Jump to content

Godkjenne 330kit på sedan Cosworth


Ghost00

Recommended Posts

Heisann..

 

Jeg driver å skal prøve meg på å godkjenne cosworthen min med dette.

Hva er sjansen for å klare å få dette godkjent? Regner med at man må oppgradere bremser (men ikke for store vell å merke for det blir feil i følge bt)

Jeg har snakket med de og da måtte jeg iallfall ha bremse papirer, resten skulle han sjekke opp for meg å ta kontakt igjen.

Wolf utgaven kom jo med litt mer hester, men hvordan er understellet på den iforhold til en normal sierra Cosworth?

 

Skal holde dere oppdatert med hva jeg får til svar :)

 

Jeg er sikker på at det er 100 sånne tråder på forumet her, men utrolig nok fant jeg ingen av de!

Edited by Ghost00
TbwraZY.jpg
Link to comment
Share on other sites

Heisann..

 

Jeg driver å skal prøve meg på å godkjenne cosworthen min med dette.

Hva er sjansen for å klare å få dette godkjent? Regner med at man må oppgradere bremser (men ikke for store vell å merke for det blir feil i følge bt)

Jeg har snakket med de og da måtte jeg iallfall ha bremse papirer, resten skulle han sjekke opp for meg å ta kontakt igjen.

Wolf utgaven kom jo med litt mer hester, men hvordan er understellet på den iforhold til en normal sierra Cosworth?

 

Skal holde dere oppdatert med hva jeg får til svar :)

 

Jeg er sikker på at det er 100 sånne tråder på forumet her, men utrolig nok fant jeg ingen av de!

 

Du trenger papirer og ikke større bremser for å løse denne...............

RS 3door 4wd cosworth

RS mk1escort cosworth

RS focus 09

Scorpio 24v cosworth

Bmw X5 09

Link to comment
Share on other sites

Det er flere escorter som er godkjent med wolftrim og 300hk i vognkort. Med orginale bremser. Så om du kan moderere deg til 300 så bør det gå. Men 330 hadde jo vært enda bedre. Lykkes du så skal jeg vite hvordan du gikk frem for å få det til.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Flink til å snakke for meg så skal nok se om jeg får til dette.

Er ikke nok å være god å snakke for seg,må også finne rette personen hos BT som enten er lettlurt eller er VELDIG sammarbeidsvillig.......

RS 3door 4wd cosworth

RS mk1escort cosworth

RS focus 09

Scorpio 24v cosworth

Bmw X5 09

Link to comment
Share on other sites

ja det er nok verre enn det var... men ja vis du er heldig å finner ein som er medhjelpeleg så... problemer med papirer er vel att dei skal vere "oppdaterte" så er ikkje sikkert papirer fra midt på 90tallet blir godtatt i dag... ingenting er umulig, men må gjøres rett... har prøvd å få tak på papirer på meir hester eg også, men ingen som har kunnet hjelpe enda ivertfall

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

Jeg driver å tenker på wolf Cosworth. De kom jo med trim pakke med 300hk.

Så klarer man å godkjenne 300hk så er det jo bare å justere trykket litt opp for å få litt mer. :)

 

Jeg driver å snakker med en tysker som jeg har jobbet med før,

Han skulle se om han fikk tak i noen papirer til meg, men sa står de på tysk, men de klarer vel å oversette. :-P

 

Får se hva som skjer. Er tidlig i prosessen enda. :)

TbwraZY.jpg
Link to comment
Share on other sites

Koster det ikke veldig mye og få bilen TUV godkjent?

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

Og når jeg har lest slike diskusjoner rundt pris på TÜV så forteller folk om priser alt i fra 20.000-500.000,-. Jeg tror nok mye går på om de har dokumentasjoner liggende på bilen i fra før av eller ikke. En bil som ikke er godkjent for det europeiske markedet tror jeg faktisk blir plukket i småbiter før du får noe som helst papirer, om du i det hele tatt får dette.

 

Beste du kan kjøre er å sende en epost til BT og spørre om de har en liste med akkrediterte verksteder som driver med TÜV godkjenning også ringer du til flere av de for pris.

Link to comment
Share on other sites

Heisann..

 

Jeg driver å skal prøve meg på å godkjenne cosworthen min med dette.

Hva er sjansen for å klare å få dette godkjent? Regner med at man må oppgradere bremser (men ikke for store vell å merke for det blir feil i følge bt)

Jeg har snakket med de og da måtte jeg iallfall ha bremse papirer, resten skulle han sjekke opp for meg å ta kontakt igjen.

