

eneste som er igjen er kaross og knapt nok det.

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

Hva er det igjen av wrc escorten egentlig?

At den har mye vanskelige ting godkjent (bur osv) i vognkortet gjør den jo ikke så mye mere verdt.

Man får jo en wrc focus for samme prisen som er en helt annen verden når det kommer til råhet på deler og kjøreegenskaper.

 

wrc escorter går vel for 500 000kr om dagen med full xtrac girlinje og wrc motor..

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg syntes også den prisen er veldig drøy, når man som marken sier, får de til rundt 500000. Og at den har "gatebilhistorie" (gud vet hva det skal innebære) skal gjøre så mye med prisen har jeg også mitt å tro om.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Hva er det igjen av wrc escorten egentlig?

At den har mye vanskelige ting godkjent (bur osv) i vognkortet gjør den jo ikke så mye mere verdt.

Man får jo en wrc focus for samme prisen som er en helt annen verden når det kommer til råhet på deler og kjøreegenskaper.

 

wrc escorter går vel for 500 000kr om dagen med full xtrac girlinje og wrc motor..

Nja dette var vel billig for ein orginal WRC Escort med full xtrack driv linje.

Rally historie vil trekke prisen opp.

Men den prisen som er nevnt her var litt stiv ja.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...