Wolf utgaven kom jo med litt mer hester, men hvordan er understellet på den iforhold til en normal sierra Cosworth?

 

Skal holde dere oppdatert med hva jeg får til svar :)

 

Jeg er sikker på at det er 100 sånne tråder på forumet her, men utrolig nok fant jeg ingen av de!

Hvorfor?

Er det fordi at du vil ha 300 hk i vognkortet slik Wolf utgavene har, eller er det fordi du vil unngå problemer i en evt. teknisk kontroll?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

helt enig! med de budsjettene enkelte oppererer med i trim synes eg det er en god ide å bruke 50tusen i godkjenning. Det er da også mye lettere å forsvare prisen på bilen senere når den er godkjent, enn en kvasi-lapskaus slik som de fleste cossier i dag er, hverken gatebil, løpsbil eller rallybil.

Link to comment
Share on other sites

For å unngå problemer ved teknisk :)

Så er det jo litt stas å ha det godkjent.

Da er det bedre å flytte fokus fra godkjenning av ombygging til usynlig trimming fordi godkjenning ikke har noe som helst med fornuft å gjøre. Staten vil ikke ha noe av dette og saboterer alt så sterkt de bare kan.

 

Når det obligatoriske avslaget på søknaden om godkjenning ankes inn til vegdirektoratet så sitter det kjerringer uten teknisk innsikt der og gir første instans medhold. Det nytter ikke å diskutere med slike skapninger. Det er mange gode eksempler på akkurat dette, men det beste eksempelet er nok bur.

 

Det finnes ikke ett eneste objektivt negativt argument for å nekte dette godkjent, men de vil bare ikke at folk skal ha dette i bilene sine.

 

Originaldysene kan modifiseres til større kapasitet, originalturboer kan oppgraderes og flowpreppes og en elektronisk boost controller må ikke monteres midt på dashbordet. Potensialet er 400 + hk uten at noen ser noe som helst. ;)

 

Enig i at det er stas med ett litt spesielt oppsett og vognkort ja.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Nei, har man trimmet så er det greit å godkjenne dette. Gidder ikke å modifisere orginale ting.

Men det var en fin tanke da. Skal nok se hva jeg får til. Må jo ikke gi seg vist man får ett avslag. :)

Da er det bare å prøve på nytt. Jeg har noen planer på lur. Man vet ikke hva som skjer før man prøver.

TbwraZY.jpg
Link to comment
Share on other sites

En kamerat har en Escort med 320hk i vognkort (bland annet), men den kom fra Tyskland og hadde det godkjent derifra, så var bare og bla opp kroner for avgiftene.

 

Har bilen din vært i Norge i over 10 år Ghost00? Ellers så må du påregne en del ekstra kostnader ;)

Link to comment
Share on other sites

Den har vært i Norge siden 2006. Hmm det sitter 220hk orginal i denne.

Vist jeg bremser den til ca 250hk vist jeg får til, så bør ikke det være alt for store summen å betale.

Da blir jo 330 kittet godkjent. Jeg skal tenke litt på dette, jeg vet jeg må ut med kr uansett hvordan jeg vrikker og vrir på dette :)

Jeg bryr meg ikke om hvor mye hk bilen er godkjent for i vognkortet, men at det skal være godkjent.

Kan svare bedre når jeg kommer hjem. Ting tar tid å sitte på mobil.

TbwraZY.jpg
Link to comment
Share on other sites

Da er det bedre å flytte fokus fra godkjenning av ombygging til usynlig trimming fordi godkjenning ikke har noe som helst med fornuft å gjøre. Staten vil ikke ha noe av dette og saboterer alt så sterkt de bare kan.

 

Når det obligatoriske avslaget på søknaden om godkjenning ankes inn til vegdirektoratet så sitter det kjerringer uten teknisk innsikt der og gir første instans medhold. Det nytter ikke å diskutere med slike skapninger. Det er mange gode eksempler på akkurat dette, men det beste eksempelet er nok bur.

 

Det finnes ikke ett eneste objektivt negativt argument for å nekte dette godkjent, men de vil bare ikke at folk skal ha dette i bilene sine.

 

Originaldysene kan modifiseres til større kapasitet, originalturboer kan oppgraderes og flowpreppes og en elektronisk boost controller må ikke monteres midt på dashbordet. Potensialet er 400 + hk uten at noen ser noe som helst. ;)

 

Enig i at det er stas med ett litt spesielt oppsett og vognkort ja.

Bur har vel litt med kolisjons å gjøre, treffer du en bil så har ulykken ikke noe "trekkspillfunksjonen" ?

Busskort.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...